اخبار تکنولوژی

هدفون استودیو بادز بیتس رونمایی شد

هدفون استودیو بادز بیتس

هدفون استودیو بادز بیتس محصول جدیدی از این برند می باشد که به تازگی معرفی شده و از قابلیت‌هایی نظیر حذف نویز فعال، صدای فراگیر و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی این محصول بپردازیم.

بررسی هدفون استودیو بادز بیتس

استودیو بادز نخستین هدفون بیتس محسوب می‌شود که به لطف طراحی کاملا بی‌سیم، به‌راحتی درون گوش قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، بیتس قلاب روی گوش پاوربیتس پرو (Powerbeats Pro) را کاملا حذف کرده و از طراحی گِرد و مینیمال (ساده) بهره گرفته است که در مقایسه با سایر محصولات این شرکت بسیار جمع‌وجور به نظر می‌رسد. از بسیاری جهات، استودیو بادز با قیمت کمتر کاملا می‌تواند با ایرپاد پرو رقابت کند. هدفون مذکور به لطف طراحی جدید کمی سبک‌تر از ایرپاد پرو است؛ درحالی‌که هنوز ویژگی‌هایی مانند حذف نویز فعال (ANC) و حالت شفافیت صدا ارائه می‌دهد.

بیتس از مدت‌ها پیش این هدفون را به‌منظور بررسی در اختیار مراجع و وب‌سایت‌های خبری قرار داده است و شواهد نشان می‌دهد که این هدفون با توجه به قیمتش، کیفیت بسیار مناسبی دارد. شیوه‌ی کار با استودیو بادز تقریبا مانند ایرپاد پرو است. برای جفت‌سازی تنها یک لمس لازم است و از فشارهای ساده دکمه می‌توان برای چرخش بین حالت‌های استاندارد، حالت ANC که سروصدای اطراف را به‌طور فعال حذف می‌کند و حالت شفافیت که در آن صداهای اطراف به‌طور فعال از طریق گوشی‌های هدفون هدایت و با صدای کاربر ادغام می‌شوند، استفاده کرد. با بهره‌گیری از حالت شفاف کاربر می‌تواند در هنگامی که هدفون درون گوشش قرار دارد، آنچه در محیط اطراف اتفاق می‌افتد، بشنود.

سایر ویژگیهای هدفون استودیو بادز بیتس

ایرپاد پرو از یک حسگر سنجش نیرو در ساقه هر گوشی برای کنترل فرامین استفاده می‌کند؛ درحالی‌که هر کدام از گوشی‌های استودیو بادز برای کنترل فرامین دارای یک دکمه در قسمت بیرونی است که با یک‌ بار فشار دادن آن، امکان پخش، مکث صوتی، پاسخ یا قطع تماس تلفنی مهیا می‌شود. با دو بار فشار دادن می‌توان به آهنگ بعدی رفت و در نهایت، با سه بار فشار دادن دکمه می‌توان ابتدای آهنگ فعلی یا قبلی را پخش کرد.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات جدید +Galaxy Buds سامسونگ

استودیو بادز سه حالت «حذف فعال صدای محیط»، «حالت شفاف» و «خاموش» ارائه می‌دهد که با نگه داشتن چندثانیه‌ای دکمه تعبیه‌شده روی هرکدام از گوشی‌ها، می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. به‌طور پیش‌فرض، هر دو گوشی هدفون دارای مجموعه کنترل‌های یکسانی هستند؛ اما می‌توانید از برنامه تنظیمات در گوشی هوشمند خود برای تنظیم پیکربندی فشار دادن و نگه داشتن، عملکرد جداگانه برای هر گوش تعریف کنید. برای مثال، می‌توان تعیین کرد که یک طرف برای کنترل صدا و طرف دیگر برای فعال کردن دستیار هوشمند سیری پیکربندی شود.

طبق اعلام بیتس، هدفون یادشده حداکثر شارژدهی هشت ساعت را در حالت نرمال ارائه می‌دهد و این رقم با در نظر گرفتن کیس شارژ تا ۲۴ ساعت می‌رسد؛ اما این در شرایطی است که قابلیت حذف صدای محیطی (ANC) و حالت شفافیت صدا خاموش باشد. با روشن شدن هرکدام از این حالت‌ها، شارژدهی به ترتیب به ۵ و ۱۵ ساعت کاهش می‌یابد. بررسی‌های انجام‌شده حاکی از کیفیت صدای مطلوب این هدفون در برابر محصولات مشابه است و از قرار معلوم، قابلیت حذف صدای محیط و حالت شفاف بسیار کارآمد به‌ نظر می‌رسند؛ البته طبیعتا قابلیت‌های مورد بحث در استودیو بادز به اندازه ایرپاد پرو خوب نیستند؛ اما به‌طور کلی تفاوت چندان فاحشی تجربه نخواهید کرد.

برخی قابلیت های هدفون جدید بیتس

جدیدترین هدفون بی‌سیم بیتس مانند ایرپاد به‌طور پیش‌فرض از قابلیت‌های جدید اپل موزیک همچون صدای فراگیر (Spatial Audio) و دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین نیازی به پیکربندی دستی آن‌ها در بخش تنظیمات نیست. موسیقی مبتنی بر صدای فراگیر در استودیو بادز تفکیک مناسبی از آهنگ‌های ترکیبی ارائه می‌دهد و می‌تواند کاربران را در موسیقی محبوبشان غوطه‌ور کند. بیتس در بطن هر گوشی سه میکروفون تعبیه کرده است که به دریافت صدا، مدیریت عملکرد حذف نویز فعال و حالت شفاف کمک می‌کند. افزون بر این، در طول تماس‌های تلفنی در مجموع از پنج میکروفون به کار گرفته می‌شود تا صدای کاربر را از صداهای محیطی و پس‌زمینه جدا کند.

این مطلب را هم ببینید
نگاهی به جوایز نمایشگاه CES 2022 ؛ چه فناوری هایی جایزه گرفتند؟

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، به نظر می‌رسد استودیو بادز به‌خوبی در گوش جا می‌گیرد و مانند برخی از هدفون‌های توگوشی باعث ناراحتی مجرای گوش و احساس گرفتگی آن نمی‌شود. به‌علاوه، بیتس متناسب با اندازه گوش افراد سه پد سیلیکونی (با احتساب پد پیش‌فرض) با اندازه‌های مختلف درون جعبه قرار داده است که به‌راحتی بیشتر هدفون درون گوش کمک می‌کند. استودیو بادز به‌خوبی درون گوش قرار می‌گیرد و در فعالیت‌های سخت مانند ورزش کردن از گوش بیرون نمی‌آید. وزن ۵٫۱ گرمی هر گوشی به این معنی است که هدفون احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند یا فشار زیادی به گوش نمی‌آورد.

دکمه «b» در قسمت بیرونی هر هدفون به‌راحتی قابل تشخیص است؛ زیرا در اصل تمام سطح خارجی هدفون به شکل یک برآمدگی کپسولی‌شکل قابل دسترسی است و نکته‌ی در خور توجه این است که فشار دادن آن به گوش آسیب نمی‌رساند و برای فعال شدن فقط به یک فشار کوچک نیاز دارد؛ بنابراین در هنگام فشار دادن هدفون‌ احساس نمی‌شود که آن‌ را به مجرای گوش خود فرو می‌کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *