مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم برای ویندوز

نرم‌افزار ویرایش فیلم یک از محبوب‌ترین ابزارهایی است که با نفوذ صنعت دیجیتال به خانه‌ها راه پیدا کرده؛ ابزاری که به ما فرصت تدوین فیلم های خانگی با کیفیت سینمایی می‌دهد. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم برای ویندوز را بشناسید.

بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم برای ویندوز

Davinci Resolve

برنامه Davinci Resolve یک برنامه ویرایشگر ویدیو حرفه ای است و یک برنامه رایگان است که دارای استاندارد VFX، درجه بندی رنگ و مجموعه ویرایش صوتی می باشد. اگر شما به ویرایش حرفه ای و قدرتمند در زیمینه ویرایش فیلم های ویدیویی علاقمندید می توانید ویژگی هایی مانند ویرایش براساس زمانبندی، فریم های کلیدی، مدیریت پیشرفته رسانه، پشتیبانی پلاگین و غیره و غیره را در این برنامه پیدا کنید.

اگر شما یک فرد مبتدی در زمینه ویرایش فیلم هستید برنامه Davinci Resolve قطعا برای شما ساده و راحت نیست، اگر قصد دارید از این برنامه استفاده کنید باید خود را برای آموزش آماده کنید. اما اگر قصد دارید که تنها چند فیلم خانگی را درست کنید و به اشتراک بگذارید این یک ابزار عالی است. نسخه رایگان برنامه Davinci Resolve از قابلیت های کمتری برخوردار است، شما می توانید فیلترها، حداکثر رزولوشن اکسپورت (۳۸۴۰×۲۱۶۰) را در نسخه پولی برنامه مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 10

Hitfilm Express

برنامه Hitfilm Express یک برنامه حرفه ای رایگان برای ویرایش و میکس ویدیو است. اگر چه در ابتدا از این برنامه برای ترکیب ویدیو و VFX استفاده می شد اما شامل بسیاری از قابلیت های اولیه ویرایش است. اگر می خواهید در دنیایی از جلوه های بصری کاوش کنید این برنامه یک انتخاب عالی است. رابط کاربری برنامه Hitfilm Express نسبت به برنامه Davinci ساده تر است اما اگر تجربه ویرایش فیلم را ندارید هنوز هم باید کمی آموزش ببینید. شما می توانید از برنامه ویرایش فیلم Hitfilm Express در سیستم عامل ویندوز و مک، نسخه های ۶۴ بیتی ویندوز ۸ و بالاتر استفاده کنید. این برنامه ویرایشگر آنلاین دارای قابلیت های فراوانی است و شما می توانید با خرید این برنامه ابزارهای پیشرفته تری را استفاده کنید.

Shotcut

برنامه Shotcut یک برنامه ویرایشگر فیلم رایگان و متن باز است که برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است. نسخه رایگان این برنامه دارای قابلیت های ویرایش حرفه ای مانند پشتیبانی از ویدیوهای ۴K، پلی بک استریم شبک، درجه بندی رنگ و غیره می باشد. Shotcut تقریبا از تمام فرمت های محبوب ویدیویی پشتیبانی می کند بنابراین مهم نیست که شما سورس ویدیو را کجا استفاده می کنید، شما می توانید ویدیوها را ویرایش کنید و آن را با فرمت مورد علاقه خود اکسپورت کنید. Shotcut از ویندوز ۷ به بالا پشتیبانی می کند و برای سیستم های ۳۲ و ۶۴ بیتی در دسترس است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت بازی

Lightworks

برنامه Lightworks یکی دیگر از برنامه های رایگان ویرایشگر ویندوز است که کمی با ویرایشگرهایی که در بالا به شما معرفی کردیم فرق دارد. این برنامه ویرایشگر هم به اندازه ای قدرتمند است که توسط ویرایشگران حرفه ای تعدادی از فیلم های هالیوودی استفاده شده است. با وجود اینکه برنامه Lightworks برای کارهای حرفه ای طراحی شده است اما برای ویرایش های ساده هم مناسب است. نسخه رایگان این برنامه دارای محدودیت هایی است. به طور مثال شما می توانید تنها ویدیوهای سازگار با وب (MPEG4/H.264) را با حداکثر ۷۲۰ پیکسل اکسپورت کنید و شما به قابلیت هایی مانند رندر کردن تایم لاین، پلاگین های FX دسترسی نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *