آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از غروب پاییز

عکاسی از غروب پاییز

همه ما میدانیم که غروب آفتاب یکی از زیباتری پدیده های طبیعی در جهان می باشد. با گذر از تابستان و ورود به فصل رنگ‌های زرد یعنی پاییز، روزها کوتاه‌تر شده و شب‌ها طولانی‌تر می‌شوند. غروب آفتاب در این فصل خوش رنگ ، جلوه خاصی دارد که عکاسان را مجذوب خود می کند تا از آن عکاسی کنند. برای عکاسی از غروب پاییز نیاز است نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه حرفه ای داشته باشید.

نکات مهم عکاسی از غروب پاییز

لنز دوربین را تمیز کنید

مشکلی که تمام عکاسان منظره با آن مواجه هستند گرد و خاک و شن و ماسه و قطرات آب و غیر است. هر زمان که تجهیزات عکاسی را در مناظری که میخواهیم در آن عکاسی از غروب کنیم به کار می گیریم مطمئنا کثیف می شود و هیچ وقت، هیچ چیز به اندازه عدسی لنز کثیف نمی‌شود.

اگر باور نمی‌کنید کافی است بعد از چند ساعت عکاسی نگاهی به عدسی خود بیاندازید. حال اگر لنز خود را رو به آفتاب بگیرید حتی کوچکترین ذرات خاک مکدر بر روی تصویری که دوربین ثبت می کنند نمایان می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم عکاسی از ابر

از سه پایه استفاده کنید

شاید بدون سه پایه عکاسی از غروب آفتاب امکان پذیر باشد ولی عادت به استفاده از سه پایه مزایای بسیاری را می تواند به همراه داشته باشد. استفاده از سه پایه معمولاً از سرعت عمل شما  می کاهد ولی این به خودی خود یک نکته منفی به حساب نمی آید. بعد از دستیابی به ترکیب بندی مناسب می‌تواند تمرکز را معطوف نوردهی کرد. توجه به نوردهی، موردی چالش برانگیز در عکاسی از غروب آفتاب است و کمک زیادی به ثبت عکسی زیبا می‌کند. البته باید توجه داشت که سه پایه را به شکلی در زمین قرار دهید که بتوانید بعد از گرفتن عکس مورد نظر زاویه خود را تغییر دهید و جابجا شوید.

البته لازم به ذکر است که در سرعت‌های پایین شاتر باید به اشیایی که ممکن است در پیش زمینه اکشن شما متحرک باشند، دقت بیشتری باید کرد. برای مثال درختانی که باد آنها را در پیش زمینه تکان می‌دهد در سرعت پایین شاتر باعث ایجاد لرزش یا موشن بلر نشود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس

واید عکس بگیرید و بعد ان زوم کنید

در عکاسی از غروب آفتاب و در کل عکاسی از مناظر ما معمولاً به دنبال چشم اندازی واید وسیع هستیم. فاصله کانونی ۱۴ تا ۲۴ میلیمتر نقطه آغاز خوبی است تا هر چیز که مد نظر شماست در ترکیب بندی جا شود. اگر با زاویه ای وایدتر و وسیع‌تر عکاسی کنید می‌توانید غروبی دراماتیک تر ثبت کنید. برای داشتن عکس‌های دراماتیک می‌توانید پس از ثبت عکس با لنز واید لنز خود را عوض کنید و از لنز لزوم نیز استفاده کنید.

ISO را پایین نگه دارید

وقتی ISO پایین باشد پارازیت کمتری در عکس پدیدار می‌شود که باعث می‌شود تصویر شفاف‌تر و تمیزتر به نظر برسد. میزان پارازیت در پایین‌ترین حدی که در تنظیمات دوربین شما ممکن است را کاهش دهید که معمولاً ۱۰۰ یا ۲۰۰ است. البته در بعضی شرایط به ‌صورت استثنایی نباید ISO را تا این حد پایین آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *