ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه برای رمز ویندوز 10 تاریخ انقضا تعیین کنیم؟

رمز ویندوز 10

کامپیوترهای شخصی یکی از مهمترین دستگاه های ذخیره کننده اطلاعات شخصی می باشند که دسترسی غیر مجاز افراد به آن ها، می تواند برای ما دردسر های زیادی ایجاد کند. از همین رو امکانی در آن ها قرار داده شده است که با استفاده از آن می توان برای یک رمز عبور برای ورود به سیستم انتخاب نمود. اما ویندوز 10 قابلیت بهتری برای افزایش امنیت سیستم شما در نظر گرفته است. با استفاده از این قابلیت می توانید برای رمز ویندوز 10 تاریخ انقضا تعیین کنید.

تعیین تاریخ انقضا برای رمز ویندوز 10

در ویندوز 10 احتمالا با پیام‌هایی از سوی سیستم عامل مواجه شده‌اید که در آن‌ها از شما می‌خواهد تا به جای حساب کاربری محلی از حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید. اگر حساب کاربری مایکروسافت داشته باشید می توانید هر زمان که می خواهید برای رمز ویندوز تاریخ انقضا تعیین کنید. بعد از انجام این کار شما هر ۷۲ روز یک بار باید رمز جدیدی برای کامپیوتر خود انتخاب نمایید. البته برای این کار ابتدا باید یک رمز جدید ایجاد کنید.

برای این کار کافیست وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شده و از بخش Change Password روی گزینه Change کلیک کنید. در این بخش از شما خواسته می‌شود که رمز کنونی خود و همچنین رمز عبور جدید مد نظر خود را وارد کنید (امکان استفاده مجدد از رمز کنونی‌تان وجود ندارد).روی گزینه Make Me Change My Password Every 7 Days را انتخاب کنید تا ویژگی تاریخ انقضا برای رمز ویندوز فعال شود. سپس روی Save کلیک کنید تا تغییرات جدید اعمال شده و همچنین تاریخ انقضا رمز عبورتان اعمال شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی نرم افزار ibeesoft data recovery

در صورت که این فرایند با موفقیت انجام شده باشد، مجددا به صفحه امنیت حساب کاربری خود در مایکروسافت بازخواهید گشت. برای این که بتوانید از رمز عبور خود استفاده کنید یک بار از ویندوز خارج شده و مجددا وارد آن شوید. دقت کنید که برای ورود مجدد به ویندوز باید از رمز عبور جدید استفاده کنید. فراموش نکنید که رمز عبور شما پس از گذشت 72 روز منقضی شده و برای این که بتوانید مجددا وارد ویندوز شوید باید در زمان‌هایی که از شما درخواست می‌شود، یک رمز جدید انتخاب کنید.

تعیین تاریخ انقضا برای رمز عبور ویندوز 10 در حساب‌های محلی

خوب است بدانید که در حساب کاربری محلی نیز همچین امکانی وجود دارد. برای این کار ابتدا کلید‌های ترکیبی Win + R را بزنید تا صفحه Run اجرا شود. در محل مشخص شده netplwiz را وارد کنید و OK را بزنید تا وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید. سپس از تب Advnaced گزینه Advanced را انتخاب کنید تا ابزار مدیریت حساب کاربری پیشرفته ویندوز 10 اجرا شود. در این پنجره روی Users از منوی سمت چپ کلیک کرده و سپس روی حساب کاربری خود کلیک راست کنید. گزینه Properties را بزنید تا وارد تنظیمات پیشرفته حساب کاربری محلی خود شوید. از منوی Properties گزینه Password Never Expires را غیر فعال کنید و OK را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
وضعیت اینترنت 5G در ایران

تعیین حداکثر مدت  زمان اعتبار رمز عبور از طریق Group Policy

همانطور که پیش تر گفته شد در حساب کاربری مایکروسافت حداکثر زمان اعتبار رمز عبور بصورت پیش فرض تعیین شده است اما در حساب کاربری محلی شما قادرید مدت زمان اعتبار رمز عبور را خودتان مشخص کنید. این زمان بصورت پیش فرض 42 روز است. اگر سیستم شما دارای نسخه پرو، Education یا Enterprise ویندوز 10 است می‌توانید با فشار دادن کلید‌های ترکیبی Win + R پنجره Run را باز کنید و سپس gpedit.msc را در آن بنویسید. بعد از زدن OK، پنجره Group Policy Editor باز می‌شود.

سپس از منوی سمت چپ به مسیر Configuration > Windows Settings > Security Settings > Account Policies > Password Policy بروید و دو بار روی Maximum Password Age کلیک کنید. مقدار 42 را به تعداد روز‌های مد نظر خودتان تغییر دهید و در نهایت OK را بزنید. بعد از سپری شدن این تعداد روز، باید مجددا رمز عبور جدیدی برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *