اخبار تکنولوژی

اپل احتمالا روی شارژری با دو پورت usb-c و توان 35 وات کار می کند.

شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات

امروز قصد داریم شما را با شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات آشنا کنیم. این نمای کلی به شما کمک می کند آداپتور برق USB اپل را شناسایی کنید. آداپتورها و کابل‌های برق USB اپل همراه با بسیاری از محصولات ارائه می‌شوند و به طور جداگانه از نمایندگی‌های فروش اپل و مجاز اپل در دسترس هستند. اگر می خواهید بیشتر با شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این شارژر چه ویژگی هایی دارد؟

ایمنی مشتری اولویت اصلی اپل است. به همین دلیل است که همه محصولات ما – از جمله آداپتورهای برق USB – تحت آزمایش های دقیق ایمنی و قابلیت اطمینان قرار می گیرند و برای مطابقت با استانداردهای ایمنی دولتی در سراسر جهان طراحی شده اند.

شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات

به عنوان بخشی از تلاش های ما برای رسیدن به اهداف زیست محیطی، مدل های آیفون دیگر آداپتور برق در جعبه ندارند. آیفون به کار خود با آداپتورهای برق موجود و کابل‌های USB-A به لایتنینگ، مانند موارد موجود در مدل‌های قبلی، ادامه می‌دهد. مدل‌های آیفون اکنون یک کابل USB-C به لایتنینگ جدیدتر در جعبه دارند که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با آداپتورهای برق USB-C و پورت‌های رایانه‌ای که ممکن است قبلاً داشته باشید، سازگار است. می‌توانید از کابل USB-A به لایتنینگ یا کابل جدیدتر USB-C به لایتنینگ برای آیفون خود استفاده کنید. شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات عالی کار می کند.

می‌توانید از هر یک از آداپتورهای ذکر شده در زیر را برای شارژ کردن iPhone، iPad، Apple Watch یا iPod خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آداپتور برق Mac USB-C یا آداپتورهای شخص ثالثی که با استانداردهای ایمنی قابل اجرا مطابقت دارند استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شارژ کردن iPhone، iPad، Apple Watch یا iPod خود، به بخش Safety, Handling, and Support در راهنمای کاربر iPhone، iPad User Guide، Apple Watch User Guide یا iPod User Guide مراجعه کنید.

طراحی این شارژر چگونه است؟

اپل به خاطر وسواس در مورد جزئیات ریز و زیبا ساختن محصولات خود در داخل و بیرون شهرت دارد، و این شرکت این سیاست طراحی را برای هر چیزی که ایجاد می کند، خواه مک بوک پرو 1200 دلاری یا شارژر 30 دلاری آیفون، حفظ می کند. در واقع، اپل تمام تلاش خود را کرده است تا مطمئن شود که شارژرهای کوچک آیفون ایمن و کارآمد هستند و برای این کار از آخرین فن آوری استفاده می کند. به همین دلیل شارژرهای آن گران تر از سایر شارژرها هستند. شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات بهترین است.

این مطلب را هم ببینید
ماوس گیمینگ سیمی رایول ۵ استیل سریز رونمایی شد

کن شیریف یکی از شارژرهای آیفون اپل را در وبلاگ خود پاره کرده است و به اکتشافات جالبی دست یافته است. اولاً، آنها با محصولات مشابهی مانند سامسونگ بسیار متفاوت هستند، و واضح است که شرکت کوپرتینویی تمرکز زیادی روی کیفیت و ایمنی دارد. اگرچه وقتی در مورد اپل صحبت می‌کنیم تعجب‌آور نیست.

شارژر آیفون یک منبع تغذیه سوئیچینگ است که برای دریافت ولتاژ خروجی مناسب، برق ورودی را حدود 70000 بار در ثانیه روشن و خاموش می کند. همانطور که در تصویر بالا می بینید، شارژر از دو تخته مدار تشکیل شده است که اندازه هر دو کمی کمتر از یک اینچ مربع است. یکی در بالا، برد اصلی است که مدارهای ورودی ولتاژ بالا را کنترل می کند، در حالی که یکی در پایین مدارهای خروجی ولتاژ پایین را کنترل می کند.

اجزای شارژر اپل کوچک است

با نگاه کردن به این عکس‌ها، به راحتی می‌توان از کوچک بودن این اجزا و اینکه چگونه شارژر این همه پیچیدگی را در یک اینچ جمع می‌کند، گم کرد. تصویر زیر با کمی بزرگنمایی یک چهارم، یک دانه برنج و یک دانه خردل را برای مقایسه اندازه نشان می دهد. شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات منحصر به فرد است.

شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات

بنابراین، به غیر از اندازه کوچک آن، چه چیزی شارژر اپل را بسیار خاص می کند؟ خب، شریف می‌گوید «به وضوح یک منبع تغذیه با کیفیت بالا است که برای تولید برق با دقت فیلتر شده طراحی شده است». اپل تلاش زیادی برای کاهش تداخل EMI انجام داده است. احتمالاً برای جلوگیری از هرگونه تداخل با صفحه نمایش لمسی آیفون و تعدادی از قطعات را معرفی کرده است که در شارژرهای مشابه یافت نمی شوند.

این مطلب را هم ببینید
بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا داد

AC ورودی از طریق یک حلقه فریت کوچک روی جعبه پلاستیکی فیلتر می شود. خروجی پل دیود توسط دو خازن بزرگ و یک سلف فیلتر می شود. دو snubber دیگر R-C پل دیود را فیلتر می‌کنند، که من فقط در جاهای دیگر در منابع تغذیه صوتی دیده‌ام تا از زمزمه 60 هرتز جلوگیری کند؛ شاید این باعث افزایش تجربه گوش دادن iTunes شود. شارژرهای دیگری که من جدا کردم از حلقه فریت و معمولاً فقط از یک خازن فیلتر استفاده نمی کنند.

برد مدار این شارژر چگونه است؟

برد مدار اولیه دارای یک محافظ فلزی زمین شده روی اجزای فرکانس بالا است، که من در جای دیگری ندیده ام. ترانسفورماتور شامل یک سیم پیچ محافظ برای جذب EMI است. مدار خروجی از سه خازن شامل دو خازن نسبتاً گران قیمت تانتالیوم و یک سلف برای فیلتر کردن استفاده می‌کند، زمانی که بسیاری از منابع فقط از یک خازن استفاده می‌کنند. خازن Y معمولا از طرح های دیگر حذف می شود. مدار گیره رزونانس بسیار نوآورانه است. شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات را با ما بشناسید.

علاوه بر این موارد، اپل از شاخک های AC “فوق العاده قوی” و “مدار خاموش کردن بیش از حد دما یا ولتاژ پیچیده” استفاده می کند که همگی به ایمن شدن این شارژر کمک می کنند.

Shirriff نتیجه می گیرد که اپل بسیاری از قطعات با تکنولوژی بالا را در یک فضای بسیار کوچک جمع می کند تا یک شارژر با کیفیت بالا و فوق العاده ایمن ایجاد کند که شارژرهای رقیب را شبیه یک پروژه الکترونیکی دبیرستانی می کند. تنها ایرادش این است که باید کمی بیشتر برای آن بپردازیم.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با شارژر اپل با دو پورت USB-C و توان 35 وات آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *