بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Suspects: Mystery Mansion

بررسی بازی Suspects: Mystery Mansion

بازی Among Us در سال گذشته توانست به محبوبیت بالایی دست یابد. وقتی یک بازی به محبوبیت ناگهانی می‌رسد، بازی‌های فراوان دیگری با الهام از بازی اصلی ساخته می‌شوند و به نظر می‌رسد این استراتژی اصلی استودیوی Wildlife در ساختن بازی‌ها است. در این بخش می خواهیم به معرفی و بررسی بازی Suspects: Mystery Mansion بپردازیم که بنظر می رسد ورژن متفاوتی از بازی Among Us می باشد.

بررسی بازی Suspects: Mystery Mansion

داستان بازی همان تم مافیایی را دارد اما با یک نقشه‌ی متفاوت؛ در بازی Suspects: Mystery Mansion شما در عمارتی مهمان هستید که چندان هم جای امنی نیست زیرا افرادی در بین شما هستند که قصد جانتان را دارند. بنابراین نقش‌های بازیکنان در دو دسته‌ی قاتل و مهمان جا می‌گیرند.

بازیکنی که نقش قاتل را دارد برای برنده شدن در بازی دو راه پیش رو دارد: کشتن سایر بازیکنان و کار گذاشتن حداقل دو بمب و فعال کردن آن‌ها در زمان مناسب که هر دو شامل شمارش معکوس هستند . کشتن بازیکنان همان روال بازی امانگ آس را دارد و قاتل می‌تواند با استفاده از دریچه‌ها و خراب کردن سیستم روشنایی و محدود کردن میدان دید، راحت‌تر مهمان‌ها را به قتل برساند. مهمان‌ها علاوه بر اینکه باید ماموریت‌های مربوط به عمارت، مثل صاف کردن تابلوها، روشن کردن شمع و … را انجام بدهند، وظیفه دارند با چک کردن دوربین‌ها و استنتاج، قاتل را پیدا کرده و با رای دادن او را حذف کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های هری پاتر

وقتی قاتل سیستم روشنایی را خراب می‌کند یا بمب‌ها را فعال می‌کند، مهمان‌هایی که هنوز زنده‌اند می‌توانند در مدت زمان مشخصی با حل مشکل روشنایی یا خنثی کردن بمب خود را نجات بدهند. مهمان‌های مرده دیگر نمی‌توانند در رفع خراب کاری‌ها کمک کنند اما در عوض می‌توانند دوربین‌ها را چک کنند و  قابلیت این را هم دارند که تمام تسک‌ها را روی حالت خودکار تنظیم کنند تا پس از چند ثانیه بدون هیچ زحمتی تکمیل شوند و این کار را برای قاتل سخت‌تر می‌کند.

بازی Zooba که محصول همین استودیو است با گرته‌برداری واضحی از بازی Brawl Stars و تغییر یا افزودن جزئیات ساخته شده بود اما ساخت بازی Suspects: Mystery Mansion هوشمندانه‌تر صورت گرفته زیرا علاوه بر دست بردن در جزئیات، ویژگی‌هایی به این بازی اضافه شده که جای خالی‌شان در امانگ آس حس می‌شود.

لیست دوستان، امکان گفتگوی صوتی،‌ لیست رتبه‌بندی کشوری و جهانی، لیست ماموریت‌های روزانه و فصلی، چهار حالت یا Mood مختلف و… از ویژگی‌های بازی Suspects: Mystery Mansion هستند که می‌توان گفت با وجودشان این بازی یک سر و گردن از Among Us هم بهتر است.

یکی از ویژگی‌های خوب این بازی وجود یک  لیست از وضعیت بازیکنان در بازی است که نشان می‌دهد چه کسانی مرده‌اند و چه کسانی زنده هستند و لازم نیست برای چک کردن وضعیت بازیکنان کسی درخواست میتینگ بدهد. بنابراین دکمه‌ی میتینگ اضطراری فقط در موارد اضطرار استفاده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
سونی از ظاهر ps5 و ps5 دیجیتال رونمایی کرد

بر خلاف بازی امانگ آس که هیچ سیستم امتیازدهی به خصوصی نداشت، بازیکنان در بازی Suspects: Mystery Mansion در ازای برنده شدن در هر بازی، تکمیل تسک‌ها، کشتن بقیه‌ی بازیکنان، رای دادن به قاتل و… امتیاز دریافت می‌کنند و در ازای خروج از بازی قبل از پایان و باختن هم امتیاز از دست می‌دهند.

نبودن سیستم امتیازدهی تنها یک حسن دارد و آن این است که تمام بازیکنان با هم برابر هستند اما از طرفی هم سیستم امتیازدهی در بازی Suspects: Mystery Mansion مزایای دیگری در اختیار بازیکنان می‌گذارد. هر چه امتیاز بالاتری داشته باشید می‌توانید در مپ‌های بزرگ‌تر، با بازیکنان و نقش‌های بیشتر بازی کنید و مودهای بیشتری هم در دسترس‌تان قرار می‌گیرند که مجموعا بازی را چالش‌برانگیزتر می‌کنند.

امتیازها در بخش فروشگاه هم به دردتان می‌خورند زیرا در این بازی هر بازیکنان می‌تواند یک شخصیت به خصوص را انتخاب کند و هر کدام از شخصیت‌ها که به شکل حیوانات هم هستند، امکان شخصی‌سازی دارند. بنابراین در فروشگاه می‌توانید لباس‌ها و اکسسوری‌های مختلفی بخرید.

علاوه بر لباس و آیتم‌های شخصی سازی،‌ آیتم‌های جالب دیگری هم در فروشگاه پیدا می‌شوند. مثلا می‌توانید بلیت‌ مربوط به نقش قاتل یا مهمان را بخرید تا حتما آن نقش را داشته باشید.علاوه بر استفاده از امتیازات، امکان استفاده از پرداخت درون‌برنامه‌ای هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *