ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

قابلیت Game Mode ویندوز 10 در عملکرد گیمینگ تاثیر منفی می‌گذارد

قابلیت Game Mode ویندوز 10

حالت بازی یکی از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ است. زمانی که ویندوز ۱۰ را در حالت Game Mode قرار می‌دهید، سیستم عامل شما، منابعی که از CPU و GPU در اختیار دارد را طوری اولویت‌بندی می‌کند که به بازی شما برسند. هدف اصلی حالت Game Mode، افزایش فریم بازی‌ها است. اما در آزمایش‌های انجام شده توسط متخصصین رایانه مشخص شد که حالت Game Mode تاثیر بسزایی بر روی سیستم‌های قدرتمند ندارد. بنظر می رسد حتی قابلیت Game Mode ویندوز 10 تاثیرات منفی در عملکرد بازی ایجاد می کند.

قابلیت Game Mode ویندوز 10

بر اساس گزارشاتی که توسط تعدادی از کاربران در Reddit آمده، قابلیت Game Mode در برخی از عناوین عملکرد متفاوتی دارد و به جای بهبود راندمان سیستم، تاثیر منفی بر آن می‌گذارد و موجب بروز مشکلاتی همچون کاهش فریم‌ریت، تیک زدن تصویر و توقف در صحنه‌های بازی می‌شود. این مشکلات در عناوینی همچون Call of Duty: Warzone و League of Legends مشاهده شده است.

این مطلب را هم ببینید
می لپ تاپ پرو شیائومی در مد‌ل‌های ۱۴ و ۱۵ اینچ رونمایی شد

ضمن اینکه این مشکلات شامل حال مدل‌های مشخصی از کارت گرافیک‌ها نیست و در واقع سیستم‎های مختلف با کارت گرافیک‌های انویدیا و AMD چنین مشکلاتی را تجربه کرده‌اند. تعدادی از این کارت گرافیک‌ها که گیمرها مشکلات را با ویژگی حالت بازی ویندوز 10 تجربه کرده‌اند عبارتند از Radeon RX 5700 XT، RX 570، RX 480، R9 29 به همراه GeForce GTX 980 و GTX 1080 Ti.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کاربران با این مشکل مواجه شده‌اند اما اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که با این مسئله روبرو شده‌اید، می‌توانید به سادگی Game Mode را غیر فعال کنید. برای این کار کافیست منوی Settings را باز کرده و از این پنجره، گزینه Gaming را انتخاب کنید. حالا از منوی سمت چپ، Gaming Mode را یافته و انتخابش کنید. سپس دکمه پیمایش را به سمت غیر فعال سازی ویژگی تغییر جهت دهید. یا می‌توانید عبارت Game Mode را در باکس جستجوی منوی استارت وارد کرده و سپس غیر فعال سازی را انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *