اخبار تکنولوژی

بهبود ترجمه آفلاین مترجم گوگل در 59 زبان

ترجمه آفلاین مترجم گوگل

گوگل ترنسلیت ابزاری برای ترجمه متون مختلف و همچنین بزرگترین ماشین ترجمه آنلاین است. مترجم گوگل که اولین بار در ماه آوریل 2006 (فروردین تا اردیبهشت سال 85) عرضه شد، اکنون بیش از 500 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد و خدمات ترجمه خود را به 103 زبان دنیا ارائه می دهد. در واقع دلیل این محبوبیت داشتن امکانات متعدد و کاربردی برای کاربران می باشد. کمپانی گوگل اعلام کرده است که ترجمه آفلاین مترجم گوگل بیش از 12 درصد بهبود یافته است.

ترجمه آفلاین مترجم گوگل

برای همه ما پیش آمده است که در لحظات و یا مکان هایی به اینترنت دسترسی نداشته باشیم. اگر در این حالت نیاز به ترجمه مطلبی پیدا کردید نگران نباشید، می‌توانید از برنامه‌ی آفلاین Google Translate در اندروید  و iOS استفاده کنید. این قابلیت در حال بهبود بوده و و به‌گفته‌ی گوگل، در ۵۹ زبان با ترجمه‌ای دقیق‌تر در نسخه‌ی آنلاین دراختیار کاربران قرار خواهند گرفت. ترجمه آفلاین مترجم گوگل در 59 زیبان دنیا به شکل بهبود یافته ارائه شده است.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگر ROG Strix XG32VC ایسوس معرفی شد

اهالی مانتین‌ ویو ادعا می‌کنند این بهبود در برخی از زبان‌ها مانند ژاپنی، کره‌ای، تایلندی، لهستانی و هندی با دقت بیشتر (۲۰ درصد) ارائه شده است. منظور از دقت بیشتر آن است که Google Translate اکنون ترجمه‌هایی با انتخاب کلمات بهتر و رعایت دستور زبان و ساختار جملات بهبود یافته ارائه می‌دهد. همه ما می دانیم که تلفظ و هجی‌کردن زبان‌هایی که با آن‌ها آشنایی ندارید، ممکن است کمی دشوار باشد. این مشکل در بهبود جدید مترجم گوگل برای وضعیت آفلاین کاربران برطرف شده است.

برای مثال، وقتی کلمه‌ی Hello را به زبان هندی ترجمه کنید، با ترجمه‌ی नमस्ते رو‌به‌رو خواهید شد که اگر با زبان هندی و حروفش آشنا نباشید، به کمک نیاز خواهید داشت. به‌ همین‌ دلیل در این به‌روزرسانی، درکنار ترجمه‌ی नमस्ते کلمه‌ی namaste نیز دیده می‌شود که برای هر کاربری، حتی کاربران ناآشنا با این زبان مفهوم خواهد بود. این قابلیت در زبان‌های مختلفی چون عربی، بنگالی، گجراتی، کانادایی، مراتی، تامیل، تلوگو و اردو نیز ارائه شده است.

این مطلب را هم ببینید
رباتی که در ایران معروف شد برای تمیز کاری تلاش می کند نه زنده ماندن

قابلیت های جدید ترجمه آفلاین مترجم گوگل می تواند برای افرادی که به دنبال یادگیری زبان جدید هستند و یا در جایی زندگی می کنند که با زبان مردم آن آشنا نیستند ، در برقراری ارتباط بسیار موثر خواهد بود. برای دسترسی به این قابلیت‌های پیشرفته باید جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌ی Google Translate را در اندروید و iOS دانلود و نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *