ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اتصال دو مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ

اتصال دو مانیتور به کامپیوتر

استفاده از چند مانیتور عملکرد کاریمان را بهتر می کند، مخصوصا زمانی که داریم از لپ تاپ یا دسکتاپ استفاده می کنیم. زمانی که چند مانیتور با یک کامپیوتر کار می‌کنند، می‌توانید موس خود را بین آن‌ها حرکت داده و برنامه‌ها را بین آن‌ها جابه‌جا کنید و در واقع چند دسکتاپ دیگر داشته باشید. اتصال دو مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ از نظر برخی کاربران یکی از پیچیده‌ترین کارهای دنیا است؛ اما در واقع انجام دادن این کار به تجربه زیاد و علوم کامپیوتری خاص نیاز ندارد. در این بخش همراه شما خواهیم بود با آموزش اتصال دو مانیتور به کیس یا لپ تاپ در سیستم عامل های مختلف.

اتصال دو مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ

کارهایی که قبل از شروع باید انجام دهید

کارت گرافیک را بررسی کنید

اول از همه باید بررسی کنید که آیا کارت گرافیک شما از چند مانیتور پشتیبانی می کند یا خیر. معمولا تمام کارت گرافیک ها حداقل از دو خروجی پشتیبانی می کنند، اما باید به قسمت وب سایت تولیدکننده بروید و مشخصات کارت گرافیک خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از دو مانیتور پشتیبانی می کند یا خیر.

بررسی پورت های موجود بر روی لپ تاپ

بعد از اینکه کارت گرافیکتان را بررسی کردید نیاز است که پورت های روی لپ تاپتان را بررسی کنید. می توانید این پورت ها را در کنار یا پشت لپ تاپتان ببینید. علاوه بر پورت هایی که بر روی لپ تاپتان وجود دارد خود مانیتور هم باید چنین پورت هایی را داشته باشد. اگر خود مانیتور چنین درگاه هایی را داشته باشد، دیگر در هزینه و زمانتان صرفه جویی می شود. در غیراین صورت باید یک آداپتور اضافی مثل آداپتور DVI به HTML بخرید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدفون های بیتس 2020

روش استفاده از چند مانیتور در ویندوز

درگاه‌های ورود مانیتور دوم در کامپیوترهای رومیزی، انواع مختلفی دارند؛ اگر قصد اتصال دو مانیتور به یک کیس را دارید ، باید دو درگاه خروجی داشته باشید که این درگاه‌ها به صورت افقی قرار می‌گیرند. زمانی که تک درگاه وجود داشته باشد شما از آن به عنوان خروجی یک مانیتور استفاده می‌کنید و جایی برای مانیتور دوم نیست. فراموش نکنید اگر یک درگاه افقی روی کیس کامپیوتر شما باشد، نمی‌توانید از آن برای اتصال دو مانیتور در ویندوز 10 استفاده کنید.

درگاه‌های گرافیکی انواع مختلف دارند که باید آن‌ها را بشناسید. بر اساس نوع پورت باید درگاه ورودی مخصوص داشته باشید. کابل‌های مورد نیاز خودتان را تهیه کنید. اگر درگاه‌های روی کارت گرافیکی شما یکسان باشد، برای هر دو مانیتور خودتان از یک نوع کابل می‌توانید استفاده کنید اما اگر درگاه‌های خروجی روی مانیتور متفاوت است، باید برای هر درگاه گرافیکی، کابل مناسب خریداری کنید. قیمت کابل‌ها معمولاً برخلاف تصور شما گران‌ هستند.

پس از خرید کابل می بایست آن را بر روی کارت گرافیکی و مانیتورتان نصب کنید. مانیتور اول را با استفاده از کابل مناسب به درگاه خروجی کیس و کامپیوتر خودتان وصل کنید. خروجی گرافیک می‌تواند چندین مورد باشد؛ دقت کنید که بدانید کدام مانیتور را به کدام درگاه وصل می‌کنید. اگر خروجی گرافیکی شما از روی مادربرد و گرافیک مادربرد تأمین می‌شود، درگاه به صورت عمودی و در جایی دیگر، دورتر از درگاه‌های خروجی از گرافیک قرار دارد. مسلماً باید مانیتور اول از گرافیک اصلی تأمین شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فرمت فلش درایو USB در ویندوز 10

اتصال مانیتور دوم

سپس مانیتور دوم را به درگاه دوم بر اساس نوع خروجی مانیتور متصل کنید. ممکن است همان‌طور که گفتیم، هر دو خروجی کیس از یک نوع باشند؛ اما در بسیاری موارد این درگاه‌ها متفاوت خواهند بود. مانند مراحل قبل باید کابل مورد نیاز را تهیه کنید. کابل برق را به پریز وصل کرده و مطمئن شوید که مانیتور به برق وصل شده باشد و همه چیز برای شروع کار به صورت نرم‌افزاری آماده باشد. سیستم را خاموش و روشن کرده و بعد از اینکه ویندوز بارگذاری و آماده استفاده شد، روی گزینه Windows در نوار وظیفه کلیک کنید. این قسمت در سمت چپ و پایین قرار دارد.

بعد از این کار، وارد قسمت System که به صورت یک مانیتور نمایش داده شده است، بشوید. سپس باید وارد قسمت Display شوید که مربوط به مانیتور است. برای تنظیم نمایشگر دوم یا سوم یا … و شناساندن آن به ویندوز، پنجره جدیدی که باز شده است را به پایین بیایید. در قسمت آخر گزینه‌ای با عنوان Multiple Display وجود دارد. اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، شاید به مقدار کافی پایین نیامده‌اید. در هر صورت اگر کارت گرافیکی شما توانایی استفاده از چند مانیتور را داشته باشد، باید این قسمت را ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *