ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

دلایل و راه حل رفع مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ

کار نکردن کیبورد لپ تاپ

کار نکردن کیبورد لپ تاپ یکی از مشکلاتیست که کاربران این دستگاه ممکن است با آن مواجه شوند. انتظار ما از عملکرد یک کیبورد آن است که هر آنچه تایپ می کنیم بر روی صفحه نمایش ببینیم. اما گاهی پیش می آید که بنا به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت کیبورد لپ تاپ از کار گفته و انتظار ما را برآورده نمی کند. خوشبختانه غالب خرابی‌های پیش آمده در کیبورد لپ تاپ چندان جدی نبوده و با اندک دستکاری تنظیمات مرتفع می‌گردند. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مشکل و راهکارهای رفع آن بپردازیم.

دلایل کار نکردن کیبورد لپ تاپ

  • درایور سخت افزار بد: این درایو می تواند دوباره نصب شده یا آپدیت شود.
  • خاک و گرد و غبار: پاک کردن صفحه کلید لپ تاپ می تواند راهگشا باشد.
  • اتصال بد: در برخی موارد، می توان لپ تاپ را باز کرده و صفحه کلید دوباره متصل شود.
  • تولید ضعیف: احتمال دارد صفحه کلید معیوب باشد، که در این صورت باید جایگزینی برای آن تهیه شود.

راهکارهای رفع مشکل

راه اندازی مجدد لپ تاپ

این راهکار را معمولا در هنگام مواجه شدن با بسیاری از مشکلات سخت افزاری مورد استفاده قرار می دهیم. اگر تمام کلیدهای کیبورد شما از کار افتاده است، ممک است با مشکل قطع اتصال سیستم نرم افزاری آن مواجه شده باشد. دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه دارید. تا لپ تاپ خاموش شود . و سپس دوباره شروع به کار نماید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های 2021

به روزرسانی یا عقبگرد (Rollback) درایو صفحه کلید

یکی از ساده ترین راهکارها برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ این است که درایو آن را به روز رسانی کنید. به منوی استارت رفته و عبارت device manager در بخش جستجو وارد کنید. با انجام این کار آیکون این قسمت نمایش داده می شود. در این صفحه باید لیستی از دستگاه ها را مرور کنید تا گزینه صفحه کلید را ببینید و سپس فهرست آن را گسترش دهید. روی گزینه keyboard device، راست کلیک کنید، سپس گزینه Properties و پس از آن Driver را انتخاب نمایید.

کار نکردن کیبورد لپ تاپ

در اینجا، روی گزینه Update Driver کلیک کرده و صبر کنید تا ویندوز درایو جدید را پیدا کند و آن را نصب نماید. صفحه کلید را با یک برنامه پردازشگر کلمه یا نوت پد تست کنید، اکنون باید کار کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل اکسل به PDF بصورت آنلاین

کیبورد لپ تاپت رو تمیز کن

کیبورد ها نیاز به مقدار مشخصی از تعامل فیزیکی برای خنثی کردن گرد و غبار دارند. یکی از دلایلی که می تواند موجب کار نکردن کیبورد لپ تاپ شود، وجود آشغال و گرد و غبار زیاد در آن است. البته تمیز کردن کیبورد لپ تاپ از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیاز به دقت دارد. در واقع شما نمی توانید برای تمیز کردن صفحه کلید لپ تاب به راحتی و بدون در نظر گرفتن بروز آسیب های احتمالی، به لپ تاپ  ضربه بزنید. پیشنهاد ما این است که حتما مقاله روش های اصولی تمیز کردن لپ تاپ را مطالعه فرمایید.

جایگزین کردن یک صفحه کلید

اگر صفحه کلید از لحاظ فیزیکی آسیب دیده باشد یا از مادربرد جدا شده باشد (شاید به علت شوک)، پس از اتمام کار، باید قطعات را از لپ تاپ خود حذف کرده یا اتصال آن را دوباره انجام دهید، یا اینکه صفحه کلیدی را جایگزین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *