اخبار تکنولوژی

ایا سامسونگ در گوشی های خود از تراشه دیمنسیتی 9000استفاده می کند؟

گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی

یکی از طراحی های جدیدی که سامسونگ قرار است در گوشی های جدید خود پیاده کند، استفاده از تراشه دیمنسیتی 9000 است. البته هنوز صحت این موضوع مشخص نشده است ولی اینطور که پیداست، این تراشه قرار است به عنوان پرچمدار جدید مدیاتک با لیتوگرافی 4 نانومتری شناخته شود. در این مقاله می خواهیم راجع به گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 صحبت کنیم.

بررسی گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000

سامسونگ همیشه بهترین ها را عرضه می کند تا مخاطبین خود را شگفت زده کند. این سری نیز با طراحی بی نظیر گوشی های جدید خود، قصد دارد تا با عرضه گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 نبض بازار فناوری را بار دیگر به صدا در آورد. به این ترتیب به گفته یک منبع اصلی در فناوری آیس یونیورس اولین محموله برای کاربران اندرویدی توسط سامسونگ در گوشی های اندروید جدید، ارسال خواهد شد و آن ها می توانند از این ویژگی و قابلیت فوق العاده به روز در گوشی های خود استفاده می کنند. موضوع اصلی و مهم اینجاست که این تراشه ها مورد ارزیابی و بررسی سامسونگ قرار گرفته است و هیچ نگرانی بابت آن ها وجود ندارد و آن ها به نوعی امتحان خود را پس داده اند.

تراشه 9000 مدیاتک در گوشی های سامسونگ از یک عملکرد و قدرت و انرژی بی نقص و عالی برخوردار است که به احتمال زیاد به زودی می توانیم شاهد آن ها در گوشی یا تبلت های سامسونگ به روز باشیم که با چیپست مدیاتک همراه است. همانطور که تایید شده، لیتوگرافی 4 نانومتری در شرکت TSMC به نوعی کارآمدتر و مهم تر از فرآیند تولید EUV سامسونگ شناخته شده است که باعث شده است تا تراشه دیمنسیتی 9000 یک عملکرد برابر و یا حتی بهتر از چیپست های آینده کوالکام و یا حتی سامسونگ داشته باشد.

 

تراشه دیمنسیتی 9000 در چه گوشی های سامسونگی قرار است ظاهر شوند؟

به گفته کمپانی سامسونگ قرار است که این تراشه اولین بار در سری گوشی های گلکسی اس 22 به کار برده شود و زمانی که این گوشی عرضه شود و به دست مخاطبین برسد، آن ها می توانند این تلفن هوشمند را با قابلیت جدید و به روز تکنولوژی روز دنیا داشته باشند و از آن لذت ببرند. به این ترتیب در این گوشی ها می توان شاهد تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 898 بود که یک سطح پیشرفته و به روز از تکنولوژی می باشد. سامسونگ همیشه بهترین ها را عرضه می کند و از این پس به بعد نیز در طراحی های جدید او شاهد تغییرات اساسی در جزئیات و مشخصات فنی آن خواهید بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش انتقال پیامهای واتس اپ به گوشی جدید

به گفته خبرگذاری های موثق، احتمالا در نیمه دوم 2022 می توانید منتظر محصولات قدرتمند و بالا رده سامسونگ با تراشه مدیاتک باشید که همه شما را شگفت زده خواهد کرد. این خبر خوشی است که کاربران زیادی به دنبال فهمیدن ان بودند. البته نمی توان گفت که این تاریخ نزدیک است، زیرا چندین ماه هنوز باقی مانده است ولی می توان برای داشتن به روز ترین طراحی های سامسونگ تا زمان مشخص شده لحظه شماری کرد. پس بهتر است اندکی صبر و تحمل داشته باشید تا بتوانید گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 را در دست بگیرید و شاهد یک عملکرد قدرتمند در آن باشید.

مشخصات فنی تراشه دیمنسیتی 9000

قطعا وقتی قرار است که یک تراشه جدید که به عنوان پرچمدار مدیاتک شناخته شده است، در گوشی های سامسونگ به کار برده شود، می توانیم شاهد یک تغییر اساسی و مشخصات فنی ایده آل در آن باشیم. به این ترتیب این تراشه تولید شده از لیتوگرافی 4 دارای هسته ARM می باشد. همچنین اگر بخواهیم راجع به انواع هسته های این تراشه صحبت کنیم، بهتر است بدانید که گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 از یک هسته Cortex-x2 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برخوردار می باشد.

خیلی بد است که یک تراشه پرچم دار همچنین از پردازشگر گرافیکی Arm mail- G710 برخوردار نباشد. همچنین علاوه بر این ویژگی مهم از 10 هسته و فرکانس 850 گیگاهرتز استفاده می کند. جالب بودن ماجرا که مخاطبین را حیرت زده می کند، اینجاست که این طراحی و پردازش گرافیکی کاملا جدید و به روز است و از فناوری رهگیری پرتو نیز پشتیبانی خواهد کرد. نکته بعدی در رابطه با دوربین این تراشه است که از یک دوربین 320 مگاپیکسلی یا بهتر است بگویم سه دوربین 32 مگاپیکسلی به طور همزمان با یکدیگر استفاده می کند و در واقع آن ها را پشتیبانی می کند. پس گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 می توانند ویدیوهایی
با قابلیت 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه یا 8 با سرعت 30 فریم بر ثانیه را بگیرد.

این مطلب را هم ببینید
جزئیات نمایشگر و چیپست گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 2

شباهت گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 با گوشی های اپل

از آنجایی که مدیاتگ پردازشگری را طراحی کرده است که در گوشی های سامسونگ به راحتی می تواند مورد پشتیبانی قرار بگیرد، نکته مشترکی بین آن ها با گوشی های اپل ایجاد شده است، و آن هم این است که گوشی های سامسونگ دارای تراشه دیمنسیتی 9000 در مقابل عملکردهای سنگین به راحتی می توانند با گوشی های اپل برابر باشند. همچنین چیپست آن از کنترلر حافظه LPDDR5X برخوردار است که دارای 4 کاناله و 6 مگابایت حافظه کش می باشد. پس دیگر نمی توان فرقی بین سری جدید گوشی های سامسونگ با اپل دانست زیرا هر دو به راحتی می توانند عملکردهای قدرتمندی داشته باشند. با این حال که اپل همیشه طرفداران خود را دارد، این موضوع ممکن است که مخاطبین زیادی را به سمت گوشی های جدید سامسونگ بکشد.

نتیجه گیری

از آنجایی که تلفن های هوشمند امروزه به یکی از پرکاربردترین تجهیزات جدایی ناپذیر تبدیل شده اند، باید محصولی را تهیه کرد که به روز و منحصر به فرد باشد و از پس هر چیزی برآید و عملکردهای سنگین را پشتیبانی کند. به این صورت به روزترین گوشی های سامسونگی که قرار است روانه بازار شوند، قطعا نیاز شما را به این موضوع برآورده خواهد کرد. پس تنها کافی است که یک انتخاب عالی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *