ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اضافه کردن فونت پاورپوینت

اضافه کردن فونت پاورپوینت

برنامه پاورپوینت نرم افزاری بسیار ساده و ایده آل برای ساخت فایل های چند رسانه ای و تصویری است. شما به کمک برنامه پاورپوینت می توانید اسلاید هایی تصویری و نوشتاری را تهیه و آن را به کمک پروژکتور به مخاطبین خود ارائه دهید. در این نرم افزار این امکان برایتان فراهم است تا فونت های دلخواه خود را به برنامه اضافه کنید. اگر می خواهید نحوه اضافه کردن فونت پاورپوینت را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های اضافه کردن فونت پاورپوینت

روش اتوماتیک

برای چسباندن فونت به فایل پاورپوینت ابتدا باید فونت مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید. برای دانلود فونت می توانید از گوگل و مرجع های دیگر کمک بگیرید. بعد از دانلود فونت به محل قرارگرفتن فایل دانلود بروید و اگر فشرده است آن را استخراج کنید. پس از استخراج یک فایل برای شما ظاهر می شود که فرمت آن معمولا TTF است. بر روی فایل فونت کلیک راست کنید و برای نصب از گزینه Install کمک بگیرید. بقیه مراحل بصورت خودکار انجام خواهند شد.

این مطلب را هم ببینید
هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به این نکات توجه کنید

روش دستی

مراحل کار در این روش در ویندوز های ۷ و ۸ یکسان است ولی در ویندوز ۱۰ متفاوت است.

ویندوز ۱۰:

برای اضافه کردن فونت به ویندوز ۱۰ ابتدا باید پوشه فونت را در ویندوز خود پیدا کنید. برای این کار می توانید به منو استارت بروید و وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید. در بخش تنظیمات یک کادر برای جستجو در بالا صفحه وجود دارد در کادر کلمه Font را سرچ کنید.

باید یک پوشه به نام Font برای شما باز شود که در آن می توانید تمام فونت های نصب شده در سیستم خود را مشاهده کنید. برای نصب فونت جدید کافی است فایل فونت را که معمولا با فرمت های TTF و OTF منتشر می شود کپی (Copy) و در پوشه Font جای گذاری (Paste) کنید. فونت به صورت خودکار به پاورپوینت شما اضافه می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف هدر یا فوتر در ورد

ویندوز ۷ و ۸:

برای مشاهده فونت های نصب شده و نصب فونت برای پاورپوینت باید ابتدا وارد کنترل پنل ویندوز خود شوید. باز کردن کنترل پنل کار ساده ای است و فقط کافیست به منو استارت بروید و گزینه Control Panel را انتخاب کنید. در کنترل پنل ویندوز گزینه Font را انتخاب کنید یا اگر نمی توانید آن را پیدا کنید از قسمت بالای صفحه کلمه Font را جستجو کنید.

وقتی وارد قسمت Font شدید می توانید تمام فونت های نصب شده، غیرفعال و فعال را مشاهده کنید. برای اضافه کردن فونت جدید کافی است آن را بکشید و در کادر وسط پنجره Font رها کنید. یک راه دیگر کپی فایل فونت و جای گذاری آن در پنجره فونت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *