اخبار تکنولوژی

مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل

مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل

مدلهای جدید شامل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در رویداد رسانه ای روز سه شنبه شرکت اپل رونمایی شدند.

در مورد مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل می‌شه گفت این گوشیها مشابه آیفون ۱۲ هستند اما لبه بالای صفحه نمایش آنها کوچکتر بوده و تراشه سریعتر و سیستمهای دوربین ارتقا یافته ای دارند. و اندازه صفحه گوشی نسبت به سری قبلی یعنی آیفون 12 تغییری نکرده است.

تغییرات آیفون

در ادامه آیفون ۱۳ تراشه جدیدی به نام A۱۵ Bionic برای پشتیبانی از قابلیتهایی مانند تشخیص اتوماتیک زمانی که دوربین گوشی روی یک متن زوم می کند و یک حالت سینماتیک برای تغییر اتوماتیک فوکوس هنگام ضبط ویدیو دارد. اپل اعلام کرد آیفون ۱۳ آنتن های ۵G سفارشی و قطعات رادیویی برای سرعتهای سریعتر داشته و در پنج رنگ عرضه می شود.

اپل در مدل جدید گوشی خود صفحه نمایش جدید سوپر رتینا ایکس دی آر استفاده کرده که اجازه می دهد صفحه در محیطهای بیرونی واضحتر دیده شود. این شرکت اعلام کرده که این روشنترین صفحه نمایش گوشی است که تاکنون در آیفون بکار رفته و ۲۵ درصد بالاتر از مدل قبلی است. همچنین برای نخستین بار است که قابلیت ProMotion در گوشی بکار رفته و نرخ رفرش را در مدل آیفون پرو به ۱۲۰ هرتز می رساند.

 

 

تغییرات آی مک

سرانجام اپل پس از یک دهه تکرار طراحی قدیمی، از کامپیوترهای رومیزی iMac با طراحی متفاوت رونمایی کرد. این کامپیوترها در چندین رنگ عرضه می‌شوند و  این بار به‌جای پردازنده‌های اینتل به تراشه‌ی اپل‌ سیلیکون مجهز شده‌اند.

کامپیوتر رومیزی جدید اپل، به‌جای انحنا در لبه‌ها از طراحی مسطح بهره می‌برد. قطر نمایشگر آی‌مک جدید از ۲۱ به ۲۴ افزایش یافته و حاشیه‌های دورتادور آن نیز بسیار باریک‌تر شده‌ است.

این مطلب را هم ببینید
جدیدترین مانیتورهای گیمینگ Odyssey سامسونگ رونمایی شد

آی‌مک ۲۴ اینچی اولین مدل از کامپیوترهای آل این وان اپل با پردازنده‌ی اپل سیلیکون است، تراشه‌ای که توسط خود اپل طراحی شده و به یکی از وجه‌تمایزهای اصلی کامپیوترهای اپل با رقبا بدل شده است.

سطح مسطح اپل واچ سری ۷

طبق گفته بسیاری از افراد اپل واچ سری ۷ می تواند تغییرات بسیار زیادی را در بر داشته باشد که این تغییرات بتوانند نظر بسیاری از کاربران را به خود جذب کند؛ چراکه ظاهر مسطح اپل واچ سری ۷ می‌تواند نسبت به مدل های قبلی خود تفاوت های چشمگیری داشته باشد و به همین دلیل این اپل واچ از نظر ظاهری به راحتی می‌تواند برای مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل به عنوان یک معیار کلیدی به حساب آید.

نسبت به آیپد و آیفون 12 تغییرات ظاهری آن به شدت مورد توجه قرار می گیرد و شما می توانید محصولات اپل را تنها با لبه‌های گرد مشاهده کنید و طراحی سطوح لبه گرد خود می‌تواند یک موضوع مهم به محسوب شود به این دلیل که می تواند صفحه نمایش را مقداری خمیده نشان دهد و به همین دلیل است که این روند در طی چند سال به همین شکل ادامه داشته است که در آیفون ۴ و ۵ نیز از این طراحی استفاده شده است.

مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل

تغییرات مدل های آیپد

البته آیپد پرو توانسته با یک فرم مجزا صفحه نمایش بزرگ را به عنوان تغییر اساسی ظاهری به نمایش بگذارد. اما طراحی اپل واچ سری ۷ به خاطر طراحی مسطح یک صفحه نمایش، تغییرات بزرگتر از سری های قبل را به نمایش گذاشته است؛ چرا که اندازه های جدید را با صفحه نمایش های بزرگتر اپل راهی بازار کرده است و این تغییرات اینچنین بیشتر به چشم می آید.

این مطلب را هم ببینید
از پرتوریا تا عرش با ایلان ریو ماسک به بهانه ایجاد افق های جدید در پروژه استارلینک Starlink

با توجه به مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل در تاریخچه آن اینگونه مشخص شده است که ظاهر محصولات آنچنان نتوانسته با یکدیگر تفاوت داشته باشد، مگر در رونمایی محصولات جدید اپل که توانسته از نظر ظاهری برای بهبود محصولات خود شاید به لبه، نمایشگر و دوربین تغییراتی را همراه کند.

البته دو نسل آیفون ۱۲ پرو و ۱۳ پرو بدون شک تغییرات سخت افزاری آن به راحتی به نمایش گذاشته است اما نمایشگر آیپد پرو به گونه‌ای است که شما از نمایشگر LTPO  می‌توانید به صورت متغیر استفاده کنید. با توجه به یک نمایشگر خاص اینچنینی شما می توانید نسبت به دیگر آیفون این تغییر را به راحتی برای آیفون پرو در نظر بگیرید و همچنین تغییرات سخت افزاری هر کدام به شکل ویژه به سنسور ماژول دوربین و لنز آن اشاره دارد.

سخن پایانی

مقایسه تغییرات ظاهری محصولات اپل را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. شما به عنوان مثال برای آیفون ۱۱ و ۱۲ و حاشیه آنها و همچنین سطح مسطح اپل واچ سری ۷ متوجه تغییرات سطحی شدید البته تاریخچه همانگونه که گفته شد آنچنان که باید شاید تغییرات ظاهری را نتوانسته به نمایش بگذارد.اما در هر صورت شما باید توجه داشته باشید که برند اپل به خاطر کیفیت محصولات خود توانسته اینچنین صدرنشین شود و تا این حد خود را در یک جایگاه ثابت نگه دارد. اما تغییرات ظاهری نیز می تواند برای کیفیت بهتر محصولات نشانه مهمی باشد. اما در این بین، شما باید این گزینه نیز توجه داشته باشید که محصولات اپل شاید تغییرات ظاهری آن بسیار جزئی باشد که به لبه و نمایشگر ختم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *