آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکاتی برای عکاسی شبکه های اجتماعی

عکاسی شبکه های اجتماعی

عکاسی یعنی دیدن آنچه که واقعاً در روبروی شما قرار دارد، نه تنها با چشمانتان بلکه با چشم دل و ذهنتان نیز آن را دیده باشید. این موضوع نیاز به گذاشتن وقت و تمرکز دارد. عکاسی به هیچ عنوان آسان نیست. اگر قصد دارید برای شبکه های اجتماعی عکاسی کنید نیاز است موارد زیادی را مد نظر قرار دهید. در این بخش قصد داریم نکات مهمی که هنگام عکاسی شبکه های اجتماعی رعایت شود را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای عکاسی شبکه های اجتماعی چه نکاتی باید رعایت شود؟

تعادل را با استفاده از خطوط متقاطع ایجاد کنید

قانون یک سوم یکی از اساسی‌ترین مهارت‌های عکاسی است که باید بدانید. این روش باعث بهبود ترکیب بندی شما و ایجاد تصاویر متعادل و جذاب بصری می‌شود. این ویژگی رعایت قانون یک سوم را برای شما آسان می‌کند. خطوط متقاطع بسیار ساده است: دو خط عمودی و دو خط افقی با فاصله یکسان از هم قرار دارند. شما باید سوژه و هر چیز مهم را در عکس خود در محل تلاقی آن خطوط قرار دهید. یک عکاس آماتور همه چیز را در مرکز صفحه قرار می‌دهد. اما این جذاب نیست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین رینگ لایت های بازار

تقارن را پیدا کنید

تقارن عنصر بصری دیگری است که ما به طور طبیعی به سمت آن کشیده می‌شویم. اگر فرصتی برای ثبت تقارن در تصویر دارید، قطعاً باید این کار را انجام دهید. ساده است، اما کار می‌کند. حالا، لحظه‌ای وقت بگذارید و تصور کنید که اگر از این زاویه گرفته نمی‌شد، این عکس چگونه به نظر می‌رسید. اگر دوربین کمی در سمت چپ یا راست قرار داشته باشد، تقارن از بین می‌رود.

به جای استفاده از زوم از کراپ کردن استفاده کنید

یکی دیگر از اشتباهات آماتور که مردم همیشه مرتکب می‌شوند، استفاده از بزرگنمایی است. بزرگنمایی دستی سوژه کاملاً نکوهیده است، مگر اینکه از دوربین حرفه‌ای استفاده کنید. اما همانطور که قبلاً گفته شد، این نوع تجهیزات غیرضروری است. تلفن هوشمند شما تصاویری ثبت می‌کند که برای ارسال مناسب هستند.با این حال، هنگامی که شروع به بزرگنمایی کردید، به کیفیت عکس آسیب خواهید رساند.

این مطلب را هم ببینید
عکس های شارپ و نحوه گرفتن آن ها

به جای بزرگنمایی، به سوژه نزدیک‌تر شوید، اگر این کار امکان پذیر نبود، نگران نباشید. تصویر را از همان جایی که قرار دارید ثبت کنید و از قانون یک سوم برای بهبود ترکیب بندی استفاده کنید

یک سه پایه خریداری کنید و تلفن هوشمندتان را به آن وصل کنید

پیش از این ، گفته شد که برای گرفتن عکس های با کیفیت بالا برای کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود به دوربین حرفه‌ای یا تجهیزات گران قیمت احتیاج ندارید. اما سرمایه گذاری در چیزهای کوچک، مانند سه پایه برای گوشی هوشمند، ضرری نخواهد داشت. سه پایه به شما امکان می‌دهد بدون درگیر شدن دست‌هایتان عکاسی کنید. به علاوه، به اطمینان از تراز بودن تصویر کمک می‌کند. در حالی که تلفن خود را ایمن و راحت نگه داشته‌اید می‌توانید از این تجهیزات برای افزایش فاصله بین خود و دوربین نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *