ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نحوه استفاده از File History در ویندوز 10

هیچ چیز بدتر از آن نیست که به یک باره بخشی و یا کلیه اطلاعات کامپیوتر خود را از دست بدهیم. پس کاربران پی سی باید همیشه بخاطر داشته باشند که تهیه نسخه پشتیبان و داشتن بکاپ از اطلاعات سیستمشان امری ضروری تلقی می شود. خوشبتانه شرکت قدرتمند مایکروسافت از زمان ویندوز ۷ راه حل جالبی در این خصوص به کاربرانش پیشنهاد داد که از آن با نام File History یاد می‌شود. با استفاده از این قابلیت این امکان برای کاربر وجود دارد تا در هر بازه زمانی نسخه‌ای از فایل‌هایی که تازه ایجاد شده‌اند را بر‌داشته و در هارد اکسترنالی که به پی‌سی متصل است ذخیره کند. در واقع قابلیت File History در ویندوز 10 بخش مهمی از هر استراتژی پشتیبان­‌گیری کامپیوتر است. اگر دوست دارید تا کار کردن با این ویژگی و نحوه فعال کردن آن را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

فعال کردن File History در ویندوز 10

به منظور فعال کردن File History در ویندوز 10 ابتدا می بایشت به منوی استارت رفته و بر روی گزینه Settings کلیک کنید. سپس گزینه Update & Security را انتخاب کنید. بعد از وارد شدن به این بخش روی گزینه Backup موجود در کادر سمت چپ کلیک کنید. حالا از کادر سمت راست روی گزینه Add a drive موجود در زیر بخش Backup using File History کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

File History در ویندوز 10

بعد از این کار پنجره‌ای ظاهر خواهد شد که فهرست تمام درایوهای متصل به کامپیوتر شما را نمایش می‌دهد. درایوی که می‌خواهید فایل‌های پشتیبان گیری شده توسط File History روی آن ذخیره شود را انتخاب کنید. حالا یک دکمه لغزنده با عنوان Automatically back up my files را مشاهده خواهید کرد. در واقع از این طریق شما موفق شدید سیستم پشتیبان گیر را فعال کرده که بدون نیاز به دخالت شما کار پشتیبان گیری را انجام می‌دهد.

شخصی سازی تنظیمات File History

اگر می خواهید کنترل بیش تری بر روی تنظیمات File History در ویندوز 10 داشته باشید باید روی گزینه More options کلیک کنید. در این بخش گزینه های مختلفی در اختیارتان قرار خواهند گرفت که می‌توانید با آن ها به طور کامل سیستم پشتیبان‌گیری File History را تغییر دهید. در بالای صفحه گزینه‌هایی برای زمانبندی ذخیره یک کپی جدید از فایل‌های شما توسط File History قرار دارد. گزینه پیش فرض هر یک ساعت است، اما شما می‌توانید یک زمانبندی دیگر را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور ۵۵۰ ایمیل

File History در ویندوز 10

یک گزینه دیگر در اختیارتان قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد مدت زمان نگهداری از فایل‌های پشتیبان توسط File History را مشخص کنید. تنظیمات پیش فرض آنها را برای همیشه (Forever) باقی نگه می‌دارد، اما اگر می‌خواهید فضای ذخیره سازی روی هارد درایو اکسترنال خود را آزاد کنید می‌توانید فایل‌های پشتیبان خود را هر ماه، هر دو سال یا زمانی که به فضا نیاز دارید پاک کنید.

در پایین همین بخش لیست پوشه‌هایی که File History قرار است از آن‌ها بکاپ بگیرد را خواهید دید. این لیست قابل ویرایش است و شما می‌توانید پوشه‌هایی که نیازی به گرفتن بکاپ از آن‌ها نیست را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *