اخبار تکنولوژی

داغ ترین ترندهای گوگل در 2021

ترندهای گوگل

امروز می خواهیم در رابطه با ترندهای گوگل صحبت کنیم. از آنجایی که محتوای آنلاین به عنوان منبع اصلی اطلاعات برای بسیاری از افراد به تکامل خود ادامه می‌دهد، دانستن اینکه چه چیزی را باید شامل شود و چگونه کلمات کلیدی را در آن قرار دهید، بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است. چه یک صفحه وب رسمی تجاری یا یک پلت فرم رسانه اجتماعی، برای هر سایتی باید قبل از ارسال محتوا، باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرد، اگر می خواهید که آن وب سایت در سطح بالا و رقابتی عمل کند. در ادامه بیشتر شما را با ترندهای گوگل آشنا خواهیم کرد.

گوگل ترند چیست؟

کلمات کلیدی صرفاً درباره این است که چه نوع کلمات و یا عباراتی بیشتر موردعلاقه ی مخاطبان هستند. یک راه این است که از Google Trends برای بهینه سازی عملکرد موتور جستجو استفاده کنید. Google Trends یک ابزار سنجش تحلیلی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا جستجوهای مربوط به عبارات و کلمات مرتبط را تنظیم کنند و روند سئو را در هر مدت زمان مشخصی نظارت کنند. این مقاله به نکات کلیدی در مورد نحوه استفاده از قدرت Google Trends در خدمات رتبه بندی سئوی شرکت، تکنیک های بازاریابی، حضور در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر می پردازد.

ترندهای گوگل

Google Trends داده‌های جستجوهای Google را جمع‌آوری می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد فراوانی عبارات جستجو را در مقایسه با سایر کلمات کلیدی مشابه، مناطق جغرافیایی مختلف یا در بین موانع زبانی مقایسه کنند.

داده‌های Google Trends را می‌توان برای تأکید بیشتر در یک بازه زمانی مشخص برای مثال در هفت روز گذشته یا بر اساس یک محدوده خاص (از 2004 تا 36 ساعت قبل) مرتب کرد.

Google Trends به عنوان راهی برای تجزیه و تحلیل و جمع آوری علاقه کاربران در موضوعات یا زمینه های مختلف آغاز شد. اکنون به یک ابزار استفاده از داده های بزرگ تبدیل شده است که می تواند داستان سرایی را در مقیاسی بسیار بزرگتر ارائه دهد، از جمله سنجش واکنش های عمومی به رویدادهای بلادرنگ یا سایر اخبارها در آینده کوتاه مدت. که همگی این ها همان ترندهای گوگل محصوب می شوند.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور گیمینگ Zowie XL2746S توسط BenQ معرفی شد

این ابزار همچنین بر نحوه انجام انواع مختلف مطالعات تحقیقاتی تأثیر گذاشته است و آماده است که به طور مداوم نحوه سیستم‌بندی داده‌های جستجو توسط کاربران را به نفع خود اطلاع دهد. از طریق Google Trends، کاربران می‌توانند بازنگری ها در نگرش‌های اجتماعی، مسائل سیاسی، ورزش، سرگرمی یا هر حوزه دیگری که مرتبط با علایق خود هستند را دنبال کنند. بنابراین ترند های گوگل این روزها بسیار مهم شده اند.

چگونه باید از گوگل ترند استفاده کنیم؟

از Google Trends می توان برای همه چیز از پیش بینی فناوری گرفته تا بهینه سازی SEO استفاده کرد. نحوه استفاده شما از Google Trends منوط به چیزی است که امیدوارید از آن به دست آورید. صاحبان مشاغل می توانند در مورد محصولات و خدمات مورد تقاضا در کشورهای مختلف یا ایالات متحده اطلاعاتی کسب کنند.

مدیران رسانه های اجتماعی می توانند موفقیت یا محبوبیت ورزشکاران، مجریان و سایر تأثیرگذاران را دنبال کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند در زمان و هزینه‌شان صرفه‌جویی کنند و اعداد و ارقام زیادی را در مورد اینکه کسب و کارشان چیست و چگونه عمل می کنند را در یک پشته martech یا رسانه‌های دیگر صرفه‌جویی کنند.

می توانید داده ها را بر اساس دسته، نوع، منطقه یا دوره زمانی مرتب کنید. همانطور که با Google Trends بیشتر کار می کنید، می‌توانید از موضوعات پرطرفدار، پیش‌بینی‌های یک بازی، و جستجوهای مرتبط برای بهینه‌سازی SEO محلی و ویدیویی خود استفاده کنید. که این کار با ترندهای گوگل بهتر انجام می شود.

به عنوان مثال، استفاده از پلتفرم برای تجزیه و تحلیل حجم جستجو در یک دوره زمانی می تواند به شما کمک کند فصلی بودن موضوعات در صنعت خود را شناسایی کنید. دانستن این موضوع می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی یک تقویم سالانه کمک کند که در فصل اوج آن، محتوایی را پیرامون آن موضوع تبلیغ کند.

ترندهای گوگل

حجم جستجوی کلمات کلیدی را درک کنید

حجم جستجوی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی که یک عبارت در یک بازه زمانی مشخص جستجو شده است اشاره دارد. برای بازاریابان و کسانی که به SEO اهمیت می دهند، این امر حیاتی است، زیرا حجم جستجو در نهایت چیزی است که ترافیک جدید را به هر سایتی هدایت می کند. Google Trends به شما امکان می دهد هر عبارت کلیدی را وارد کنید و شکل گرافیکی آن را ببینید که چگونه علاقه به آن موضوع در طول هر بازه زمانی کاهش یافته است. این حجم کاهش بستگی به ترندهای گوگل دارد.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگرهای گیمینگ G24F و M28U گیگابایت معرفی شدند

همچنین می‌توانید علاقه‌مندی منطقه‌ای یک موضوع یا کسب‌وکار معین را مشاهده کنید و نقشه‌های ایالتی را که منعکس‌کننده مکان‌هایی هستند که بیشترین یا کمترین احتمال جستجو در آن‌ها وجود دارد را بررسی کنید. یک محقق کلمات کلیدی باهوش، یافته‌هایی مانند اینها را در یک گزارش اختصاصی یا مدیر کلمات کلیدی قرار می‌دهد تا موارد پرطرفدار در Google ذخیره و برای استفاده مناسب صادر شوند.

تشخیص اینکه Google Trends محبوبیت نسبی را درمورد کلمه کلیدیارائه می دهد یا خیر بسیار مهم است. این به این معنی است که نمودار خطی که برای هر عبارتی می‌بینید، نسبت تعداد دفعاتی که آن کلمه یا عبارت جستجو شده است، مربوط به تعداد کل جستجوهای هر چیزی که در یک مکان معین در یک زمان خاص سرچ شده است را نشان می‌دهد. بنابراین ترندهای گوگل را به صورت نمودار می توانید مشاهده کنید.

روندهای فصلی را شناسایی کنید

بیشتر بازاریابان محتوا می‌خواهند تقویم‌های محتوا را از قبل برنامه‌ریزی کنند و از به‌روزرسانی‌های محبوبیت کلمات کلیدی مطلع باشند.

برای این منظور، ردیابی روندهای فصلی از طریق Google Trends می تواند به شما کمک کند که بدانید چه زمانی محتوایی را تولید کنید که احتمالاً در ارتباط با زمان های خاصی از سال، مانند تعطیلات، به شدت جستجو می شود. این روندهای جستجو به شرکت شما کمک می کند تا روند مناسبی را برای تبلیغات طی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ترندهای گوگل آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشد، دوستان عزیزی که هنوز در رابطه با این موضوع سوالات تخصصی دارند می توانند با تیم مشاوران ما تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *