بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های بدون آینه همه کاره

بهترین دوربین های بدون آینه همه کاره

دوربین‌های بدون آینه دسته‌ای از دوربین‌های دیجیتال هستند که برخلاف DSLRها از آینه استفاده نمی‌کنند و رقیبی جدی برای این دوربین‌ها هستند. در این بخش قصد داریم بهترین دوربین های بدون آینه همه کاره را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین دوربین های بدون آینه همه کاره را بشناسید

فوجی‌فیلم X-T30

این دوربین ترکیبی از بدنه‌ی کوچک، قیمت مناسب و قابلیت‌های عکاسی قدرتمند است. این دوربین کوچک و قابل حمل است و استفاده از آن آسان است. اما با وجود توانایی فیلمبرداری 4K و امکان کنترل دیافراگم و سرعت شاتر بدون نیاز به مراجعه به منو یک گزینه خوب برای طرفداران فیلمبرداری نیز محسوب می‌شود. قابلیت‌های ویدیویی X-T4 کمی بهتر هستند و ممکن است ابعاد این دوربین برای برخی افراد خیلی کوچک باشد اما ترکیب ابعاد، قیمت و عملکرد این دوربین باعث شده است که X-T30 یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه‌ی در بازار باشد.

نیکون Z50

بین این دوربین و فوجی فیلم X-T30 رقابت خیلی نزدیکی وجود دارد اما تعداد لنزهای خیلی بیشتری که برای X-T30 در دسترس است فاکتور خیلی مهمی است. نیکون Z50 در اواخر سال 2019 معرفی شد و در کنار دوربین‌های فول فریم پیشرفته‌ای مثل Z6 و دیگر دوربین‌های سری Z قرار گرفت. طولی نکشید که مشخص شد Z50 چیزی بیشتر از نسخه‌ی ساده شده‌ی دوربین‌های معروف‌تر سری Z است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نرم افزار DJI Mimo

نیکون توانسته است یک گریپ نسبتا بزرگ و رضایت بخش روی این دوربین نصب کند تا دوربین ارگونومی بهتری داشته باشد. برای افرادی که به عکاسی اکشن علاقه‌مند هستند، این دوربین می‌تواند با سرعت 11 فریم بر ثانیه عکاسی کند و توانایی فیلمبرداری 4K با کیفیت بالا را هم دارد.

نیکون Z6

محدوده‌ی ایزو Z6 وسیع‌تر است، امکان فیلمبرداری 4K بدون کراپ دارد و حتی سرعت عکاسی پیاپی آن نیز بیشتر و برابر با 12 فریم بر ثانیه است. نیکون ادعا می‌کند که لرزشگیر داخلی این دوربین می‌تواند تا 5 گام لرزش را جبران کند و کیفیت ساخت آن نیز با بهره بردن از آلیاژ منیزیم و ضدنفوذ بودن کاملا تضمین شده است. عمر شاتر آن نیز حدودا 200 هزار شات تخمین زده شده است.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی از بچه ها

زمانی که قیمت منصفانه‌تر این دوربین را هم در نظر بگیرید، به نظر ما Z6 یکی از بهترین دوربین های بدون آینه حال حاضر است. تعداد لنزهای نیکون Z روز به روز در حال افزایش است و شما می‌توانید با استفاده از آداپتور لنز FTZ نیکون، هر کدام از لنزهای DSLR حال حاضر را روی این دوربین نصب کنید.

کانن EOS RP

در صورتی که EOS R را هم رده با EOS 5D Mark IV بدانیم پس می‌‎توانیم EOS RP را هم نسخه‌ی بدون آینه‌ی دوربین فول فریم مبتدی کانن یعنی EOS 6D Mark II بدانیم. با خرید این دوربین شما یک سنسور فول فریم با رزولوشن 26.2 مگاپیکسل، اتوفوکوس CMOS Dual-Pixel با 4779 نقطه، فیلمبرداری 4K (کراپ شده) و یک صفحه نمایش کاملا متحرک خواهید داشت. بهترین مزیت این دوربین قیمت آن است که باعث شده است این دوربین ارزان‌ترین دوربین فول فریم در حال تولید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *