آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ایده های خلاقانه عکاسی درخانه

ایده های خلاقانه عکاسی درخانه

از آنجایی که بدلیل شیوع ویروس کرونا ناچاریم بیشتر زمان خود را در منزل بگذرانیم بهتر است با سرگرمی های جذاب لحظات زیبایی برای خود و خانواده مان بسازیم. یکی از آنها عکاسی می باشد. در این بخش قصد داریم ایده های خلاقانه عکاسی درخانه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

ایده های خلاقانه عکاسی درخانه را یاد بگیرید

به وقت قهوه

قهوه یکی از اجزای ضروری زندگی خیلی از افراد است. خود قهوه و فنجان قهوه وسایل جذابی برای عکاسی هستند. به چند نمونه‌ی عکاسی خلاقانه مثل عکس‌های بالا نگاه کنید تا روش استفاده از قهوه و فنجان آن را یاد بگیرید. آیا جالب نیست؟ سعی کنید با الهام از این تصاویر با مفاهیم خلاقانه‌تری از این اشیاء عکاسی کنید.

قطره جوهر داخل لیوان آب

یک قطره جوهر که به آرامی در یک لیوان آب حل می‌شود یک اثر جادویی و فریبنده ایجاد می‌کند. بدون شک این اثر یک ایده خلاقانه برای عکاسی در منزل است. یک لیوان آب را داخل یک سطح بازتابی در مقابل دیوار سفید قرار دهید و با استفاده از قطره چکان به آن جوهر اضافه کنید. می‌توانید از رنگ‌های مختلف و تغییر مقادیر جوهر برای خلق تصاویر متفاوت‌تری بهره ببرید.

پاشیدن آب

ثبت پاشیده شدن آب در حال حرکت به خصوص در صورتی که چند جسم دیگر هم داخل آن دیده شود ایده خیلی خوبی برای عکاسی در خانه است. نقطه‌ای که قرار است داخل آن عکاسی کنید را مشخص کنید. برای عکاسی به یک پس زمینه‌ی تک رنگ، یک محفظه‌ی شفاف و یک سه پایه نیاز خواهید داشت. اجسام را داخل آب بیاندازید و بلافاصله پس از برخورد آن‌ها به سطح آب کلید شاتر دوربین را فشار دهید. می‌توانید از حالت Bulb یا Burst دوربین خودتان نیز استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
متداول ترین اشتباهات در عکاسی پرتره

غشاء صابونی

برای اجرای این ایده به صابون مایع و گلیسرین، یک حلقه سیمی، یک تکه پارچه مشکی به عنوان پس زمینه و لنز ماکرو 100 میلیمتری نیاز خواهید داشت. همچنین باید مطمئن شوید نور با زاویه خاصی به صابون برخورد می‌کند وگرنه رنگ صابون مشخص نخواهد بود. این تکنیک یکی از بهترین ایده‌های عکاسی برای خلق تصاویر انتزاعی است.

روغن داخل آب

روغن و آب با یکدیگر مخلوط نمی‌شوند و شما می‌توانید از این مفهوم برای خلق عکس‌های هنری استفاده کنید. همچنین این ایده یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین عکاسی ماکرو در خانه است. فقط کمی روغن را به یک ظرف شفاف اضافه کنید و آن را روی یک تکه کاغذ یا رومیزی سفید قرار دهید. منبع نور را با زاویه خاصی به ترکیب اضافه کنید و تعاملات مختلف این قطرات را به تصویر بکشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از برگ‌های پاییزی

عکاسی آزاد

یکی از ایده های بسیار خلافانه عکاسی که در خانه هم می‌توانید آن را امتحان کنید عکاسی آزاد است. برای انجام این کار فقط کافی است لنز را از دوربین جدا کنید و سعی کنید با گرفتن آن به صورت دستی در مقابل دوربین عکاسی کنید. در نظر داشته باشید که در این حالت اتوفوکوس غیرفعال خواهد شد و باید به صورت دستی فوکوس کنید. عکس‌هایی که به این صورت گرفته می‌شوند شباهت بسیار زیادی به عکس‌هایی دارند که با لنز تیلت شیفت می‌گیرید.

منظره غذایی

یکی دیگر از روش‌های خیلی جذاب برای عکاسی از اشیاء بی جان استفاده از مواد غذایی به عنوان منظره برای فیگورهای کوچک است. برای اجرای این ایده باید سعی کنید با استفاده از مدل‌های خودتان یک داستان را بازگو کنید.

سلف پرتره

سلفی گرفتن به نظر کار خیلی ساده‌ای است. اما در صورتی که بحث عکاسی در خانه مطرح باشد شما باید تلاش کنید که یک عکس حرفه‌ای بگیرید. برای به دست آوردن نتایج بهتر نیز ممکن است به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشید. اول از همه باید یک سه پایه قوی بگیرید و دوربین را روی آن قرار دهید. سپس یکی از حالت‌های Self-timer را انتخاب کنید و یا با استفاده از یک ریموت شاتر دوربین خودتان را کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *