آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از حیات وحش

عکاسی از حیات وحش

عکاسی از حیات وحش ، شاخه ای از  عکاسی است که در آن از حیوانات و جانوران زنده در محیط طبیعی عکسبرداری می شود و انسان در آن حضور ندارد. امروزه این نوع عکاسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته که شاید بتوان دلیل آن را به  خطر افتادن و منقرض شدن برخی از گونه‌های حیات وحش و اهمیت دادن به محیط زیست باشد.

نکات مهم عکاسی از حیات وحش

تجهیزات مناسب را خریداری کنید

مانند دیگر ژانرهای عکاسی، عکاسی از حیات وحش نیز با تجهیزات آغاز می‌شود. ممکن است در ابتدای کار عکاسی شما سرمایه گذاری بزرگی باشد، اما هنگامی که با عکس‌های خود شروع به کسب درآمد می‌کنید، همه آن هزینه ها برمی گردد. شما نیاز به یک دوربین سریع، یک لنز تله فوتو، سه پایه و کارت‌های حافظه دارید. کیشه شن، کاور باران و حتی لباس استتار نیز می‌تواند کار آمد باشد.

آزادانه کار کنید

ممکن است زود باشد اما بسیاری از عکاسان حیات وحش آرزو دارند که در مجله هایی مانند National Geographic کار کنند. اما تعداد انگشت شماری از موقعیت‌ها وجود دارد و آنها قبلاً تحت پوشش قرار گرفته‌اند. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید عکاسی خود را در یک مجله معروف منتشر کنید! اکثر عکاسان حیات وحش شغل آزاد دارند. درست است که فریلنسینگ درآمد ثابت ندارد. اما شما می‌توانید تصمیم بگیرید که به چه کسی عکس‌های خود را بفروشید و مشتریان خود را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش کار با گیمبال DJI Osmo Mobile 3

امنیت

هنگام انجام عکاسی از حیات وحش، بسیار مهم است که امنیت را در ذهن داشته باشید. فرقی نمی کند که به سفر سیاحتی در آفریقا بروید، یا به تنهایی در پارک های ملی پیاده روی کنید. حیوانات وحشی ذاتاً غیرقابل پیش بینی هستند و یادآوری این نکته که ما در فضای آنها هستیم، از عهده ما خارج است و باید به آن احترام بگذاریم.

قوانین و دستورالعمل ها در مناطق بیابانی به یک دلیل وجود دارد، ایمنی و امنیت شما. اطمینان حاصل کنید که آنها را دنبال می‌کنید تا شما یا دیگران در اطراف شما آسیب نبینند. در صورت امکان، در یک گروه یا حداقل با یک شخص دیگر سفر کنید. در اعداد امنیت وجود دارد و این می‌تواند به نفع شما باشد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای انتخاب سبک عکاسی برای عکاسان مبتدی

از عکاسی با گونه‌های سطحی شروع کنید

عکاسی از شیرها در آفریقا و ببرها در آسیا مانند یک رویا می‌ماند،اما در ابتدا لازم نیست این امر بزرگ را شروع کنید. خصوصاً به این دلیل که سفر به بهترین مکان‌های عکاسی از حیات وحش می‌تواند هزینه زیادی در بر داشته باشد. با گونه‌های سطحی که می‌توانید در نزدیکی مکان خود مشاهده کنید، شروع کنید. در جنگل‌ها بگردید و یا کوهپیمایی کنید. از پرندگان، جوندگان یا گوزن‌ها عکس بگیرید.

آماده گذراندن وقت در فضای باز باشید

شما به عنوان یک عکاس حیات وحش نیاز به کار در فضای باز دارید. شما باید بتوانید با شرایط آب و هوایی سازگار شوید و تجهیزات و دوربین خود را به روشی ایمن و سریع بسته بندی کنید. اگر زندگی دور از شهر، کمپینگ و پیاده روی را دوست دارید، این نیز یک مزیت دیگر است.

حیوانات را بشناسید

شناختن حیوانات و زیستگاه طبیعی آن‌ها ممکن است در شروع عکاسی حیات وحش به شما کمک زیادی کند. دانستن اینکه حیوان چگونه رفتار می‌کند، چه موقع می‌خوابد، چطور هنگام عصبی بودن عمل می‌کند بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *