ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کنترل پنل در ویندوز

رفع مشکل کنترل پنل در ویندوز

کنترل پنل در ویندوز مجموعه ای از ریز برنامه است که می توانند برای پیکربندی جنبه های مختلف سیستم عامل مورد استفاده قرار گیرند ؛ بنابراین بخش بسیار مهمی محسوب می شود. گاهی ممکن است کاربران هنگام استتفاده از این بخش دچار مشکل شوند. اگر می خواهید روش های رفع مشکل کنترل پنل در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل کنترل پنل در ویندوز

ویروسی شدن سیستم

یکی از دلایل شایع ایجاد مشکل باز نشدن کنترل پنل ویندوز، آلوده شدن سیستم به ویروس و بدافزار ها می باشد. بنابراین با کمک یک آنتی ویروس و یا Windows Defender ویندوز اقدام به اسکن کل سیستم کرده و بدافزار ها و ویروس های موجود را حذف کنید.

پاکسازی لیست Startup

این احتمال هم وجود دارد که برنامه ای که به صورت خودکار راه اندازی می شود، روی کنترل پنل اختلال ایجاد کند. برای بررسی روی تسکبار ویندوز راست کلیک کرده و Task Manager را باز کنید. در پنجره باز شده به تب Startup بروید. در اینجا لیستی از برنامه هایی را مشاهده خواهید کرد که با روشن شدن ویندوز، اجرا می شوند. حال هر برنامه ای که فکر می کنید اجرای آن به صورت خودکار نیاز نیست، غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که برخی از برنامه های مربوط به سیستم، حتما باید اجرا شوند و نباید آن ها را غیر فعال کرد.

این مطلب را هم ببینید
اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

بررسی سرویس Software Licensing ویندوز

دکمه های Win+R را فشار داده و در باکس مشاهده شده عبارت services.msc را وارد و اینتر کنید. اکنون پنجره Windows Services باز می شود. سرویس Software Licensing را پیدا کرده و آن را فعال کنید. اگر هم فعال بود، یک بار غیر فعال و مجدد فعال کنید. کامپیوتر را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

بررسی فایل های سیستمی

نباید از معیوب شدن فایل های سیستمی غافل شد. جهت بررسی و ترمیم فایل های ویندوز، از دستورات تعمیر ویندوز مانند sfc /scannow استفاده کنید.

آپدیت ویندوز

وجود یک اشکال ساده در ویندوز هم ممکن است باعث از کار افتادن کنترل پنل شود. در نیتجه بهتر است ویندوز خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

نصب مجدد ویندوز

در نهایت اگر با هیچ کدام از روش ها مشکل شما رفع نشد، ممکن است ویندوز به طور کلی دچار مشکل شده باشد. در این زمان باید یا ویندوز را ریست یا ریستور کرده و یا اقدام به نصب مجدد آن کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای حذف صدای خواننده از روی آهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *