مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین

بهترین نرم افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس

این روزها بهره مندی از امکانات و سرویس های برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین، در تمامی کشورها و در میان گروه های مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ایران نیز، برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مراکز آموزشی، ادارات، شرکت ها، حتی دادگاه ها و… تا حد امکان از ویدئو کنفرانس استفاده می کنند. وب سایت و نرم افزارهای متنوعی در این زمینه وجود دارند که امکان برگزاری ویدئو کنفرانس های گروهی را به ما می دهند. پس با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین را بشناسید.

بهترین نرم افزارهای برگزاری ویدئو کنفرانس آنلاین کدامند؟

Zoom

این نرم افزار برای مک، ویندوز، لینوکس، iOS و اندروید (نرم افزار ویدئو کنفرانس برای موبایل) در دسترس می باشد که به معنای پلتفرمی انعطاف پذیر است. در این برنامه ویدئو کنفرانس می توانید هم به صورت رایگان و هم استفاده از اشتراک برای رفع محدودیت ها استفاده کنید. در نسخه رایگان می توانید تا ۴۰ دقیقه کنفرانس آنلاین داشته باشید. تعداد حداکثر شرکت کننده ها ۱۰۰ نفر بوده و ارتباط شما به صورت ۲۵۶-bit TLS رمزگذاری می شود. ویژگی های بیشتر مانند اشتراک گذاری دسکتاپ و برنامه، وایت برد، ضبط جلسات با فرمت MP4 یا M4A و وجود افزونه برای برنامه ریزی در هنگام راه اندازی ویدئو کنفرانس این سرویس را کامل تر می کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های طراحی ناخن در اندروید

Skype

Skype نرم افزاری است که به شما امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری را با دوستانتان از طریق اینترنت فراهم می کند. در این برنامه علاوه بر امکان تماس تصویری، تماس گروهی تا حداکثر ۵۰ نفر نیز در این سیستم ویدئو کنفرانس پشتیبانی می شود.

وبسایت FreeConference

این سایت ویدیو کنفرانس های آنلاین نیز نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارد. پس شرکت در کنفرانس ویدیویی برای هر دستگاهی که مرورگر داشته باشد امکان پذیر است. همچنین می توانید اقدام به اشتراک گذاری فایل یا دسکتاپ هم کنید. محدودیتی که این برنامه برای حداکثر تعداد کاربران دارد، ۵ نفر می باشد که برای بیزینس های کوچک مناسب تر می باشد.

Google Hangouts

یک ابزار قدرتمند که امکان برقرای تماس تصویری را برای کاربران فراهم می کند. در حالت متنی شما می توانید با حداکثر ۱۵۰ نفر تعامل داشته باشید اما برای ویدئو کنفرانس آنلاین تا حداکثر ۱۰ شرکت کننده می توانند از آن استفاده کنند. با وجود نرم افزار Video Conference برای iOS، اندروید و کروم، می توان از این سرویس در مرورگر نیز استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ Gram 360 ال جی معرفی شد

Uberconference

این برنامه یک ابزار مفید برای کنفرانس ویدیویی و همینطور نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رایگان می باشد. ویژگی هایی مانند ضبط تماس، ضبط صدا، اشتراک گذاری دسکتاپ، از ویژگی های آن می باشند. حداکثر تعداد شرکت کننده ها نیز در نسخه رایگان ۱۰ نفر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *