آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی با ایزو بالا

عکاسی با ایزو بالا

ایزو در عکاسی یکی از سه عنصری است که دوربین برای تولید یک عکس به آن متکی است. برای عکاسی با ایزو بالا نیاز است تا نکات مهمی را مدنظر قرار دهید که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم.

عکاسی با ایزو بالا

تست دوربین

بهتر است اول دوربین خودتان را تست کنید. دوربین را روی یک سه پایه قرار دهید، تمام تنظیمات کاهش نویز را خاموش کنید، فایل انتخابی خودتان را روی Raw تنظیم کنید و چند عکس با تنظیمات ایزو مختلف بگیرید. سپس عکس‌ها را روی صفحه نمایش کامپیوتر خودتان (یا بزرگترین صفحه نمایشی که در اختیار دارید) ببینید و مشخص کنید در کدام سطح ایزو میزان نویز برای شما خیلی بالا است.

از یک لنز پرایم سریع استفاده کنید

استفاده از یک لنز پرایم مانند لنزهای 35 میلیمتر و یا 50 میلیمتر با بیشینه دیافراگم خیلی بزرگ (f/1.4 یا f/1.8) نور بیشتری را به سنسور می‌رساند و هنگام عکاسی با این لنزها نیازی نیست از ایزو بالا در محیط‌های کم نور استفاده کنید. همچنین با یک لنز پرایم می‌توانید تصاویری با کیفیت فوق‌العاده بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از کهکشان راه شیری

از یک سه پایه استفاده کنید

برخی اوقات سه پایه می‌تواند یک بار اضافی برای شما باشد اما در شرایطی که شما نور کافی برای عکاسی با ایزو پائین را ندارید و باید از مقادیر بالای ایزو استفاده کنید، بهتر است یک سه پایه نیز همراه خودتان داشته باشید. سه پایه بهترین تثبیت کننده‌ی موجود در بازار است. می‌توانید دوربین خودتان را روی یک سه پایه قرار دهید و حتی هنگام استفاده از مقادیر بالای ایزو، کوچک‌ترین نگرانی بابت نویز در تصاویر خودتان نداشته باشید.

از لنز واید استفاده کنید

منظره دید وسیع به معنی توانایی جمع‌آوری نور بیشتر است و شما هم هنگامی که می‌خواهید ایزو را در پائین‌ترین سطح ممکن نگه دارید، به چنین چیزی نیاز دارید. اما یکی دیگر از مزایای فاصله کانونی کوتاه‌تر این است که می‌توانید از سرعت شاتر پائین‌تر نیز استفاده کنید. از همین روی می‌توانید از سه پایه استفاده نکنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لنزها برای عکاسی از محصول

فقط عکاسی کنید

عملکرد دوربین‌های امروزی برای عکاسی در ایزو بالا فوق‌العاده است. اگر شما در شرایطی قرار گرفتید که نور کمی دارید و امکان استفاده از سه پایه را نیز ندارید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. اگر با ایزو 6400 می‌توانید از سرعت شاتری استفاده کنید که لرزش دوربین مشخص نباشد، می‌توانید با خیال راحت به عکاسی بپردازید. بهتر است یک عکس با کمی نویز داشته باشید تا اصلا هیچ عکسی نداشته باشید. در صورتی هم که عکس شما کمی نویز داشته باشد، می‌توانید آن‌ها را در ادیت نهایی حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *