اخبار تکنولوژی

مقایسه طول عمر باتری آیفون 13 در مقابل نسل های قبلی

عمر باتری آیفون 13

یکی از پرطرفدارترین مخاطبین روز دنیا نسبت به سیستم های هوشمند، مخاطبین آیفون هستند. این مخاطبین مدت زمان زیادی بود که منتظر رونمایی جدیدترین گوشی های هوشمند سال از طریق شرکت اپل بودند، تا زمانی که آیفون 13 نمایان شد، و باز هم شرکت اپل به نوعی گل کاشت. در این مقاله قصد داریم اندکی راجع به عمر باتری گوشی های آیفون نسل قبل و به روزترین ها یعنی عمر باتری آیفون 13 صحبت کنیم.

مقایسه طول عمر باتری آیفون 13 در مقابل نسل های قبلی

گوشی های آیفون از همان ابتدا بی نقص بودند و تنها روز به روز مطابق با پیشرفت های تکنولوژی، جدیدتر شدند. با این حال از زمان طراحی اولین تلفن هوشمند اپل، آن ها در زمان خودشان از همه لحاظ باتری، دوربین، کیفیت و ظرافت کامل و همیشه یک قدم جلوتر از سایر برندها بودند و اکنون نیز در مقایسه با عمر باتری آیفون   13 همینطور است. البته نمی توان گفت هنوز هم یک قدم جلوتر هستند، شرکت اپل در طول سال های اخیر با طراحی و عرضه انواع گوشی های آیفون 11، 12 و رونمایی از 13 به نوعی یک حرکت جهشی رو به جلو برداشته است.

آیتم های مهمی در ساختار سیستمی یک گوشی آیفون حائز اهمیت قرار دارند، ولی چیزی که طول عمر تلفن همراه شما را تضمین می کند، باتری آن است. همانطور که ذکر شد، اپل از همان ابتدا طراحی های خود را با یک طول عمر بالا کرد ولی باز هم در مقایسه با عمرباتری آیفون 13 که به تازگی رونمایی شده، قابل مقایسه نیست. درست است که هنوز به طور رسمی این گوشی عرضه نشده و در دست کاربران مشتاق و علاقه مند قرار نگرفته ولی با توجه به اطلاعاتی که در این باره عرضه شده، باتری که برای آیفون 13 در نظر گرفته شده، که به عنوان اولین باتری است که بیشتر از 4.000 میل آمپر ظرفیت دارد.

ظرفیت باتری آیفون 13 چند درصد با نسل قبل تفاوت دارد؟

همه شما دیگر می دانید که قرار است روز به روز با دقیق ترین جزئیات و بی نقص ترین تلفن های همراهی که شرکت اپل منتشر می کند، شگفت زده و به نوعی سوپرایز شوید. وقتی به نسل قبل و گوشی های ایفونی که تا کنون عرضه شده نگاه می کنیم، می بینیم که تا چه میزان از آن زمان فاصله گرفتیم، و جالب اینجاست که در همان زمان به آن سیستم ها قانع بودیم زیرا به میزان لازم بی نقص بودند ولی اکنون با چیزی فراتر از تکنولوژی مانند عمر باتری آیفون 13 مواجه هستیم، که فکر نمی کنم هرگز می توانستیم چنین تصوری را در خواب هم ببینیم. در واقع شرکت اپل باتری را در جدیدترین تلفن هوشمند خود قرار داد، که 10 درصد از دوره های قبلی بیشتر است.

این مطلب را هم ببینید
اپلیکیشن مقابله با کرونا در ایران راه اندای شد

عمر باتری آیفون 13

شاید دیگر فکر کنید که رونمایی های شرکت اپل از ظرفیت باتری آیفون هایی که ارائه می دهد یا سایر جزئیات، دیگر به اخر رسید، ولی اینطور نیست، زیرا این شرکت تولیدی هرگز از ارائه بی نقص ترین و به روزترین تجهیزات خود دست برنمی دارد و به نوعی این کار برای افشاگر جدیدترین سطح تکنولوژی یعنی شرکت اپل جذاب است. همه شما گوشی های قدیمی تر را به یاد دارید، که در آن ها از باتری هایی با ضخامت زیاد استفاده می شد، ولی امروزه در نسل جدید، این به جایی رسیده که دیگر هرگز ضخامتی نخواهید دید و این جای سوال دارد که اصلا باتری کجاست؟ یا شاید باتری در دستگاه وجود ندارد! ولی اینطور نیست و کم شدن ضخامت باتری به معنای بالا رفتن هر چه بهتر کیفیت آن است، مانند طراحی که از عمر باتری آیفون 13 رونمایی شد.

برای حفظ کیفیت و افزایش عمر باتری آیفون 13 چه باید کرد؟

تعدادی از افراد تصور می کنند که هر چه کیفیت و ظرفیت باتری های آیفون از جمله عمر باتری آیفون 13 بالا می رود، دیگر نیازی به نگهداری صحیح از آن ندارند، زیرا تصور می کنند قرار نیست هرگز این باتری ها خراب شده یا آسیب ببینند. در بی نقص و یونیک بودن باتری این گوشی هوشمند اصلا شکی نیست، زیرا شرکت اپل در یک رویدادی قرار گرفته که هرگز قصد بازگشت از آن را ندارد. ولی لازم بدانید هر چیزی برای طول عمر بالاتر، به نگهداری صحیح و درست نیازمند است. به این ترتیب موارد مهمی وجود دارد که بهتر برای افزایش طول عمر باتری ایفون خود به آن ها توجه کنید. این موارد به شرح زیر است:

1. خاموش کردن قابلیت Auto Brightness در آیفون

اینکه همیشه نور صحفه شما زیاد باشد، باعث می شود تا سرعت خالی شدن باتری شما افزایش پیدا کند.

2. غیر فعال کردن سیستم خدمات سرویس

از آنجایی که سیستم هایی مانند جی پی اس می توانند محل شما را نشان دهند، و دائما با ایستگاه های تعریف شده در نقل و انتقال سیگنال ها هستند، این کار باعث کم شدن شارژ باتری شما می شود.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات گوشی های گیمینگ سری ردمی K50 افشا شد

3. غیر فعالی کردن وای فای و بلوتوث

اینکه همیشه آیتم های وای فای و بلوتوث در مواقعی که حتی به آن نیاز ندارید، دائما روشن باشد و به شما درخواست متصل شدن به وای فای و بلوتوث جدید را بدهد، باعث کم شدن باتری شما می شود.

عمر باتری آیفون 13

4. خاموش کردن جست و جو برای وای فای

برای اینکه دائما علامت های وای فای به روی صفحه شما نمایان نشود، بهتر در قسمت تنظیمان آن را به کل خاموش کنید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

5. کم کردن مدت زمان قفل خودکار

همانطور که ذکر شد، نور زیاد صفحه باعث کم شدن باتری می شود، و اگر قفل خودکار گوشی مدت زمان زیادی باشد، طی همان زمان گوشی روشن می ماند و به این صورت باعث افزایش سرعت مصرف باتری می شود.

6. استفاده نکردن از تصاویر متحرک به روی گوشی

تصاویر متحرک به عنوان والپیر به روی گوشی شما، به دلیل آنکه برای حرکت کردن به مصرف باتری نیاز دارند، افزایش سرعت کم شدن مصرف باتری شما را چند برابر می کنند.

7. استفاده نکردن از گوشی در زمانی که به شارژ است

یکی از مهم ترین آیتم ها این که تا حدالامکان از استفاده از گوشی در زمانی که به شارژ متصل است جلوگیری کنید، زیرا این کار باعث کند شدن سرعت شارژ شدن گوشی شده و در نتیجه خرابی باتری را به همراه دارد.

نتیجه گیری

افزایش عمر باتری آیفون 13 و سطحی از تکنولوژی که در ساخت آن به کار رفته نمونه ای از جادوی علم است که توسط شرکت اپل رونمایی شد. فکر نمی کنم هرگز می توانستیم جایگاهی از سطح پیشرفت را که در آن قرار گرفته ایم و با نسل های قبل فرسنگ ها فاصله دارد را تصور کنیم.  شرکت اپل نمونه بی نظیری از یک تولیدکننده تلفن هوشمند است، که برای راحتی و پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز سوپریزهای جدیدتری را برای افراد آماده می کند. بهترین انتخاب برای داشتن یک تلفن همراه با عمر طولانی مدت، قطعا گوشی های آیفون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *