ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل فایل FLAC به MP3

تبدیل فایل FLAC به MP3

حتما شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران معمولی با وارد شدن به پوشه موزیک خود در کامپیوتر یا تلفن همراه، با انبوهی از فایل‌ های MP3 مواجه می‌شوید. در واقع بیشتر ما فایلهای صوتی را با فرمت MP3 میشناسیم. اما فرمت دیگری به نام FLAC وجود دارد که بسیار کاربردی است. خوب است بدانید که همچون سایر فرمت ها ، امکان تبدیل فایل FLAC به MP3 نیز وجود دارد که ما در این بخش نحوه انجام این کار را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

فایل FLAC چیست؟

Flac مخفف کلمه Free Lossless Audio Codec می باشد این فرمت یک فرمت رایگان جهت کدک کردن فایل های صوتی است، کیفیت این فرمت بسیار بالاتر از فرمت MP3 می باشد و فرمت Flac، حجم بسیار بالاتر نسبت به فرمت MP3 دارد. فرمت Flac امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، فرمت mp3 با حذف یکسری از جزییات فایل صوتی مرجع اقدام به کاهش حجم آن می کند و بدیهی است که کیفیت آن هم کاهش می یابد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز ۱۰

یکی از مهمترین ویژگی ها و برتری های فرمت Flac نسبت به فرمت mp3 عدم حذف داده ها از فایل صوتی مرجع (wave ,AIFF و …) می باشد و صدا تقریبا بدون افت کیفیت فشرده می شود اما به همان نسبت حجم آن هم بسیار بالاتر است. این فرمت یک فرمت متن باز است این امر باعث شد تا این فرمت به سرعت شناخته شود و اشکالات آن رفع گردد شما می توانید در صورت نیاز آن را از حالت فشرده خارج نموده و به فرمت صدای مرجع باز گردانید.

روش های تبدیل فایل FLAC به MP3

استفاده از Online Audio Converter

در این وبسایت ابزار تبدیل صوتی را کاملا رایگان، بدون نیاز به نصب یا دانلود نرم‌افزار، در اختیار همگان قرار می‌دهد. این ابزار برای کسانی که به دنبال یک راه‌حل سریع برای تبدیل  فایل‌های FLAC  خود به MP3 هستند، بهترین انتخاب خواهد بود. کار با این ابزار بسیار راحت بوده و به راحتی عملیات تبدیل انجام می شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید

استفاده از مبدل صوتی رایگان freemake برای ویندوز

اگر از کاربران سیستم عامل ویندوز هستید ، می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. در Freemake  می‌توانید به سادگی فایل‌های FLAC را با دکمه “+Audio” وارد کنید و هر نوع فرمی را که می‌خواهید برای تبدیل انتخاب نمایید. همچنین در قسمت تنظیمات، سایر ویژگی‌های فایل نیز قابل تغییر است و در پایان برای شروع عملیات تبدیل باید بر روی “Convert” کلیک کنید.

نرم افزار رایگان MP3 Converter برای سیستم عامل macOS

MP3 Converter، یک نرم‌افزار رایگان برای سیستم عامل مک است که به کاربران امکان می‌دهد بیش از 200 فایل صوتی و تصویری مختلف را با یک کلیک به MP3  تبدیل کنند. در این نرم‌افزار به سادگی می‌توانید چندین فایل را به طور همزمان تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *