ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش افزودن گجت به دسکتاپ در ویندوز 10

افزودن گجت به دسکتاپ در ویندوز 10

گجت ها در سیستم عامل ویندوز کاربرد زیادی دارند. در این بخش می خواهیم نحوه افزودن گجت به دسکتاپ در ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

افزودن گجت به دسکتاپ در ویندوز 10

مدت‌هاست مشکلات امنیتی برطرف شده‌اند، بنابراین بدون نگرانی می‌توانید دوباره به سراغ ویجت‌ها بروید و با افزودن ویجت‌های ویندوز ۱۰ به دسکتاپ، دوباره بهره‌وری خود را افزایش دهید.

۴ ابزار زیر برای استفاده از ویجت‌ها در ویندوز ۱۰ کارایی بالایی از خود نشان می‌دهند:

  • Widget Launcher
  • Windows Desktop Gadgets
  • ۸GadgetPack
  • Rainmeter

دسترسی به ویجت‌های ویندوز ۱۰ با Widget Launcher

این ابزار در مایکروسافت استور وجود دارد و امکان افزودن ویجت به دسکتاپ ویندوز ۱۰ را ممکن می‌کند. برخلاف برخی ابزارهای ویجت، این برنامه حاوی ویجت‌ها با ظاهر مدرن می‌شود تا با سایر بخش‌های ویندوز ۱۰ شباهت داشته باشد.

با وجود چنین قابلیتی، استفاده از Widget Launcher راحت و مشابه گجت‌ها یا ویجت‌ها در ویندوز ویستا و ویندوز ۷ است. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را نصب کنید.
  • Widget Launcher را اجرا کنید.
  • روی ویجت موردنظرتان کلیک کنید.
  • ویجت را در هرجای دسکتاپ ویندوز ۱۰ که می‌خواهید، قرار دهید.

در حالی که به نظر می‌رسد برنامه اصلی بسته شده، در تسکبار همچنان فعال باقی می‌ماند. این برنامه همانند ویجت‌های ویندوز ویستا، امکان بستن آن‌ها را با قرار دادن ماوس روی آن‌ها و کلیک روی علامت ضربدر ممکن می‌کند. علاوه بر این، برای برخی گجت‌ها علامت چرخ‌دنده به نمایش گذاشته می‌شود که از آن می‌توانید برای شخصی‌سازی استفاده کنید. برای مثال ویجت ساعت ویندوز ۱۰ امکان انتخاب موقعیت‌های مختلف را فراهم می‌کند و یا اینکه در ویجت آب و هوا می‌توانید واحد درجه حرارت، فارنهایت یا سلسیوس را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
اسپین ۳ و اسپین ۵ ، دو لپ تاپ هیبریدی ایسر به روز شدند

اگرچه با یک برنامه رایگان روبه‌رو هستیم، اما امکان خرید درون برنامه‌ای برای دسترسی به ویجت‌های بیشتر هم وجود دارد که شامل گالری تصاویر، تست سرعت اینترنت، نیوز فید و موارد دیگر می‌شود، با این حال گزینه‌های رایگان برای اکثر کاربران کفایت می‌کند.

دسترسی به ویجت‌های کلاسیک با Windows Desktop Gadgets

Windows Desktop Gadgets یکی از ابزارهای مناسب، کم حجم و رایگان برای دسترسی به ویجت‌های ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود. این برنامه با چندین زبان کار می‌کند که در هنگام نصب می‌توانید آن‌ها را اضافه کنید. برای استفاده از Windows Desktop Gadgets مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فایل DesktopgadgetsRevived-2.0.exe را از فایل دانلودی خارج کنید.
  • با دوبار کلیک روی آن، برنامه را نصب کنید.
  • پس از اتمام نصب، روی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Gadgets را انتخاب کنید.
  • با اینکار گجت‌ها به مسیر Control Panel > Appearance and Personalization اضافه می‌شوند و می‌توانید با درگ و دراپ، آن‌ها را روی دسکتاپ قرار دهید.

زمانی که این برنامه را نصب و شروع به استفاده کنید، متوجه این موضوع می‌شوید که گجت‌های دسکتاپ همان گجت‌های اصلی و کلاسیک هستند. همانطور که می‌توان انتظار داشت، با کلیک روی آیکون چرخ‌دنده می‌توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید، ابعاد آن‌ها را تغییر دهید و هر گجت را پیکربندی کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ضبط ویدیو در ویندوز 10 از برنامه ها و بازی ها

افزودن ویجت به ویندوز ۱۰ با ۸GadgetPack

یکی دیگر از گزینه‌های کم حجم و سبک که پیش روی شما قرار دارد، ۸GadgetPack است. این ابزار رایگان امکان اجرای ویجت‌ها در ویندوز ۱۰ را برای کاربران ممکن می‌کند.

برای استفاده از ۸GadgetPack باید به سایت آن بروید و فایل MSI را دانلود کنید. در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای نصب دوبار روی فایل MSI برنامه کلیک کنید.
  • پس از اتمام، ۸GadgetPack را اجرا کنید.
  • با کلیک روی دکمه +، لیست گجت‌ها را باز کنید.
  • گجت موردنظرتان را روی دسکتاپ بکشید.

اگرچه در این اپ یک نوار جانبی مشابه ویندوز ویستا وجود دارد، اما گجت‌ها محدود به همین موقعیت نیستند. همانطور که بعد از نصب متوجه می‌شوید، ۸GadgetPack شباهت زیادی به Windows Desktop Gadgets دارد که البته دلیلش مربوط به حفظ تجربه کاربری ویندوز ویستا می‌شود.

هر گجت یک صفحه تنظیمات دارد و می‌توانید درون آن رنگ‌ها، موقعیت و سایر داده‌ها را با توجه به نیازتان پیکربندی کنید. پس از انجام کار، به مجموعه‌ای از ویجت‌های کاربردی ویندوز ۱۰ دست پیدا می‌کنید که بهره‌وری‌تان را افزایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *