ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل صدا در KMPlayer

رفع مشکل صدا در KMPlayer

یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین پخش کننده های رسانه ای  KMPlayer می باشد که بخاطر رایگان بودن و سهولت استفاده ، بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اما این برنامه مشکلاتی را نیز دارد که یکی از آنها مشکل پخش صدا می باشد. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل صدا در KMPlayer را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل صدا در KMPlayer

استفاده از Resysnc Audio

کافیست روی پنجره کی ام پلیر کلیک راست کنید و روی گزینه Playback کلیک کنید. از زیر منوی ظاهر شده Audio Resync و بعد Resysnc Audio را انتخاب کنید. حالا یک پنجره با یک اسلایدر ظاهر می شود؛ از این اسلایدر برای تنظیم تاخیر در پخش صدا استفاده کنید.

استفاده از میانبر

KMPlayer میانبر صفحه کلید را در خود جای داده است؛ اما برای همگام سازی صدا باید میانبرهایی را ایجاد کنیم. اول از همه باید برنامه KMPlayer را باز کنید؛ کلید F2 صفحه کالید خود را فشار دهید؛ با این کار پنجره Preferences باز می شود. در سمت چپ سربرگ General را انتخاب کنید و روی Keys / Global Control کلیک کنید. در پنجره سمت راست؛ به پایین پنجره اسکرول کنید و Playback را انتخاب کنید. دوباره به Audio Resync برگردید و آن را توسعه دهید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ (Mi Notebook 14 (IC شیائومی معرفی شد

همه صداهای همگام سازی میانبر صفحه کلید ندارند؛ بنابراین ما می خواهیم آنها ا ایجاد کنیم. شما می توانید از هر کلیدی استفاده کنید؛ اما من توصیه می کنم که از Ctrl + Shift استفاده کنید و بعد مقدار ۱ تا ۷ را برای هر گزینه همگام سازی انتخاب کنید. برای دادن این مقادیر باید روی هر یک از صوت های خود مجددا کلیک کنید و میانبر صفحه کلیدی که می خواهید را فشار دهید و بعد روی Close کلیک کنید.

میانبرهایی که به حل مشکل صدای فیلم در KMPlayer کمک می کنند عبارتند از:

  • Shift + Ctrl + 1 (همگام سازی صدا منفی ۰٫۵ ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 2 (همگام سازی صدا مثبت ۰٫۵ ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 3 (همگام سازی صدا منفی ۵۰ میلی ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 4 (همگام سازی صدا مثبت ۵۰ میلی ثانیه)
  •  Shift + Ctrl + 5 (همگام سازی صدا منفی ۵ میلی ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 6 (همگام سازی صدا مثبت ۵ میلی ثانیه)
  • Shift + Ctrl + 7  (برگشت به حالت نرمال)
این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل ایمیل به PDF

مشکل جابجایی صدا

برنامه پلیر خود را باز کنید و روی آن کلیک راست کنید از منوی تنظیمات به قسمت Options بروید و Preferences را انتخاب کنید؛ به پایین پنجره اسکرول کنید و Reset Current Preset را کلیک کنید، پیشغام هشداری به شما نمایش داده می شود؛ برای تایید Yes را کلیک کنید. شما موفق به ریست تنظیمات پلیر خود شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *