ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ضدعفونی کردن لپ تاپ به روش اصولی

ضدعفونی کردن لپ تاپ

در ایام شیوع ویروس کرونا، ضد عفونی کردن وسایلی که انسان‌ها دائما با آن‌ها سر و کار دارند یکی از مهم‌ترین موارد برای حفظ سلامت انسان است. لپ تاپ‌ یکی از آلوده‌ترین وسیله‌هایی است که در طور روز بار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از بستر‌های بسیار مناسب برای رشد باکتری‌ها بشمار می رود. از این رو در این بخش می خواهیم روش های اصولی ضدعفونی کردن لپ تاپ را آموزش دهیم.

روش های ضدعفونی کردن لپ تاپ

لوازم مورد نیاز

مهمترین وسیله تمیز کردن لپ تاپ شما الکل ایزوپروپیل است. علاوه بر این شما می توانید هوای فشرد ، پنبه یا یک پارچه میکرو فیبر را پیدا کنید و با آن شروع به تمیز کردن لپ تاپ خود کنید. این ابزارهای اصلی شما برای تمیز کردن درست لپ تاپ شما هستند. از استفاده از محصولاتی مانند دستمال مرطوب خودداری کنید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

ضدعفونی کردن لپ تاپ

کیبورد شما تقریبا کثیف ترین بخش لپ تاپ است بنابراین جایی است که باید ابتدا از آن شروع کنید. برای تمیز کردن لپ تاپ پارچه میکروفایبر خود را بردارید و چند بار آن را روی صفحه کلید بزنید تا لایه های بالای گرد و غبار را بگیرید. حرکت بعدی شما این است که لپ تاپ خود را خاموش کنید. می توانید با هوای فشرده اقدام به تمیز کردن گرد و غبار زیر دکمه ها کنید زیرا احتمال دارد گرد و غبار و خرده های زباله به مرور زمان زیر صفحه کلید جمع شوند. هوای فشرده شده باعث می شود برخی از خرده ها از بین بروند.

این مطلب را هم ببینید
فرمت درایو در ویندوز چگونه انجام می شود؟

پس از صفحه کلید به USB ، HDMI یا درگاه های دیگر هوای فشرده بدهید و آن ها را تمیز کنید. بعد الکل ایزوپروپیل و یک ذره پنبه بردارید. مهم نیست که کاملاً آن را مرطوب نکنید.. پنبه را روی صفحه کلید، بین کلیدها حرکت دهید و مطمئن شوید که به هر بخش صفحه کلید خود الکل زده اید. شما می توانید این مرحله را هر چند بار که می خواهید انجام دهید.

پاک کردن نقاط کثیف چربی ، لک و.. روی لپ تاپ و صفحه نمایش آن

در حالی که صفحه کلید بسیار بادوام است، صفحه نمایش لپ تاپ شما بسیار حساس است و برای شستن لپ تاپ در بخش صفحه نمایش باید با نهایت دقت این مراحل را انجام بدهید. یک بار دیگر پارچه میکرو فیبر خود را بردارید و به آرامی آن را روی صفحه نمایش بکشید. این کار را با یک حرکت افقی یا عمودی انجام دهید اما نه هر دو. اگر از استفاده از الکل ایزوپروپیل بر روی صفحه نمایش نمی خواهید استفاده کنید، بهترین گزینه یک کیت تمیز کننده مخصوص صفحه نمایش لپ تاپ است. این پاک کننده های اختصاصی تقریباً برای هر نوع صفحه نمایش رایانه های ویندوزی و اپل کار می کنند.

این مطلب را هم ببینید
هنوز هم امکان نصب رایگان ویندوز 10 وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *