مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

افزایش مصرف اینترنت بخاطر قرنطینه خانگی

افزایش مصرف اینترنت

در روزهایی که مردم ایران با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند یکی از مهمترین توصیه مسئولان بهداشتی برای مقابله با این کرونا سریع الانتقال «در خانه بمانیم» و به نوعی قرنطینه خانگی است تا سرعت رشد بیماری کنترل شود. مردم نیز نیاز دارند تا این دوران خانه نشینی را به گونه ای سپری کرده و خود را سرگرم کنند. یکی از راههای سرگرم شدن ، گشت و گذار در اینترنت است. از این رو در طی یک هفته اخیر افزایش مصرف اینترنت در کشور به وضوح قابل تشخیص است.

افزایش مصرف اینترنت در پی شیوع کرونا در کشور

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک هفته‌ی گذشته مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای موبایل و ثابت ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به گفته‌ی او میانگین مصرف روزانه‌ی اینترنت موبایل از ۱۶ هزارترابایت در زمان قبل از تعطیلی‌ها به علت شیوع ویروس کرونا، به ۲۵ هزارترابایت رسیده و میزان مصرف اینترنت ثابت نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین وبسایت های طراحی کارت دعوت بصورت آنلاین و رایگان

جوشقانی در ادامه با اشاره به افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران به دلیل دورکاری و استفاده از اینترنت برای سرگرمی و تماشای فیلم در زمان خانه‌نشینی گفت در یک هفته‌ی اخیر به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۰ هزار ترابایت اینترنت از سوی کاربران مصرف شده که تا پیش از این حدود ۲۰ هزارترابایت بوده است. او در مورد افت کیفیت اینترنت گفت:

قبول داریم که هنوز شرایط مانند قبل به حالت عادی بازنگشته است؛ اما با توجه به وضعیت روزهای اول هفته‌ی گذشته، هم اکنون اینترنت در شرایط قابل‌ قبول‌تری قرار دارد.

حسین فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه هنوز کیفیت اینترنت به وضعیت ایام قبل ازشیوع بیماری کرونا نرسیده است، یادآور شد:

بخشی از مشکلات کیفیت به شبکه دسترسی و بخشی نیز به محدودیت‌های فرکانسی باز می‌گردد. اما با این حال با افزایش پهنای باند، مشکلات تا حدودبسیاری جبران شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص قیمت اینترنت و خواسته کاربران برای رایگان کردن اینترنت در شرایط فعلی نیز گفت:

با مذاکراتی که با اپراتورهای اینترنت ثابت صورت گرفته، قرار شد از امروز یکشنبه، ۱۰۰ گیگابایت بسته اینترنت رایگان به هر خط ثابت تخصیص یابد؛ در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موافقت کرده که در خصوص نرخ پهنای باند قابل ارائه به اپراتورهای اینترنت ثابت، تخفیف دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *