ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

روشن نشدن کامپیوتر میتواند برای ما بسیار نگران کننده باشد زیرا علاوه بر اهمیت کامپیوتر برایمان ممکن است هزینه زیادی را دربر داشته باشد. دلایل مختلفی موجب بروز این مشکل می شود. در این بخش قصد داریم دلایل و روش های رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

دلایل و روش های رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

ویندوز با سرعت بسیار کندی در حال راه اندازی است

شاید ویندوز شما با سرعت بسیار کند و به آرامی در حال راه‌اندازی است. شاید این مسئله احمقانه به نظر برسد، اما ممکن است که کامپیوتر شما روشن شده و مشغول راه‌اندازی است و فقط این روند را بسیار به کندی انجام می‌دهد. بنابراین، سعی کنید تا 15-20 دقیقه صبر کنید، اگر باز هم ویندوز بالا نیامد، احتمالا واقعا دچار مشکل شده است. اگر ویندوز در حال نصب آپدیت‌ها باشد، ممکن است فرآیند بالا آمدن آن کمی طول بکشد.

کابل کامپیوتر به درستی وصل نشده است

شاید این مسئله کاملا واضح باشد، اما دقیق بررسی کنید که آیا کابل برق کامپیوتر به درستی به برق وصل شده است یا خیر. اگر به درستی وصل بود، آن را از برق کشیده و دو طرف آن را از جا در بیاورید و دوباره وصل کنید تا مطمئن شوید که کابل شل نیست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعالسازی Dark Mode در ورد

شاید مشکل از محافظ برق شما باشد

در صورتی که از محافظ برق استفاده می‌کنید، کابل برق کامپیوتر را از محافظ درآورده و مستقیم به پریز برق بزنید. شاید مشکل از محافظ برق شما باشد. اگر کابل برق را مستقیم به پریز زدید و باز هم کامپیوتر روشن نشد، وسیله برقی دیگری را هم به آن پریز برق بزنید تا از سالم بودن آن پریز مطمئن شوید.

مشکل کابل پاور کامپیوتر

این امکان نیز وجود دارد که کابل پاور کامپیوتر دچار مشکل شده باشد. اطمینان حاصل کنید که کابل تامین‌کننده برق کامپیوتر خراب یا صدمه‌دیده نباشد و کابل دیگری را با کامپیوتر امتحان کنید. در صورتی که کابل دیگری ندارید، از فرد دیگری از آشنایان قرض بگیرید و یا به صورت آنلاین به خرید یک کابل دیگر اقدام کنید.

منبع تغذیه پاور اشتباه

اگر کیس کامپیوتر را خودتان سرهم کرده‌اید و حالا روشن نمی‌شود، ممکن است که منبع تغذیه پاور نقص داشته باشد و یا متناسب با نیازهای سخت‌افزاری شما نیست. ابتدا از این موضوع اطمینان حاصل کنید که این منبع قابلیت رفع نیاز مادربورد، پردازنده و کارت گرافیک شما را دارد یا خیر.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ معرفی شد

سخت افزارهایی که شل شده اند

هر بار که کامپیوتری می‌خواهد روشن شود، یک نوع تست کلی را انجام می‌دهد. اگر هر یک از سخت‌افزارهای کامپیوتر نقص داشته باشند، در این آزمایش رد شده و مشکل روشن نشدن کامپیوتر برای کاربر پیش می‌آید. نکته قابل توجه این است که هنگام کار کردن با تجهیزات درونی کامپیوتر، باید احتیاط کنید که مبادا باعث تخلیه الکترواستاتیک نشوید. در صورت بروز این اتفاق، قطعات حساس الکترونیک شما ممکن است دچار خسارت شوند.

مانیتور خود را بررسی کنید

اگر کامپیوتر به نظر روشن شده و با این وجود تصویری را مشاهده نمی‌کنید، شاید کامپیوتر شروع به کار کرده و نمایشگر شما با مشکل مواجه شده و تصویری نشان نمی‌دهد. کابل ورودی و خروجی نمایشگر را دقیقا مورد بررسی قرار دهید. در اینجا هم می‌توانید سیم برق مانیتور را از محافظ جدا کرده و مستقیم به پریز برق بزنید. همچنین بررسی کنید که کابل رابط نمایشگر و کامپیوتر با مشکل مواجه نشده و یا شل نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *