اخبار تکنولوژی

آیفون 14 پرو احتمالا با پورت USB-C معرفی می شود

آیفون 14 پرو

یکی از ایده آل ترین برندهای مطرح دنیا که در تولیدات خود هیچ وقت هیچ کم و کسری باقی نگذاشته است و به نوعی حتی جلوتر از تکنولوژی قدم برداشته، کمپانی مطرح آیفون می باشد. مدتی است که شاهد یک رونمایی جذاب از آخرین مدل آیفون یعنی آیفون 13 با قابلیت های ویژه بودیم. اما قرار است با طراحی جدیدی در آیفون 14 پرو رو به رو شویم که قطعا ویژگی های آن مخاطبین را شگفت زده خواهد کرد. فرضیاتی در این باره وجود دارد که گفته می شود احتمالا 14 پرو با پورت USB-C معرفی می شود. در این باره صحبت خواهیم کرد.

بررسی آیفون 14 پرو

تا امروز در هر یک از طراحی های آیفون شاهد یک رونمایی جدید بودیم که حتی جلوتر از تکنولوژی رفته بود و همین امر باعث می شد تا کاربران زیادی به سمت این طراحی های جدید جذب شوند. تا کنون در تلفن های آیفون شاهد پورت های لایتنینگ بودیم ولی آنطور که فرض داده شده است احتمالا قرار است در آن از پورت یو اس بی بهره بگیرند که عملکرد آن را فوق العاده تر می کند.

آیفون 14 پرو

در ادامه این مقاله راجع به این خبر مهم در رابطه با آیفون پرو صحبت خواهیم کرد که قرار است با چه مقدار تغییر در آن آشنا شویم. ممطئنا بار دیگر اپل با طراحی و عرضه این نمونه بی نظیر، چشمان همه مخاطبین را به سمت خود جذب می کند.

گفته شده است که در این طراحی قرار است با 4 سری جدید در انواع آیفون 14 6.1 اینچ، اپل 14 پرو 6.1 اینچ، آیفون 14 مکس در اندازه 6.7 اینچ و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچ رو به رو شویم که برای همگان جذاب است. با این حال که تا کنون نیز اپل طراحی های فوق العاده ای را روانه بازار کرده است، بار دیگر مخاطبین به سمت آیفون 14 می روند و اصلا هم برایشان فرقی ندارد که  چه هزینه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

سوالی که راجع به این طراحی هوشمند وجود دارد این است که چه زمانی برای عرضه آن در نظر گرفته شده است. در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

این مطلب را هم ببینید
بررسی مانیتور گیمینگ Viotek GFI27DBXA

چه زمانی برای عرضه آیفون 14 در نظر گرفته شده است؟

آنطور که کمپانی آیفون راجع به زمان عرضه سری جدید گوشی های آیفون نوید داده است، زمان دقیقی که برای عرضه و رونمایی این گوشی جذاب قرار داده شده، سپتامبر 2022 یعنی شهریور 1401 می باشد. البته این زمان احتمالی است که هنوز تاریخ دقیقی برای روز آن در نظر گرفته نشده است. ولی امیدواریم که زمان احتمالی به زمان قطعی تبدیل شود زیرا مخاطبین زیادی منتظر هستند. در آن زمان نیز شکی نیست که اپل باز هم در درسته بهترین برندها قرار می گیرد و باز هم سری 14 پرو آیفون در دسته بهترین گوشی های هوشمند دنیا قرار داده می شود.

پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ در ایفون 14 پرو

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، یکی از دلایلی که باعث شد آیفون 14 هنوز عرضه نشده بر سر زبان ها بی افتد، احتمال این است که قرار در آن شاهد یک تغییر اساسی باشیم. در این راستا یک خبرگذاری معتبر به نام iDROP news گرفته است که قرار است آیفون 14 پرو به پورت جدیدی به نام  USB-C  مجهز شود. کمپانی اپل به نوعی در طراحی های قبلی خود پورتی را استفاده کرد که سرعت ان مشابه این پورت جدید باشد ولی در سری جدید دیگر خود پورت یو اس بی را جایگزین کرده است. در گوشی های 13 شاهد پورت پرو رس بودیم که باعث می شد تا فضای زیادی در گوشی اشغال شود. به این ترتیب کاربر برای منتقل کردن اطلاعات720 گیگابایتی خود از گوشی به کامپیوتر باید زمان زیادی را حداکثر 3 ساعت و 45 دقیقه منتظر می ماند.

و همه این ها در آیفون 13 به دلیل پورتی بود که در آن قرار داشت ولی برای انجام تمام انتقالات داده ها به کامپیوتر در پورت جدید ما می توانیم همان حجم از داده را در 3 دقیقه انتقال دهیم که این سرعت روند کارها را بسیار بیشتر می کند و برای کاربران جذاب تر است. بعد از این ماجرا، اتحادیه اروپا و دولت امریکا درخواست داده اند که تمام گوشی های به روز، باید با چنین پورت جدیدی طراحی و ساخته شوند، در غیر این صورت باید جریمه لازم را بپردازند. به این صورت اپل در سری جدید طراحی خود، این دستور را عملی کرد. در اصل پورت جدید به گونه ای باعث محبوبیت بیشتر از این کمپانی نیز می شود.

این مطلب را هم ببینید
هدفون فری بادز پرو هواوی رونمایی شد

آیفون 14 پرو

مزایای استفاده از پورت USB-C

بهتر است بدانید که استفاده از این پورت در گوشی های هوشمند، از مزایای مهمی برخوردار است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به این اشاره کرد که استفاده از این پورت باعث کاهش روند تولید گازهای گلخانه ای می شود و باعث می شود تا کمپانی های مختلف برای حفظ محیط زیست تلاش کنند. در اصل استفاده از پورت یو اس بی باید در بین همه تلفن های هوشمند همگام سازی شود و به این پورت مجهز شوند.

یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از این پورت در آیفون 14 پرو این است که تنها یک شارژر برای شارژ کردن آن وجود دارد که از هیچ دستگاه و نوع دیگری از آیفون پشتیبانی نمی کند. پس استفاده از این نوع پورت ها بدون داشتن هیچ عوارضی برای همه چه کمپانی تولید کننده و چه مخاطبین دارای مزایا می باشد و سودمند است.

قیمت گوشی آیفون 14 پرو

با توجه به اینکه هنوز تصاویر دقیقی نیز راجع به این طراحی رونمایی نشده است، قیمتی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است ولی حتما به دلیل پورت جدیدی که در ان قرار داده شده، با یک هزینه بالا رو به رو خواهیم شد. البته هزینه تعیین شده برای طرفداران آیفون معنایی ندارد و باز هم آن ها به دنبال علاقه خود خواهند رفت.

نتیجه گیری

برای به روز بودن، باید بتوانید بهترین ها را داشته باشید و به روز ترین ها را در دست بگیرید. پس خودتان را در سال آینده برای آشنایی کامل تر با آیفون 14 رو به رو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *