آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

تلفن تحت شبکه IP پاناسونیک

تلفن تحت شبکه پاناسونیک

تلفن تحت شبکه IP پاناسونیک (IP Phone NT series)

تلفن های سری NT سانترال پاناسونیک همان IP Phone هایی هستند که بر روی بستر شبکه راه اندازی می شوند و بسیار مشابه تلفن های دیجیتال پاناسونیک هستند. تلفن سانترال پاناسونیک دیجیتال بر روی بستر مخابراتی و یک زوج سیم مسی راه اندازی می شوند و قیمت بسیار مناسبی دارند و در انواع اداری و مدیریتی تولید شده است. از لحاظ کارایی و ظاهر ، تلفن های IP سانترال پاناسونیک بسیار شبیه تلفن های دیجیتال هستند اما تلفن های IP Phone را می توان در هر فاصله ای بر روی بستر سبکه راه اندازی کرد.

تلفن IP بر اساس تعداد داخلی، کلید های قابل برنامه ریزی، صفحه نمایش، قابلیت VIDEO CALL و امکاناتی دیگر طبقه بندی می شود. عمدتا تلفن های شبکه با یک خط داخلی در زمره تلفن های کارمندی، تلفن های ip با دو یا سه داخلی در زمره گوشی تلفن های کارشناسی و تلفن هایی که بیش از سه داخلی، صفحه نمایش بزرگ و کلیدهای قابل برنامه ریزی متعدد را دارا می باشند، در زمره تلفن های تحت شبکه مدیریتی به شمار می روند. تلفن های تحت شبکه بر اساس پروتکل های مختلفی تولید و عرضه میگردند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TGC362

پروتکل های مانند SIP ،H323 ،MGCP پروتکل ها یی استانداردی در این حوزه می باشند. پروتکل sip یکی از محبوب ترین پروتکل ها در حوزه voip بوده که اکثر مرکزتلفن ها از آن پشتیبانی میکنند. پس اگر در زمان تهیه تلفن ip، تلفنی با پروتکل sip انتخاب کنیم این گوشی را روی غالب سانترال های شبکه می توانیم استفاده نماییم.

فعال سازی تلفن های IP سانترال

تلفن های IP سانترال برای فعال سازی نیاز به لایسنس دارند، البته توجه داشته باشید که بعد از نصب کارت DSP تعدادی لایسنس رایگان IP Phone بر روی کارت DSP قرار دارد که شما می توانید با خرید تلفن های سری NT پاناسونیک از لایسنس ها استفاده کنید. شرکت پاناسونیک، همچنین تلفن های نرم افزاری کاملا شبیه تلفن های IP را طراحی کرده است که با لایسنس IP Phone ها قابل فعال سازیست. این تلفن های نرم افزاری هم جزو تلفن سانترال پاناسونیک محسوب می شوند، در واقع در صورتی که نیازی به تلفن سخت افزاری نداشتید می توانید از این تلفن های نرم افزاری استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
سیستم های پردازش صدای پاناسونیک

مثلا اگر دستگاه سانترال NS500 داشته باشید، باخرید کارت DSP 5110 ، چهار لایسنس IP Phone بر روی کارت DSP قرار دارد و با استفاده از این لایسنس ها شما می توانید ۴ داخلی نرم افزاری را بر روی سیستم های خود فعال کنید.

ویژگی های تلفن آپی پی سانترال پاناسونیک

  • قابل استفاده در داخلی های IP پاناسونیک هم در سانترال TDE و NS
  • راه اندازی بر روی بستر شبکه
  • صدای تمام HD
  • قابلیت VIDEO CALL
  • دارای صفحه نمایش  با نور پشت زمینه
  • دارای کلید های قابل برنامه ریزی
  • پشتیبانی از POE
  • اسپیکر فون دوطرفه با تنظیم صدا و کیفیت عالی
  • قابلیت اتصال هدست
  • کیفیت ساخت عالی

انواع تلفن تحت شبکه IP پاناسونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *