ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تنظیمات رنگ مانیتور در ویندوز ۱۰

تنظیمات رنگ مانیتور در ویندوز ۱۰

در کامپیوتر یکی از مهم ترین بخش‌های سخت افزاری، صفحه نمایش است. تنظیمات رزولوشن صفحه نمایش روی سیستم عامل رایانه بسیار مهم است زیرا باعث نمایش بهتر محتوی و وضوح تصاویر می شود. برای یادگیری نحوه انجام تنظیمات رنگ مانیتور در ویندوز ۱۰ این مطلب را از دست ندهید.

تنظیمات رنگ مانیتور در ویندوز ۱۰

برای تنظیم رنگ صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ابتدا با کلیک روی دکمه استارت، وارد Settings ویندوز شوید. سپس وارد قسمت System شده و روی Display کلیک کنید. در سمت راست قسمت Multiple displays section را پیدا کرده و روی گزینه Advanced display settings کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Display adapter properties for Display 1 کلیک کنید. قابل ذکر است که اگر از چندین مانیتور استفاده می کنید، بر اساس شماره های موجود اقدام به انتخاب مانیتور مورد نظر کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تعمیر ویدیو

به تب Color Management رفته و روی Color Management… کلیک کنید. به تب Advanced رفته و روی Calibrate display کلیک کنید. اگر اولین بار است که اقدام به کالیبراسیون در تنظیمات رنگ ویندوز ۱۰ می کنید و با این فرایند آشنا نیستید، می توانید با کلیک روی How do I calibrate my display? اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.

با اینکه دقت نمایش رنگ به فاکتور های بسیاری مانند تعداد رنگ های قابل نمایش، آداپتور گرافیکی، کابل، نوع نمایشگر و .. ارتباط دارد اما ویندوز روی چند قسمت تمرکز دارد.

  • Gamm
  • Brightness and contrast
  • Color Balance

دقت در نهایت به سلیقه شما نیز بستگی خواهد داشت. برای شروع روی Next کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *