ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش کاهش مصرف حافظه رم در فایرفاکس

کاهش مصرف حافظه رم در فایرفاکس

یکی از بهترین و محبوب ترین مرورگر ها در دنیای اینترنت مرورگر فایرفاکس است که می تواند نیاز های شما را در زمینه وبگردی برآورده کند. این مرورگر همواره در حال رقابت با کروم می باشد. همانطور که می دانید هر برنامه ای که در کامپیوتر اجرا می‌کنید مقداری حافظه اشغال می‌کند. فایرفاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. مرورگر‌ها‌ ذاتا از آن دست‌ نرم‌افزارهایی هستند که منابع سیستم و به ویژه Ram را به شدت به کار می‌گیرند. در این میان فایرفاکس جزو مرورگرهاییست که حافظه زیادی اشغال می کند. ما در این بخش می خواهیم به شما نحوه کاهش مصرف حافظه رم در فایرفاکس را آموزش دهیم.

نکاتی برای کاهش مصرف حافظه رم در فایرفاکس

مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید

اگر مدت زمان ظولانی مرورگر باز بماند ، منابع بیشتری از سیستم را شما استفاده می‌کند. برای رفع این مشکل مرورگر را به صورت دوره‌ای مجدداً راه اندازی کنید. شما همچنین می‌توانید تنظیمات مرورگر را به شکلی تنظیم کنید تا در صورت بستن و باز شدن مجدد مرورگر صفحات وب شما از دست نروند و تب‌های قبلی دوباره به راحتی بارگذاری شوند.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند ساده برای خنک نگه داشتن لپ تاپ

مرورگر خود را بروزرسانی کنید

این مرورگر بطور خودکار بروزرسانی می شود.  اما شما به صورت دستی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. در حالت کلی، جدیدترین نسخه‌ها علاوه بر ویژگی‌های جدید، بهبودهایی را نیز در زمینه عملکرد نرم‌افزار با خود به همراه دارند و شما می‌توانید پس از دانلود و نصب با بستن و باز کردن دوباره مرورگر اجازه دهید تا تغییرات اعمال شوند.

تم و افزونه‌ها را غیرفعال کنید

ممکن است برای انجام کارهای گوناگون ، به سراغ افزونه ها رفته باشید. اما باید بدانید که نصب این افزونه ها باعث می شود که مصرف منابع توسط مرورگر افزایش یابد.  اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا این موضوع بر میزان مصرف حافظه رم در سیستم شما تاثیر می‌گذارد یا خیر، می‌توانید فایرفاکس را در حالت Safe mode باز و میزان استفاده از حافظه را بررسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
Group Policy ویندوز چیست و چه قابلیتهایی دارد؟

فایل تنظیمات و داده‌های وب‌سایت‌های قدیمی را حذف کنید

فایرفاکس داده‌های سایت‌ها را در فایل‌های گوناگونی بر روی سیستم شما ذخیره می‌کند. اگر فایل ” content-prefs-sqlite ” که حاوی اطلاعات وب‌سایت‌ها است بر روی سیستم شما خیلی قدیمی شده است، آن را حذف کنید تا میزان استفاده از پردازنده و رم توسط فایرفاکس کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *