آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

انواع سبک های عکاسی مد و فشن را بشناسید

انواع سبک های عکاسی مد و فشن

فردی که به عکاسی مد و فشن می‌پردازد در دسته عکاسان حرفه‌ای قرار گرفته و انتظارات بسیاری از آن می‌رود که عکاسی برجسته‌ای در زمینه فشن ارائه دهد. ‌این سبک عکاسی که همان سبک فشن یا مدلینگ بوده، سبکی است که علاوه بر خلاقیت و‌ایجاد زیبایی بصری در عکس، نیاز به ابزارها مختلف عکاسی هم بوده و به سادگی نمی‌توان عکاسی باکیفیت فشن داشت. یک عکاس مد می بایست انواع سبک های عکاسی مد و فشن را بشناسد.

معرفی انواع سبک های عکاسی مد و فشن

عکاسی مد کاتالوگ – Catalogue Photography

عکسهای مد کاتالوگ کاربردهای متنوعی دارند که مهمترین آنها طراحی کاتالوگ، ژورنال، استفاده در وب سایت و فروشگاه های آنلاین است. در این سبک معمولا مدل در مقابل پس زمینه های سفید و یا رنگی ساده قرار می گیرند تا سوژه بیشتر جلب توجه کند. عکاسی مد کاتالوگ را شاید بتوان با عکاسی محصولات مقایسه کرد.
عکسهای هر ۲ مورد در فضایی ساده و بدون اکسسوار و یا دکور خاص انجام می شود.

نورپردازی در عکاسی فشن کاتالوگ متفاوت از سایر سبک های مد است و با هدف روشن کردن تمام نقاط سوژه انجام می شود. انتخاب زاویه مناسب، عکاسی از زوایای مختلف مدل و آشنایی با جنس پارچه برای انتخاب نورپردازی مناسب باعث می شود رنگ و بافت لباس بطور کامل در عکسها نمایان باشد.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از گل ها و نکاتی برای شکوفا کردن تصاویرتان

عکاسی مد عالی – High Fashion photography

عوامل متعددی در تهیه ی عکسهای سبک مد عالی دخیل هستند تا یک عکس ویژه خلق شود. نورپردازی خاص، فضاسازی و لوکیشن های ویژه، میکاپ و پوز های متفاوت مدل از جمله عوامل مهم در تهیه این عکسها است. بهره گیری از این مجموعه عوامل باعث می شود عکاس فضای مناسب برای بروز خلاقیت داشته باشد.

مدلهای این سبک معمولا از بین سلبریتی های سینمایی و سوپر مدلهای مطرح انتخاب می شود. طراحی لباس و اکسسوار مدل در این سبک به گونه ای ست که فضایی جذاب برای بیننده ایجاد کند. بطور کلی عکسهای این بخش شیک و در اغلب اوقات اغراق آمیز هستند.

عکاسی مد خیابانی – Street Fashion Photography

عکاسی فشن خیابانی بیشترین تاثیر را بروی جوانان مدپسند دارد و نقش مدِ روز را پر رنگ تر می کند. عکسهای این  سبک از استایل افراد در فضاهای شهری و در دل فرهنگ هر منطقه تهیه می شود. یکی از اهداف این سبک نشان دادن فرهنگ و پوشش یک منطقه است. عکاسی مد خیابانی معمولا با استفاده از نور طبیعی روز انجام می شود. اما برای تهیه عکسهایی حرفه ای تر به یک رفلکتور و یک شاخه فلاش استودیویی پرتابل نیاز دارید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گران ترین دوربین های عکاسی دنیا

عکاسی مد ادیتوریال – Editorial Fashion Photography

در این سبک عکاس با استفاده از ایده، داستانی را در قالب یک عکس بازگو می کند. ایده ها در عکسهای مد ادیتوریال نقش مهمی دارند و هر چقدر پخته تر تدوین و اجرا شوند خروجی عکسها قوی تر و تاثیرگذار تر خواهد بود سبک مد ادیتوریال شامل گستره زیادی از سوژه ها می شود. این عکسها با هدف استفاده در مجلات و مقالات مد، محتوای تصویری کتابها و انتشارات تهیه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *