ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور ۰x800F081F در ویندوز

رفع ارور ۰x800F081F در ویندوز

یکی از خطاهایی که هنگام بروزرسانی ویندوز ممکن است با آن مواجه شوید، ارور ۰x800F081F می باشد. وجود مشکل در Microsoft .NET Framework 3.5 موجب بروز این خطا می‌شود. در این بخش می خواهیم نحوه رفع ارور ۰x800F081F در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور ۰x800F081F در ویندوز

رفع خطای ۰x800f081f در ویندوز ۱۰ با Group Policy

تنظیمات Group Policy تنها در Windows 10 Pro وجود دارد. برای رفع ارور ۰x800f081f دکمه‌های Windows Key + R را فشار دهید. در کادر gpedit.msc را تایپ کنید. Enter را بزنید. در پنجره باز شده و از منوی سمت چپ آن به Computer Configuration > Administrative Templates > System بروید.

از سمت راست روی گزینه Specify settings for optional component installation and component repair دو بار کلیک کنید.

در پنجره باز شده تیک Enabled را بزنید و OK را انتخاب کنید.

نصب آفلاین Net framework در ویندوز ۱۰ با دستور DISM

برای حل مشکل نصب نشدن Net framework و رفع ارور ۰x800F0922، باید نسخه ISO ویندوز ۱۰ را در اختیار داشته باشید. این فایل باید با نسخه ویندوز شما همخوانی داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی پردازنده 129000hk core i9 از max m1

اگر DVD ویندوز خود را ندارید، با Media Creation Tool هم می‌توانید ISO ایجاد کنید. پس از دانلود برنامه، آن را اجرا کنید و روی Create installation media for another PC بزنید. در صفحه بعدی زبان و نسخه ویندوز خود را انتخاب کنید. سپس روی ISO file بزنید و صبر کنید فرایند ساخت این فایل انجام شود. سپس این فایل را روی یک DVD رایت کنید.

سپس دی وی دی را در دستگاه بگذارید و File Explorer را باز کنید. سپس روی فایل دو بار کلیک کنید. در اینجا فایل Mount خواهد شد. اگر نشد، روی آن راست کلیک کنید و Mount را انتخاب کنید.

اگر این فرایند با موفقیت انجام شود، نام ISO را در بخش سمت چپ پنجره به صورت یک درایو مشاهده خواهید کرد. حرف درایو را به خاطر بسپارید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش هایلایت کردن متن در پی دی اف با استفاده از مرورگر اج

در آخر برای Unmounts کردن آن، روی درایو راست کلیک کنید و Eject را انتخاب کنید.

وقتی فایل Mount شده را باز کردید، cmd را در منوی استارت وارد کنید. روی Command Prompt راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. در پنجره باز شده dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:[Drive]:\sources\sxs /LimitAccess را وارد کنید. به جای [Drive] حرف آن را وارد کنید. سپس Enter را بزنید.

استفاده از Troubleshooter

به منوی Start بروید و روی Settings بزنید. می‌توانید Windows key + I را هم فشار دهید. Update & Security را انتخاب کنید. سپس Troubleshooting را انتخاب کنید. از سمت راست، بخش Get up and running را پیدا کنید. روی Windows Update کلیک کنید. سپس روی دکمه Run the troubleshooter بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *