ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل PDF در ویندوز

رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل PDF در ویندوز

PDF یکی از محبوب ترین فرمت های اسناد متنی می باشد. اما گاهی پیش می آید که کاربران هنگام پرینت گرفتن آن با مشکل مواجه می شوند. در این بخش با ما همراه باشید تا روش های رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل PDF در ویندوز را یاد بگیرید.

روش های رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل PDF در ویندوز

تبدیل فایل PDF در زمان مشکل در چاپ آن

در صورت دسترسی به سورس فایل، آن را بار دیگر در برنامه های پردازش متن مانند ورد (Word) باز کنید و مجدد آن را به PDF تبدیل کنید. اکنون می توانید اقدام به چاپ PDF جدید کنید.

ایجاد یک کپی از فایل پی دی اف

برخی موارد مشکل عدم پرینت فایل PDF از نام فایل می باشد. سعی کنید یکی کپی از فایل بگیرید و نام آن را تغییر دهید. در نام جدید از هیچ کاراکتر غیر از حروف استفاده نکنید و یک نام ساده را انتخاب کنید و مجدد برای پرینت اقدام کنید.

استفاده از TrueType

در برخی از موارد نیز این مشکل به خاطر فونت های TrueType ایجاد می شود. گاهی اوقات پرینترها می توانند از فونت های خود استفاده کنند که باعث رخ دادن این مشکل می شود. در این صورت باید در تنظیمات پرینتر گزینه TrueType را به Download as Softfont تنظیم کنید. سپس تنظیمات را ذخیره و مجدد عملیات چاپ کردن را تست کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش مدیریت پسوردهای گوگل کروم در کامپیوتر

چاپ کردن فایل PDF از طریق Word

در این روش شما باید سعی کنید فایل خود را در ورد چاپ کنید. فایل پی دی اف را انتخاب کنید و گزینه Printer Properties را بزنید. سپس به قسمت Paper / Quality بروید و Advanced را انتخاب کنید. گزینه TrueType Font Download را به Outline in Document تغییر دهید. پس از انجام این کار سعی کنید مجدد فایل را چاپ کنید.

تنظیمات Display PDF در مرورگر

اگر فایل شما به درستی از مرورگر چاپ نمی شود، ابندا باید Acrobat Reader را باز کنید و به تب Edit بروید. سپس Preferences را بزنید. حال Internet را انتخاب کنید و گزینه Display PDF in browser را پیدا کنید و آن را فعال نمایید. کار به اتمام رسید و تنظیمات را ذخیره کنید.

استفاده از قابلیت Export یا Save as

همچنین برخی از کاربران گزارش داده اند که در زمان رخ دادن مشکل مشکل پرینت نگرفتن فایل های PDF ، با ویژگی Export و یا Save as در فایل پی دی اف، مشکل چاپ نشدن PDF را رفع کرده اند. پس این روش را نیز امتحان کنید.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوترهای گیمینگ جدید MSI رونمایی شد

نصب نسخه های قدیمی تر PDF خوان

در اکثر مواقع استفاده از برنامه آپدیت راه کار مناسبی است و در بعضی از موارد نادر این گونه نیست. اگر هنوز هم مشکل چاپ نشدن فایل PDF دارید، سعی کنید نسخه های قدیمی تر PDF Reader را نصب و استفاده کنید. این روش شاید در ظاهر کارآمد نباشد اما در بعضی از موارد پاسخگو است.

غیر فعال کردن تنظیمات Rely

در روش دیگری ممکن است رایانه اجازه ندهد از فونت سفارشی استفاده شود. برای فعال کردن پرینت فایل PDF ، شما باید به تنظیمات Adobe PDF Printer Preferences بروید و گزینه Rely on system font را بزنید. توجه داشته باشید این تنظیمات روی فونت های سند انجام ندهید. پس از اعمال تنظیمات مجدد اقدام به پرینت کردن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *