آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ایجاد پرتره بارانی در روز آفتابی

ایجاد پرتره بارانی در روز آفتابی

اغلب افراد در زمانی که هوا مناسب است می‌توانند تصاویر منظره بسیار خوبی ثبت کنند اما باید فرا بگیریم که چگونه در شرایط بد آب و هوایی که گاهی یک فرصت عالی تلقی می‌شوند، عکس‌های خوبی بگیریم. در این بخش قصد داریم نحوه ایجاد پرتره بارانی در روز آفتابی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نکات ایجاد پرتره بارانی در روز آفتابی

فضای صاف و باز

تمام آنچه که واقعاً به آن نیاز دارید فضای خالی بیرون است که ساکت و آرام باشد و در جایی که بتوانید شلنگ خود را به جایی وصل کنید. برای بیشتر مردم، باغ یک گزینه عالی است. شاید بتوانید این کار را در پارک انجام دهید، اما برای استفاده از یک شلنگ در آنجا مجوز لازم دارید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نکات مهم عکاسی از طبیعت در زمستان

پایین آمدن

دوربین را روی سه پایه سوار کنید و آن را چند قدم دورتر از جایی که قصد دارید از مدل خود عکس بگیرید، قرار دهید. از لنز های زاویه دید عریض برای تحریف دید صحنه استفاده کنید، ما از Nikon AF-S 14-24mm f / 2.8G ED استفاده می‌کنیم ، اما هر لنز پرایم یا زوم با فاصله کانونی 24 میلی متر این کار را انجام می‌دهد. با پایین آمدن به سطح زمین، این اثر چشمگیر را برجسته کنید، که باعث می شود قطرات بیشتری در بالای سر مدل وجود داشته باشد.

فلاش ساده

فوکوس شما قفل شده است و مدل شما دقیقاً در زیر علامت شما است. تریگر بی سیم را به اسپید لایت وصل کنید، آن را بر روی یک پایه قرار دهید و آن را در پشت مدل قرار دهید، به سمت دوربین نشانه بگیرید. اگر در برابر آب و هوا مقاوم نیست، کیسه فریزر را روی آن قرار دهید تا خیس نشود.

این مطلب را هم ببینید
یافتن مکان برای عکاسی عتیقه و قدیمی

از نهایت قدرت استفاده کنید

با یک تریگر بی سیم دیگر روی هات شوی دوربین خود، فلاش را برای استفاده از نهایت قدرت روشن کنید. به دستیار خود بگویید که شروع به آب پاشی کند و شما می‌توانید شروع به عکاسی کنید، تنظیمات روی 1/200 ثانیه، f/8 و ISO 100 برای شروع خوب است. این دیافراگم به شما عمق میدان طولانی و سرعت شاتر حداکثر سرعت کامل همگام سازی فلش است. ISO 100 خیلی حساس نیست، این باعث می‌شود آسمان در تصویر نهایی تیره بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *