آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

قابلیت های مخفی و جذاب موبایل را نمیدانستید

قابلیت های مخفی و جذاب موبایل

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن های همراه شما از چه قابلیت های جذاب و مخفی برخوردار هستند که شما راجع به آن ها چیزی نمی دانید؟ شاید این از نظر شما غیرقابل باور به نظر برسد و بگویید که ما از همه چیز تلفن های هوشمند آگاه هستیم. ولی برخلاف تصور شما قابلیت های مخفی و جذاب موبایل از قابلیت هایی هستند که شما را شگفت زده می کنند.

قابلیت های مخفی و جذاب موبایل

از آنجایی که امروزه دیگر همه افراد از تمام ویژگی های تلفن های هوشمند خود آگاه هستندف اینکه بگوییم قابلیت هایی وجود دارند که شما از آن ها آگاه نیستید، شاید برایتان اندکی عجیب و غریب به نظر برسد ولی به طرز باورنکردنی این قابلیت ها وجود دارند. پس بهتر است شما نیز راجع به آن ها آگاه شوید و بدانید که چه آیتم های دیگری در تلفن هوشمند شما وجود داشته که تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید. برای آنکه بتوانید با این قابلیت ها آشنا شوید ما را دنبال کنید. شاید باز هم تصور کنید قرار است با چیزهایی رو به رو شوید که خودتان آن را می دانستید ولی این ممکن نیست. در این مقاله به نوعی سوپرایز خواهید شد. به ما اعتماد کنید و در ادامه با ما همراه باشید.

انواع قابلیت های مخفی و جذاب موبایل که نمی دانستید

قرار است در این بخش یا جذاب ترین دانستنی ها آشنا شوید که شما را میخکوب خواهد کرد. مطمئنم همانطور که من تعجب کردم، شما نیز با دانستن این قابلیت های مخفی که تاکنون نمی دانستید، تعجب خواهید کرد.

قابلیت های مخفی و جذاب موبایل

پیام روی لاک اسکرین گوشی

از آنجایی که امروزه گم کردن تلفن های همراه متاسفانه به یکی از مشکلات چالش برانگیز تبدیل شده است، بهتر است که با این قابلیت شگفت انگیز آشنا شوید. زمانی که گوشی خود را گم می کنید، صفحه نمایش شما قفل شده و تنها خودتان از رمز آن آگاه هستید. پس می توانید با استفاده از این ویژگی، به روی صفحه قفل خود یک پیام برای فردی که آن را پیدا می کند بگذارید. خب بگویید چگونه؟! تنها کافی است به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و در بخش نمایشگر و امنیت گزینه Lock screen signature را انتخاب کنید. در این صورت می توانید یک شماره تلفن را یادداشت کرده و بنویسید که با من تماس بگیرید تا فرد یابنده بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های ویندوزی در بازار ایران

بدون استفاده از رمز به وای فای متصل شوید

زمانی است که با دوستان خود ملاقات کرده اید و می خواهید که به وای فای آن ها متصل شوید. در این وضعیت دوست شما از یک رمز با کاراکترهای بسیار سخت و پیچیده استفاده کرده که اصلا حوصله وارد کردن آن ها را ندارید. به این ترتیب تنها با استفاده از کد QR که می توانید به شبکه وای فای متصل شوید. شاید فکر کنید که این کد در کجا قرار دارد. برای استفاده از آن صفحه وای فای خود را باز کنید و در بخش Add network به روی آیکن جستجو به وسیله کد کلیک کنید. پس به راحتی می توانید به وای فای متصل شوید.

استفاده از موبایل به عنوان دوربین مداربسته

زمانی که می خواهید از یک بخش محیط کار یا خانه خود مراقبت کنید. می توانید با ایجاد یک برنامه حسگر حرکتی در موبایل خود، از آن به عنوان یک دوربین مدار بسته استفاده کنید. به این ترتیب در زمانی که یک شخصی حضور پیدا کند، موبایل شما سریعا از آن شخص عکس خواهد گرفت و به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه کسانی به آن محیط رفت و آمد داشته اند. پس به راحتی با کمک یک اپلیکیشن می توانید این کار ر ا انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
ارمغان دنیای تکنولوژی، قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید!

دسترسی به منوی جادویی

مطمئنا تا کنون راجع به منوی جادویی گوشی خود چیزی نشنیده اید. برای استفاده از این قابلیت می توانید وارد منوی Developer شوید. و سپس صفحه تنظیمات خود را باز کنید و گزینه About the phone را انتخاب کنید. در این گزینه باید به روی مدل نامبر 7 بار کلیک کنید و سپس با یک توسعه دهنده رو به رو خواهید شد که برای شما این امکان را فراهم می کند که بتوانید فعالیت کلی موبایل خود را شامل کیفیت دریافت سیگنال، ظاهر سیستم و … را تحت بررسی قرار دهید.

تغییرات تنظیمات پیش فرض USB

اگر فردی هستید که دائما تلفن همراه خود را برای فعالیت های مختلف به رایانه متصل می کنید، این تغییرات می توانند برای شما بسیار موثر باشند. در این زمان دیگر با پیام های آزاردهنده مواجه نخواهید بود. برای این کار تنظیمات را باز کنید، گزینه Default USB را جستجو کنید و سپس به روی اولین گزینه ای که برای شما باز می شود ضربه بزنید. در نهایت هر گزینه ای را که می خواهید بر اساس اولویت خود انتخاب کنید که با متصل شدن به رایانه آن بخش برایتان دیده شود.

نتیجه گیری

برای آشنا شدن با انواع ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های مخفی و جذاب موبایل بهتر است که هر یک از موارد ذکر شده را در اولویت انجام قرار دهید و از آن ها لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *