ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰

ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰

گاهی اوقات برنامه‌های ویندوز ۱۰ دچار مشکل می‌شوند و به درستی کار نمی‌کنند. در بسیاری از مواقع تغییرات ایجاد شده روی آن‌ها می‌تواند دلیل این اختلال باشد اما در برخی موارد نیز بدون هیچ دلیلی، برنامه‌ها به درستی کار نمی‌کنند. در چنین حالتی بهترین راه حل ریست برنامه در ویندوز است. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰ را یاد بگیرید.

ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰

فرمت کردن برنامه ویندوز ۱۰ از منوی Start

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه برنامه ویندوز ۱۰ به این شیوه، روی دکمه start کلیک کنید. سپس Settings را جستجو کنید. سپس روی آن راست کلیک کنید و App Settings را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی Reset بزنید. دوباره روی Reset بزنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ThinkPad X1 Nano لنوو رونمایی شد

ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰ نسخه ۲۱H2 و جدیدتر

روش دیگر در ویندوز ۱۰ نسخه ۲۱H2 و جدیدتر این است که روی منوی Start کلیک کنید و Windows PowerShell را جستجو کنید. سپس روی آن راست کلیک کنید و Run as Administrator را بزنید. عبارت زیر را در پنجره باز شده وارد کنید:

Get-AppxPackage *windows.immersivecontrolpanel* | Reset-AppxPackage

سپس Enter را بزنید.

Command Prompt

شیوه دیگر این است که از Command Prompt استفاده کنید. روی منوی استارت بزنید و Command Prompt را جستجو کنید. روی Command Prompt راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. در صفحه باز شده کد زیر را وارد کنید:

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command “& {$manifest = (Get-AppxPackage *immersivecontrolpanel*).InstallLocation + ‘\AppxManifest.xml’ ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}”

سپس Enter را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش جلوگیری از حذف برنامه در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *