مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

نرم افزار مدیریت حافظه Samsung Magician را بشناسید

نرم افزار مدیریت حافظه Samsung Magician

این روزها که استفاده از حافظه های SSD در میان کاربران رواج پیدا کرده است، نیاز به نرم افزارهای مدیریت این نوع حافظه به وضوح قابل مشاهده است. از آنجایی که سامسونگ یکی از پیشگامان این صنعت بشمار می رود ، نرم افزار مدیریت حافظه Samsung Magician را منتشر کرده است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

نرم افزار مدیریت حافظه Samsung Magician

کره‌ای‌ها در بحث نرم‌افزار برای حافظه‌های خود بی‌کار ننشسته‌اند. برای کاربران عادی دو نرم‌افزار مهم Samsung Data Migration برای مهاجرت ساده‌ و سریع به حافظه‌‌های اس اس دی سامسونگ و Samsung Magician برای مدیریت این حافظه‌ها دردسترس است. نرم‌افزار Magician سامسونگ نرم‌افزار تحت‌ویندوزی است که امکاناتی مدیریت حافظه ازقبیل به‌روزرسانی فرم‌ور، مشاهده‌ی وضعیت سلامت، بهینه‌سازی و بنچمارک عملکرد را در قالب نرم‌افزاری با رابط‌ کاربری زیبا دراختیار شما قرار می‌دهد.

نسخه‌ی ششم و آخر Magician از نظر بصری زیباتر از گذشته شده است و ابزارها نیز مرتب‌تر چیده‌ شده‌اند و برخی قابلیت‌های جدید مانند عیب‌یابی به آن اضافه شده است. این نرم‌افزار فقط از حافظه‌های سامسونگ پشتیبانی می‌کند و هیچ‌یک از بخش‌های آن به‌جز Performance Benchmark دردسترس نخواهد بود. البته برخی از قابلیت‌ها، تنها برای مدل‌های خاصی دردسترس هستند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند بودن کروم

سامسونگ Magician از هر دو نوع پارتیشن MBR و GPT پشتیبانی می‌کند. محدودیت‌‌های و ملاحظه‌های کامل استفاده از این نرم‌افزار را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید. بخش‌های زیر فقط درصورت NTFS بودن سیستم‌فایل عمل می‌‌کنند:

  • Performance Optimization
  • Diagnostic Scan
  • Over Provisioning
  • RAPID mode

در تب Drive Information ، خلاصه‌ای از اطلاعات حافظه‌های ذخیره‌سازی متصل به سیستم را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی هرکدام از حافظه‌های متصل، وارد بخش Drive Details خواهید شد که در آن علاوه‌بر وضعیت ظرفیت و دما و سلامت، کاربر می‌تواند شماره‌سریال، فرم‌ور، فعال‌بودن AHCI برای حافظه‌های SATA و نوع اینترفیس را مشاهده کند.

بخش جدید Diagnostic Scan با دو حالت Short Scan و Full Scan وضعیت خطاهای حافظه‌ را بررسی می‌کند. در بخش Over Provisioning نرم‌افزار مدیریت حافظه‌ی سامسونگ، اگر بخشی از ظرفیت به این قابلیت اختصاص داده شده باشد، در نمودار ظرفیت با رنگ روشن نمایش داده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه ایجاد اکانت مایکروسافت در کامپیوتر

در بخش Performance Optimization، دو قابلیت RAPID Mode و TRIM به‌سادگی دردسترس کاربر قرار می‌گیرند. حالت RAPID فقط برای برخی حافظه‌ها دردسترس است (به جدول مراجعه کنید) و ازطریق تکنیک‌های خاص و با آنالیز اپلیکیشن‌ها و رفتار انتقال داده به‌صورت پویا، فرایند‌های I/O را بهینه می‌کند و عملکرد سیستم را بهبود می‌‌دهد. این فرایند کاملا خودکار انجام می‌شود. همان‌طورکه احتمالا می‌دانید، فناوری TRIM سیستم‌عامل را قادر می‌سازد حافظه‌های SSD را از بلوک‌هایی آگاه سازد که امکان پاک‌شدن دارند. این کار نیز علاوه‌بر بهبود عملکرد، به افزایش عمر حافظه کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *