اخبار تکنولوژی

نسخه جدید واچ او اس

نسخه جدید واچ او اس

امروز قصد داریم شما را با نسخه جدید واچ او اس آشنا کنیم. watchOS سیستم عامل Apple Watch است که توسط Apple Inc توسعه یافته است. این سیستم عامل مبتنی بر iOS است، سیستم عامل مورد استفاده آیفون و آی پاد تاچ، دارای بسیاری از ویژگی های مشابه است.در 24 آوریل 2015 همراه با اپل واچ، تنها دستگاهی که watchOS را اجرا می کند، عرضه شد. watchOS یک API به نام WatchKit را برای استفاده توسعه دهندگان در معرض نمایش می گذارد. اگر می خواهید بیشتر با نسخه جدید واچ او اس آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

واچ او اس چیست؟

نسخه دوم، watchOS 2، شامل پشتیبانی از برنامه‌ های شخص ثالث بومی و سایر پیشرفت‌ ها بود و در 21 سپتامبر 2015 منتشر شد. نسخه سوم، watchOS 3، در 13 سپتامبر 2016 برای تاکید بر عملکرد بهتر و شامل واچ فیس های جدید و برنامه های سهام منتشر شد. نسخه چهارم، watchOS 4، در 19 سپتامبر 2017 منتشر شد. نسخه پنجم، watchOS 5، در 17 سپتامبر 2018 منتشر شد.

نسخه جدید واچ او اس

نسخه ششم، watchOS 6، در 19 سپتامبر 2019 منتشر شد. نسخه هفتم، watchOS 7، در 16 سپتامبر 2020 برای پشتیبانی از شستشوی دست و ردیابی خواب منتشر شد. در نسخه هشتم، watchOS 8، در 20 سپتامبر 2021 با به‌روز رسانی‌ هایی جهت نظارت بر سلامت، تصاویر و برنامه‌ ها منتشر شد.

صفحه اصلی (پردازش شده به عنوان “Carousel” شناخته می شود) از نمادهای برنامه دایره ای تشکیل شده است که می توان آن ها را با تاچ دیجیتال بزرگ و کوچک کرد و با لمس نمایشگر آن را کشیده و راه اندازی کرد. نسخه جدید واچ او اس به تازگی منتشر شده است.

ویژگی واچ اوس اس چیست؟

قبل از watchOS 3، Glances دسترسی سریع به نمای خلاصه ای از محبوب ترین برنامه های بومی یا شخص ثالث مورد استفاده در Apple Watch را فراهم می کرد. نمای Glances با حرکت تند کشیدن به بالا از صفحه نمایش ساعت باز شد. با watchOS 3، Glances با یک مرکز کنترل باز طراحی شده جایگزین شد. بسیار شبیه به آنچه در iOS وجود دارد. منوی دوستان که با دکمه کناری فراخوانی می شود، اکنون به عنوان یک داک اختصاصی برای برنامه ها عمل می کند.

این مطلب را هم ببینید
عدم انتشار نسخه جدید مایکروسافت اج بخاطر شیوع کرونا

اعمال و گزینه‌های مختلف بسته به ضربه زدن یا فشار عمیق کاربر، که اپل واچ با نمایشگر حساس به فشار (فورس تاچ) تشخیص می‌دهد، ظاهر می‌شوند. Force Touch در watchOS 7 به طور کامل حذف شد و تمام اقداماتی که به این ویژگی نیاز داشتند به گزینه‌های خاصی در برنامه تنظیمات یا به اقدامات فشار طولانی منتقل شدند. نسخه جدید واچ او اس ویژگی های منحصر به فردی دارد.

از زمان آغاز به کار، watchOS از تعداد روز افزون و تنوع معیارهای سلامت برای اندازه گیری و ردیابی پشتیبانی کرده است. این شامل: ضربان قلب ، حداکثر ظرفیت هوازی، که  به عنوان VO2 max شناخته می شود. نوار قلب، که  به عنوان EKG یا ECG شناخته می شود. اشباع اکسیژن خون، که با نام دیگر SpO2 شناخته می شود. وضعیت چرخه قاعدگی، مدت زمان خواب و ردیابی تعداد تنفس.

مزایای واچ او اس چیست؟

برای چندین سال، اپل محصول HealthKit خود را در تلاش برای تغییر نحوه تعامل مردم با دستگاه های خود توسعه داده است. همچنین تلاشی آگاهانه برای نفوذ به صنعت پرسود مراقبت های بهداشتی و سلامتی وجود دارد که بسیاری از ناظران معتقدند فرصت رشد بزرگی برای اپل ایجاد می کند.این موضوع توسط Jony Ive، طراح ارشد سابق اپل در مصاحبه ای تایید شد. او گفت که سلامتی یک عنصر حیاتی در اپل واچ از روز تأسیس آن بوده و مسیر توسعه سخت‌ افزار و watchOS به سمت قابلیت‌ های مبتنی بر سلامتی تنظیم شده است. آیو اشاره کرد که یکی از برنامه های اصلی که با اولین واچ او اس عرضه شد، به کاربران اجازه داد تا ردیابی و ارتباط برقرار کنند و همچنین آنها را به حرکت، ورزش و ایستادن تشویق کند.

او گفت:بسیاری از ما همیشه تلفن های خود را همراه خود داریم، اما آنها به شما متصل نیستند. تصور کنید همیشه چیزی به این قدرتمندی همراه خود داشته باشید و چه فرصت هایی ممکن است برای کاربر ایجاد کند. فرصت فوق العاده ای است. مخصوصاً زمانی که نمی‌دانید که ما امروز از نظر فناوری و توانایی کجا هستیم. نسخه جدید واچ او اس مزایای زیادی دارد.

این مطلب را هم ببینید
هدفون ردمی AirDots 3 Pro معرفی شد

یکی از جدیدترین به‌روزرسانی‌های watchOS شامل برنامه‌هایی بود که نه تنها کاربران را فعال نگه می‌داشت، بلکه بیماری‌ها را نیز تشخیص داد. به عنوان مثال، برنامه ای به نام DeepHeart وجود دارد، یک شبکه یادگیری عمیق که می تواند فیبریلاسیون دهلیزی، فشار خون بالا و دیابت را تشخیص دهد. برای جمع‌ آوری داده‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که توسط سنسور قلب اپل واچ جمع‌آوری شده‌اند، به پلتفرم HealthKit ضربه می‌زند.

نسخه جدید واچ او اس

سیستم عامل واچ او اس چیست؟

سیستم عامل اپل واچ سیستم عاملی است که به طور خاص برای دستگاه پوشیدنی اپل واچ طراحی شده است، با ویژگی هایی که از صفحه نمایش کوچکتر و موقعیت مکانی دستگاه روی مچ دست کاربر بهره می برد. نسخه جدید واچ او اس سیستم عامل فوق العاده ای دارد.

سیستم عامل اپل واچ مبتنی بر سیستم عامل iOS اپل برای آیفون ها و آیپدهایش است و بسیاری از قابلیت های مشابه را به اشتراک می گذارد. صفحه اصلی سیستم عامل اپل واچ، نمادها را به صورت دایره‌ای روی صفحه مرتب می‌کند و از آنجا، کاربران می‌توانند به ویژگی‌های ویژه ساعت دسترسی داشته باشند، از جمله: دوستان، ویژگی‌ای که مخاطبین برتر کاربر را جمع‌آوری می‌کند. Glances، که خلاصه‌ای از اخبار یا اطلاعات کاربران برنامه‌های شخص ثالث را ارائه می‌کند. و ویژگی های پیشرفته زمان سنجی مانند سفر در زمان، که رویدادهای آینده و گذشته را به کاربران نشان می دهد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با نسخه جدید واچ او اس آشنا کنیم. سیستم‌عامل اپل واچ همچنین دارای ویژگی‌هایی از iOS است، مانند قابلیت Force Touch در iOS 9 که به کاربران اجازه می‌دهد بسته به فشاری که هنگام لمس صفحه نمایش می‌دهند، اعمال مختلفی را انجام دهند. سیری مستقیماً در سیستم عامل ادغام شده است، بنابراین کاربران می توانند از او بخواهند که تمرینی را برای آنها شروع کند یا مثلاً Glances را فعال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *