آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

ترفندهای کاهش میزان مصرف باتری اندروید

کاهش میزان مصرف باتری اندروید

از آن جایی که زمان استفاده از یک تلفن هوشمند به میزان عمر باتری آن بستگی دارد، باید بتوان برای آنکه تلفن همراه شما طول عمر بالایی داشته باشد، بهترین استفاده را از آن داشته باشید. پس زیاد کردن طول عمر باتری به این بستگی دارد که چه ترفندهایی را در کاهش میزان مصرف باتری اندروید انجام دهید. در این مقاله می خواهیم با این ترفندها آشنا شویم.

کاهش میزان مصرف باتری اندروید

کاهش میزان مصرف باتری اندروید

اینکه سیستم انواع گوشی های اندرویدی سابق از سخت افزارهای بسیار قدرتمندی برخوردار هستند، اصلا قابل انکار نیست. ولی داشتن یک طول عمر بالا در باتری نیز به مراقبت و نگه داری صحیح شما کاربران وابسته است. با توجه به اینکه امروزه در گوشی های اندرویدی سابق شاهد یک باتری قدرتمند و بی نظیر هستیم پس نباید به سادگی این ویژگی مهم در تلفن های هوشمند را نابود کرد. شاید بپرسید چگونه می توانیم کاری کنیم که طول عمر باتری ما افزایش پیدا کند. این موضوع اصلا کاری ندارد، تنها کافی است که با ترفندهای مهم در کاهش میزان مصرف باتری اندروید آشنا شوید و آن ها را به کار بگیرید.

ترفندهای کاهش میزان مصرف باتری اندروید

از آنجایی که امروزه انواع روش ها برای کاهش دادن میزان مصرف باتری در گوشی های اندرویدی وجود درد، پس ارزش این را دارد که وقت خود را صرف یادگیری آن ها صرف کنیم. این متد مهم و اساسی که از نظر من همه کاربران باید آن را بدانند به شرح زیر است:

از روشن کردن بی مورد صفحه نمایش اجتناب کنید

زمانی هست که افراد اصلا نیازی به استفاده از گوشی همراه خود ندارند. ولی به عادت بدی دچار شده اند که دائما باید صفحه نمایش خود را روشن بگذارند. این کار باعث می شود تا مصرف باتری شما به شدت افزایش پیدا کند. در بیشتر مواقع هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نکرده اید ولی دائما صحفه گوشی اندرویدی خود را روشن می کنید و بی مورد به پرسه زدن در صفحات خود می پردازید. این کار را کنار بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین تبلت های دانش آموزی

استفاده از والپیرهای زنده را به روی صفحه نمایش یا صفحه قفل خود فراموش کنید.

عده ای از مخاطبین را دیده ام که همیشه از والپیرهای زنده در صفحات قفل و نمایش گوشی اندرویدی خود استفاده می کنند. درست است نمی توان زیبایی و جذابیت تصاویر زنده را انکار کرد ولی به این موضوع نیز توجه کنید که استفاده از این تصاویر به شدت میزان مصرف باتری شما را کاهش می دهد.  به جای آن ها باید سعی کنید استفاده از والپیرهای مشکی را جایگزین کنید زیرا در حفظ میزان مصرف باتری شما بسیار تاثیرگذار هستند. زیرا گوشی برای نشان دادئن صفحات مشکی انرژی کمتری از صفحات سفید صرف خواهد کرد.

به اپراتور سیم کارت خود اهمیت دهید

شاید برایتان جالب باشد و تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید، ولی یکی از آیتم های مهمی که باعث می شود تا مصرف باتری گوشی اندرویدی شما افزایش پیدا کند، استفاده از دو سیم کارت در گوشی می باشد. به ایم ترتیب همیشه سعی کنید که تنها از یک سیم کارت در تلفن های خود استفاده کنید.

از Battery saver استفاده کنید

همانطور که از نام این بخش مشخص است، این برنامه به باتری گوشی همراه شما کمک می کند که مصرف شارژ بهینه ای داشته باشید. این بخش در خود گوشی اندرویدی قرار دارد که مدیریت بهتری را برای باتری شما فراهم می کند. تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و فعال کردن این گزینه می باشد. در این صورت عملکرد و روشنایی صفحه نمایش محدود شده و عمر باتری شما حفظ می شود. این قابلیت را می توانید هم به صورت همیشگی فعال کنید و هم به صورتی باشد که تنها در زمانی که گوشی شما به زیر 15 درصد رسید فعال شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های هیبریدی

برنامه Google now را غیر فعال کنید

این برنامه یکی از جذاب ترین برنامه های اندروید به حساب می آید که در مقابل دستورات صوتی که به آن می دهید، پاسخ های هوشمندانه دریافت می کنید. ولی از آنجایی که این بخش از اینترنت استفاده می کند، به طرز غیر قابل باوری یزان مصرف باتری شما را افزایش می دهد. پس بهتر است که این برنامه را غیر فعال کنید تا باعث کاهش میزان مصرف باتری اندروید شما شود. برای غیر فعال کردن این بخش، باید وارد بخش Voice شویم و تمام تیک هایی را که در ok google Detection قرار دارد را غیر فعال کنید.

از ویجت ها استفاده نکنید

یکی از جذابیت های گوشی های هوشمند، استفاده از ویجت های مختلف می باشد که اکثرا مخاطبین از آن ها استفاده می کنند. ولی بهتر است بدانید که استفاده از این زیباسازی ها، باعث می شود تا باتری تلفن همراه شما با سرعت بیشتری کاهش پیدا کند و در نتیجه عمر باتری کم می شود. پس سعی کنید تا حد زیادی این امکان را در گوشی های اندرویدی خود کاهش دهید.

سخن پایانی

اگر دوست دارید تا باتری تلفن اندرویدی شما عمر طولانی مدتی داشته باشد، بهتر است که استفاده از ترفندهای لازم را در کاهش میزان مصرف باتری اندروید به کار ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *