مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین اسپیکرها برای کامپیوتر

بهترین اسپیکرها برای کامپیوتر

اسپیکر ، یکی از مهم ترین تجهیزات جانبی بشمار می رود. سیستم‌های صوتی با تنوع گسترده و قابلیت مختلف می‌توانند لذت موسیقی و بازی‌ و تماشای فیلم را دوچندان کنند و در انجام امور حرفه‌ای ساخت محتوای ویدئویی و موسیقی نیز نقشی حیاتی دارند. در این بخش می خواهیم بهترین اسپیکرها برای کامپیوتر را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

بهترین اسپیکرها برای کامپیوتر را بشناسید

لاجیتک Z906

این محصول با برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری، در این زمینه درکنار سیستم‌های صوتی و سینمای خانگی قرار می‌گیرد. البته این موضوع به‌معنای ارزش کمتری خرید Z906 نیست؛ زیرا این محصول با چیدمان ۵.۱، پشتیبانی از کدک‌های صدای فراگیر DTS و Dolby Digital درکنار گواهی THX، در پخش دقیق صدای فیلم‌های سینمایی بسیار توانمند است. ۵۰۰ وات مجموع توان خروجی RMS و پشتیبانی از انواع و اقسام اتصالات و ورودی‌های مختلف، لاجیتک Z906 را به محصولی منحصربه‌فرد درمقایسه‌با رقبای خود تبدیل کرده است.

هارمن کاردن Soundsticks 4

Soundsticks 4 ازلحاظ بصری متفاوت‌ترین محصول این فهرست است که قطعا خود در اتاق کار شما به کانون توجهات تبدیل خواهد کرد. طراحی شفاف این محصول سری آئورا استودیو را نیز یادآوری می‌کند و جایزه‌ی معتبر Red Dot را نیز از آن خود کرده است؛ اما طراحی و زیبایی تنها ویژگی‌های مهم Soundsticks 4 نیست؛ زیرا چهار درایور در هر اسپیکر درکنار ووفر با توان مجموع ۱۴۰ وات، صدایی شفاف و رسا را به‌ارمغان می‌آورند. اگر بودجه‌‌تان نامحدود است و زیبایی بصری نیز از اولویت‌های خریدتان به‌شمار می‌رود، هارمن کاردن Soundsticks 4 نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
مراحل تعویض هارد دیسک لپ تاپ با SSD

لاجیتک G560

اگر بازی بخش عمده‌ای از کاربری شما را تشکیل می‌دهد، G560 را به‌عنوان یکی از گزینه‌های برتر مدنظر قرار دهید. این مجموعه با ۱۲ وات توان خروجی مجموع و حداکثر حساسیت ۸۴ دسیبل درکنار پشتیبانی از فناوری پخش فراگیر ۷.۱ (به‌صورت مجازی) DTS:X، به‌خوبی صدایی باکیفیت و جذاب را می‌تواند پخش کند؛ اما نکته‌ای که G560 لاجیتک را در نوع خود منحصربه‌فرد می‌کند، فناوری LIGHTSYNC RGB است. به‌لطف این فناوری، اسپیکر با درک تصویر و رنگ غالب در حال پخش در بخش‌های خاصی مانیتور، به‌کمک LED‌های تعبیه‌شده پشت دو اسپیکر محیط و دیوار پشت مانیتور را می‌تواند نورپردازی و فضایی جذاب ایجاد کند.

ادیفایر C3X

به‌جرئت می‌توان C3X ادیفایر را یکی از اسپیکر‌های برتر حال حاضر جهان دانست. البته فراموش نکنید محصولات سری S ادیفایر با قیمت بیش از ۹ میلیون تومان، انواع به‌مراتب حرفه‌ای و توانمند‌تری به‌شمار می‌روند؛ اما آن بازه‌ی قیمتی، دریچه‌ی ورود به دنیای تجهیزات حرفه‌ای صدا است که قطعا با حضور محصولات نامدار و تخصصی حوزه‌ی صدا، دیگر نمی‌توان با خیالی آسوده پرچم‌داران ادیفایر را توصیه کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های لمسی 2019

لاجیتک Z607

اگر به‌دنبال جایگزین ارزان‌تری برای Z906 هستید، لاجیتیک Z607 (یا Z606) با برچسب قیمت ۴ میلیون تومانی گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌رود. مجموعه‌ی ۵ اسپیکر ۱۱ واتی درکنار ساب‌ووفر ۲۵ واتی، توان مجموع ۸۰ وات را به‌ارمغان می‌آورد تا صدایی رسا و فراگیر در تمامی بازه‌های فرکانس را تجربه کنید. تجهیز به ریموت کنترل و بلوتوث نیز از دیگر قابلیت‌های Z607 لاجیتک محسوب می‌شود. البته فراموش نکنید Z607 برخلاف برادر گران‌تر خود از گواهی THX بهره نمی‌برد و از کدک‌های فراگیر نیز پشتیبانی نمی‌کند و وظیفه‌ی دیکودکردن صوت برعهده‌ی کامپیوتر یا پخش‌کننده‌ خواهد بود.

تراست GXT 658 Tytan 5.1

اگر پخش صدای فراگیر اولویت اصلی‌تان است؛ ولی بودجه‌ی محدودی دراختیار دارید، تراست GXT 658 Tytan 5.1 بهترین گزینه‌ی دردسترس خواهد بود. این سیستم صوتی که به انواع پخش‌کننده، کامپیوتر، تلویزیون و کنسول‌های بازی می‌تواند متصل شود، به‌واسطه‌ی صدای هیجانی‌اش به‌خصوص برای گیمر‌ها گزینه‌ی مطلوبی به‌حساب می‌آید. درصورتی‌که به صدای فراگیر نیازی ندارید یا لذت از موسیقی اولویت اصلی‌تان است، محصولات بهتری با قیمت برابر یا ارزان‌تر وجود دارند که نه‌تنها صدایی شفاف و دقیق‌تر تولید می‌کنند؛ بلکه قابلیت‌های بیشتری مانند پشتیبانی از بلوتوث به‌همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *