ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور No Bootable Device

رفع ارور No Bootable Device

عبارت Bootable Device برای دستگاهی به کار برده می شود که فایل های لازم برای بوت شدن کامپیوتر را در حافظه درون خود جای می دهد. اگر چنین بخشی وجود نداشته و یا تشخیص داده نشود، فرایند بوت یا لود شدن سیستم عامل در کامپیوتر و لپ تاپ انجام نخواهد شد. ارور No Bootable یکی از مشکلات لپ تاپ ها یا کامپیوتر شخصی می باشد. مواجه شدن با این ارور در  سیستم، به معنای بوت نشدن سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر شماست. پس اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده اید و می خواهید روش های رفع ارور No Bootable Device را یاد بگیرید ، این مطلب را از دست ندهید.

روش های رفع ارور No Bootable Device

ریستارت کردن

اولی دارویی که برای بیشتر بیماریهای کامپیوتری تجویز می شود ، راه اندازی مجدد سیستم است. چرا که ممکن است با انجام این کار ساده ، مشکل شما برطرف شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نمایش بکاپ واتس اپ در ویندوز و مک

رفع ارور در لپ تاپ Acer و Dell و..

سیستم را ریستارت کرده و  قبل از روشن شدن کامپیوتر، دکمه F2، F10 یا DEL و یا هر دکمه دیگری که کامیپوتر شما را وارد تنظیمات بایوس می کند را بزنید.

سپس به تب BOOT بروید و باید چک کنید که گزینه Primary Boot یا اولویت اول برای بوت شدن روی Hard Drive باشد. اگر به جای گزینه هارد، کلمه None را دیدید، به این معنی است که هارد شما شناسایی نمی شود.

ر این موارد ابتدا باید دستگاه را خاموش کرده و از کابل برق را جدا کنید. سپس تمام دستگاه های متصل جانبی از جمله موس و کیبورد، فلش و.. را جدا کنید. سپس قطعات داخلی مانند هارد دیسک و سی دی درایو و.. را هم جدا کنید و مجدد از اول همه را به صورت صحیح به دستگاه وصل کنید. گاه به دلیل وجود یک اتصال سخت افزاری بد این اتفاق رخ می دهد و با این کار باید مشکل رفع شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای سانسور فیلم

خارج کردن باتری CMOS

اطلاعات بایوس با درآوردن باتری CMOS مادربرد و قطع جریان برق به حالت پیش فرض بر می گردد. به عنوان یک راه حل برای رفع خطای No Bootable Device می توانید ابتدا کامپیوتر خود را کامل از برق جدا کنید و سپس درب کیس را باز کرده و باتری CMOS را خارج کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و مجدد باتری را قرار داده و سیستم را روشن کنید.

ویندوز عوض کنید

در نهایت اگر با هیچ یک از روش های قبلی به نتیجه نرسیدید ، تنها راهی که برایتان می ماند ، تعویض ویندوز است. اگر در تعویض ویندوز و نصب آن روی هارد هم مشکل داشتید، احتمالا هارد شما آسیب دیده است. در این حالت بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *