تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14

شرکت چینی و چند ملیتی لنوو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود. این کمپانی در نمایشگاه CES 2020 سری جدید لپ تاپ های ThinkPad خود را با پردازنده‌های شرکت AMD معرفی کرد. در این بخش قصد داریم لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14 را به صورت اختصاصی بررسی کرده عملکرد آن را با دو پردازنده متفاوت اینتل و AMD با هم مرور کنیم.

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14

طراحی

این لپ تاپ از ترکیب مواد پلاستیک و فایبرگلس در کنار آلیاژ منیزیم ساخته شده است و حدود 1.46 کیلوگرم وزن و 17.9 میلی‌متر ضخامت دارد. از دیگر مشخصات لپ تاپ تینک پد T14 باید به رنگ مشکی و نقره‌ای آن اشاره کرد. در بالای کیبورد دکمه پاور و اسپیکر جایگذاری شده است. گفتنی است که کیبورد این لپ تاپ در هر دو ورژن به صورت بک‌لایت طراحی شده و به دلیل دکمه‌های بزرگ و فیدبک کلیکی که دارند حس خوبی در هنگام تایپ کردن به کاربر منتقل می‌کنند.

صفحه نمایش

نمایشگر لپ تاپ لنوو لپ تاپ تینک پد T14 در هر دو مدل اینتل و AMD در اندازه 14 اینچ است، اما اگر می‌خواهید از نمایشگر 4K دالبی ویژن HDR بهره ببرید باید به مدل اینتل این محصول مراجعه کنید. اگرچه لپ تاپ تجاری لنوو ThinkPad T14 در نسخه اینتل از نمایشگری با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و روشنایی 500 نیتز پشتیبانی می‌کند، اما در نسخه AMD صفحه نمایش فول HD و با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل بوده و حداکثر میزان روشنایی نمایشگر حدود 500 نیتز است. خاطرنشان می‌شود که هر دو مدل از ویژگی Anti Glare یا همان لایه ضدانعکاس نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین نسبت تصویر در هر دو مدل لپ تاپ تینک پد تی 14 حدود 16:9 بوده و زاویه دیدی عالی دارد.

این مطلب را هم ببینید
چگونگی فعالسازی Clipboard History در ویندوز 10

پورت ها

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14 در هر دو مدل اینتل و AMD از پورت‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند. اما می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت عدم وجود پورت تاندربولت 3 در نسخه AMD است که البته این پورت با یک درگاه USB-C استاندارد جایگزین شده است. پس در نظر داشته باشید چنانچه تمایل دارید که در لپ تاپ خود درگاه تاندربولت 3 داشته باشید، باید حتما از ورژن اینتل تینک پد T14 لنوو استفاده کنید.

در نسخه AMD از پورت HDMI 2.0 و در ورژن اینتل این لپ تاپ پورت HDMI 1.4 پشتیبانی می‌شود. به غیر از این دو تفاوت در هر دو ورژن پورت USB 3.1، پورت USB-C، پورت شبکه و درگاه کارت حافظه MicroSD دیده می‌شود.

پردازنده

در هر دو مدل اینتل و AMD لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14 رم به صورت آن‌بورد است و اگرچه رم این لپ تاپ در هر دو نسخه حدود 32 گیگابایت است، اما با یک اسلات رمی که لنوو برای این محصول درنظر گرفته می‌توان میزان رم آن را تا 48 گیگابایت ارتقا داد. این در حالی است که لنوو برای ورژن AMD لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14 حدود یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD در نظر گرفته است که این مقدار در نسخه اینتل به 2 ترابایت می‌رسد.

این مطلب را هم ببینید
بررسی کارایی مودم های گیمینگ

باتری

باتری تینک پد T14 لنوو در هر دو ورژن اینتل و AMD سه سلولی و حدود 50 وات ساعت ظرفیت داشته و به خوبی از پس شارژ محصول تا 15-16 ساعت برآمده است. درواقع لپ تاپ لنوو ThinkPad T14 مدل اینتل با روشنایی 60 درصد و در حالت Better Performance توانست حدود 16 ساعت و نیم روشن مانده و کارهای روتین روزانه را انجام دهد. این در حالی است که نسخه AMD با همین میزان روشنایی و در حالت آزمایش مشابه حدود 14 ساعت و 43 دقیقه شارژ خود را حفظ کرده است. خاطر نشان می‌شود که لنوو هر دو محصول را با شارژر سریع 65 واتی روانه بازار کرده که قادر است در عرض یک ساعت لپ تاپ را حدود 80 درصد شارژ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *