آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از آب

عکاسی از آب

آب عنصر حیات است و نقش مهمی در زندگی همه افراد دارد. آب در اطراف ما به شکل اقیانوس، رودخانه، یخچال‌های طبیعی، بخار و… موجود است. اما تاکنون فکر کرده اید که از این ماده مفید تصاویر زیبا ثبت کنید. اگر می خواهید ترفندهای عکاسی از آب در حالت های مختلف را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.

ترفندهای عکاسی از آب

مایع

زمانی که آب حرکت می‌کند ممکن است به شکل یک رود یا آبشار روان حرکت کند و یا ممکن است هرچیزی که سر راهش قرار دارد را با خود ببرد. شما باید اجازه دهید چشم‌هایتان و احساساتتان در مورد تکنیکی که انتخاب می‌کنید تصمیم‌گیری کنند. در صورتی که برای انتقال حس حرکت سریع آب به بافت نیاز دارید و می‌خواهید قطرات آب را در حال پاشش روی هوا ثبت کنید باید از یک سرعت شاتر سریع استفاده کنید تا آب را در لحظه فریز کند. در صورتی که قصد عکاسی از یک آبشار در حال حرکت را دارید، ممکن است نیاز باشد از سرعت شاتر 1/500 یا بیشتر استفاده کنید تا بتوانید بافت تصویر را به وضوح ثبت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گران ترین دوربین های عکاسی دنیا

در صورتی که سوژه شما آبشاری است که خیلی آهسته حرکت می‌کند و یا یک برکه‌ی آرام است، سرعت شاتر 1/100 ثانیه یا 1/250 ثانیه می‌تواند نقطه شروع خیلی خوبی باشد. در زمان امتحان کردن تکنیک های عکاسی از آب احساسی که صحنه دارد را در نظر بگیرید و به اینکه دوست دارید وقتی به خانه برمی‌گردید و عکس را ادیت می‌کنید چه احساسی را انتقال دهید هم فکر کنید. برای مثال ممکن است به جزئیات واضح نیاز داشته باشید و یا نیاز باشد آب را به صورت یک صحنه‌ی رویایی به تصویر بکشید.

عکاسی از مه و بخار

برای عکاسی از یکی دیگر از حالات مختلف آب مه، درست تکنیک های عکاسی از آب به صورت مایع، سرعت شاتر هم نقش خیلی مهمی را ایفا می‌کند. تراکم مه از تراکم خیلی کم تا تراکم خیلی زیاد نقش خیلی مهمی در انتقال احساسات تصویر دارد. در صبح‌های خنک تابستان هوای مه‌آلود خیلی طراوت‌بخش است و در مقابل در محیط‌های تاریک وجود مه باعث برخواستن احساس رمزآلود بودن خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی برای مبتدیان

آب به عنوان ماده‌ی جامد

زمانی که آب منجمد می‌شود ما آن را به شکل یخ، برف و شبنم می‌بینیم. سرمای زمستان حالت‌های جامد آب را در مناظر به نمایش می‌گذارد. از طوفان‌های برفی گرفته تا ساختارهای یخی، عکاس‌ها از شکل جامد آب برای نشان دادن بافت سرمای زمستان استفاده می‌کنند. هرجایی که یخ وجود داشته باشد (حتی در یک لیوان آب و یخ) شانسی هم برای عکاسی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *