بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Monster Hunter Rise

بررسی بازی Monster Hunter Rise

موفقیت بازی Monster Hunter World باعث شد تا طرفداران آن انتظارات بیشتری از استودیوی کپکام (Capcom) داشته باشند. به نظر می‌رسد پاسخ این سوال یک بازی انحصاری و اختصاصی برای نینتندو سوییچ است. در سال 2021 شاهد انتشار بازی Monster Hunter Rise و Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin خواهیم بود. در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی Monster Hunter Rise بپردازیم.

بررسی بازی Monster Hunter Rise

گیم پلی بازی

گیم پلی بازی Monster Hunter Rise مانند نسخه‌های قبلی خود، یک بازی اکشن روشمند با عناصر RPG را در کنار هم گرد آورده است. در بازی Monster Hunter Rise همه چیز در مورد کشتن جانوران عظیم‌الجثه است. نبرد با موجودات عجیب و غول‌پیکر یک فرمول جذاب است که هم برای تازه واردان و هم برای پیشکسوتان سری بازی‌های مانستر هانتر جذابیت دارد. بازی شکارچی هیولا یک تجربه گیم‌پلی است که با سخت‌افزار پیشرفت می‌کند.

شکست دادن هیولاها برای به‌دست آوردن پاداش‌هایی که شکارچی شما را تقویت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هیولاهای بزرگتری را شکار کنید، هسته اصلی حلقه اعتیاد‌آور بازی است. این نوعی تجربه استراتژیک است. ضربه زدن‌های معمولی، به سادگی باعث از بین رفتن بزرگترین هیولاها نخواهد شد. برنامه‌ریزی دقیق، تجهیزات مناسب و حملات عمدی لازم است. همه این مهارت‌ها برای محافظت بازیکن از دهکده کامورا مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

برای حفظ امنیت شهر، بازیکن باید از ویژگی‌های جدید اضافه شده به بازی Monster Hunter Rise 2021 به خوبی استفاده کند. این موارد در پیش نمایش اولیه بازی نقش آفرینی مانستر هانتر رایز نشان داده شده است. اولین مورد وایرباگ (Wirebug) است؛ وسیله کوچکی که شکارچیان آن‌را حمل می‌کنند. این وسیله یک قلاب دستی همه کاره است و اجازه می‌دهد تا به‌صورت عمودی و یا هر جهتی که نیاز است در حرکت باشید و این امکان قبلاً در سری بازی مانستر هانتر دیده نشده بود. این نکته اصلی در فلسفه طراحی بازی است؛ زیرا عنوان Monster Hunter Rise تا حدی به‌دلیل امکان حرکت کردن عمودی در بازی و داشتن آزادی عمل بیشتر از همیشه، انتخاب شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی crossout mobile

به‌نظر می رسد کپکام یک صفحه از کتاب Breath of the Wild را با Wirebug به جهان بازی وارد کرده است. وسیله‌ای که امکان انتقال بی وقفه از منطقه‌ای به منطقه دیگر را برای شما مهیا می‌کند. وایرباگ باعث می‌شود عبور و مرور از عملکرد ساده‌تری برخوردار باشد، هرچند که می‌تواند در جنگ نیز مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به اینکه بازیکن با کدام یک از 14 سلاح موجود در بازی نبرد خود را پیش می‌برد، متفاوت عمل می‌کند. Wirebug علاوه بر امکان انتخاب گزینه‌های پیمایش و مبارزه، به بازیکن این امکان را می‌دهد تا به طور موقت هیولاهایی را که در مقابل آن‌ها قرار دارند کنترل کند. این امر از طریق ویژگی جدید Wyvern Riding محقق می‌شود.

با آسیب رساندن به هیولا به اندازه کافی و از طریق حملات خاص یا استفاده از عوامل محیطی، بازیکن می‌تواند با استفاده از وایرباگ خود کنترل موجودات را به صورت‌های مختلفی در دست گیرد. هنگام انجام این کار، شکارچیان گزینه‌های زیادی دارند، از جمله توانایی مجبور کردن هیولا به حمله به دیگران در مزرعه، یا مجبور کردن آن برای حرکت به سمت دیوارها برای صدمه زدن به خودشان. مکانیک Wyvern Riding مطمئناً قصد دارد تاکتیک‌های جدیدی را وارد بازی شکارچی هیولا کند.

دومین مورد اصلی، پالاموت (Palamute) است؛ یک نوع همراه جدید که به بازی Monster Hunter Rise اضافه می‌شود. پالاموت یک سگ همراه است که در کنار پالیکو (Palico)، گربه‌ای که طرفداران قدیمی شکارچی هیولا با آن آشنا هستند، به بازی پیوسته است. بازیکن می‌تواند سوار بر پالاموت راحت‌تر در محیط بازی گشت و گذار کند و از نقطه‌ای به نقطه دیگر برود. بهترین ویژگی مثبت این سواری با پالاموت این است که در هنگام سوار شدن، بازیکن استقامت خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند از اقلام مختلفی در حین حرکت استفاده کند. پالاموت همچنین در جنگ به شما کمک خواهد کرد و به دوستی برای کمک به شکارچی تبدیل می‌شود. در حالت تک نفره می‌توانید پالاموت و پالیکو را همزمان با خود همراه کنید، اما در حالت چندنفره و آنلاین باید یکی از این دو را برای ادامه بازی انتخاب کنید و نبرد را آغاز کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی انواع ایکس باکس

بازی Monster Hunter Rise این‌بار سلاح‌های جدیدی را به نمایش نمی‌گذارد، اما تمام 14 سلاحی که در سری اصلی مانستر هانتر یافت می‌شوند با این عنوان باز خواهند گشت. صحبت از اسلحه شد، شما قادر خواهید بود از کنترل‌های ژیروسکوپ نینتندو سوییچ برای هدف قرار دادن سلاح‌های دوربرد مانند Bow Light Bowgun و Heavy Bowgun استفاده کنید.

تاریخ عرضه بازی

استودیوی Capcom تاریخ انتشار بازی Monster Hunter Rise را در زمان معرفی رسمی بازی در سپتامبر 2020 ( شهریور 1399) اعلام کرد. بازی Monster Hunter Rise در تاریخ 26 مارس 2021 (6 فروردین 1400) به نینتندو سوییچ می‌آید. Rise با در نظر گرفتن نینتندو سوییچ از ابتدا ساخته شده ‌است و منحصراً برای این سیستم عامل منتشر می‌شود. این اولین سری مانستر هانتر است که به‌طور خاص برای نینتندو سوییچ ساخته شده است.

با دیدن اینکه چگونه سری Monster Hunter با نینتندو سابقه غنی داشته است، بعید به نظر می‌رسد که سری Rise به سیستم عامل‌های دیگر بیاید. البته بازی Monster Hunter: World احتمالاً در حال حاضر برای PS5 و Xbox Series X در دست ساخت است، در حالی که سوییچ بازی Monster Hunter اختصاصی خود را دریافت می‌کند. همچنین کپ کام برای اینکه طرفداران را راضی نگه دارد، نسخه نمایشی موقت و رایگان بازی را منتشر کرده بود که تا 1 فوریه 2021 (13 بهمن 1399) در دسترس بازیکنان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *