آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

همه چیز درباره بهترین بازی های بتل رویال اندروید و ios

بازی های بتل رویال

امروز می خواهیم در رابطه با بازی های بتل رویال صحبت کنیم. بازی بتل رویال یک ژانر بازی ویدیویی آنلاین چند نفره است که گیم پلی آخرین نفر را با عناصر بقا، اکتشاف و جابجایی یک بازی ترکیب می کند. بازی‌های بتل رویال شامل ده‌ها تا صدها بازیکن است که با حداقل تجهیزات شروع می‌کنند و سپس باید تمام حریفان دیگر را از بین ببرند و در عین حال از گیر افتادن در خارج از یک “منطقه امن” که در حال کوچک شدن هستند خودداری کنند و برنده، آخرین بازیکن یا تیمی که زنده می ماند است. برای دانستن مطالب بیشتر در رابطه با بازی های بتل رویال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بازی بتل رویال چیست؟

نام این ژانر از فیلم ژاپنی Battle Royale محصول 2000 گرفته شده است که خود بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است، که موضوعی مشابه از یک مسابقه مرد آخر در یک منطقه بازی در حال کوچک شدن را ارائه می دهد. خاستگاه این ژانر از حالت‌هایی برای بازی‌های بقای آنلاین در مقیاس بزرگ مانند Minecraft و ARMA 2 در اوایل دهه 2010 ناشی شد. در پایان دهه، این ژانر به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و بازی‌های مستقلی مانند PlayerUnknown’s Battlegrounds (2017)، Fortnite Battle Royale (2017)، Apex Legends (2019) و Call of Duty: Warzone (2020) هر کدام دارای ده ها میلیون بازیکن را ظرف چند ماه پس از انتشار دریافت کرد.

بازی های بتل رویال

بازی های بتل رویال بین بسیاری از بازیکنان انفرادی، جفت های دو نفره یا تعدادی تیم کوچک (معمولاً 3-5 بازیکن) انجام می شود. در هر مسابقه، هدف این است که با حذف سایر حریفان، آخرین بازیکن یا تیم ایستاده باشید. مسابقه با قرار دادن شخصیت‌های بازیکن در یک فضای نقشه بزرگ شروع می‌شود، معمولاً همه بازیکنان با چتربازی از یک هواپیمای بزرگ در یک محدودیت زمانی کوتاه شروع می‌شوند. نقشه ممکن است توزیع تصادفی داشته باشد یا به بازیکنان این امکان را می دهد که کنترلی در مورد جایی که شروع می کنند داشته باشند.

چگونه بازی انجام می شود؟

همه بازیکنان با حداقل تجهیزات شروع می کنند و به هیچ بازیکنی در ابتدا مزیتی ضمنی نمی دهند. تجهیزاتی که معمولاً برای نبرد، بقا یا حمل و نقل استفاده می‌شوند، به‌طور تصادفی در اطراف نقشه پراکنده می‌شوند، اغلب در نقاط دیدنی روی نقشه، مانند داخل ساختمان‌ها در شهرهای ارواح. بازیکنان باید در نقشه برای یافتن این آیتم‌ها جستجو کنند و در عین حال از کشته شدن توسط بازیکنان دیگر خودداری کنند، بازیکنانی که نمی‌توانند به صورت بصری روی صفحه یا روی نقشه مشخص شوند یا قابل تشخیص باشند، و از بازیکن می‌خواهد که فقط از چشم و گوش خود برای استنباط موقعیت‌های خود استفاده کند.

این مطلب را هم ببینید
ظاهرا اپل می خواهد به طور گسترده برنامه های قدیمی را از اپ استور حذف کند

تجهیزات بازیکنان حذف شده نیز معمولاً می توانند غارت شوند. این بازی‌ها اغلب شامل مکانیزم‌هایی هستند که با پیشرفت بازی، حریفان را به هم نزدیک‌تر می‌کنند، که معمولاً به شکل یک منطقه امن در حال کوچک‌تر شدن است و بازیکنان خارج از منطقه در نهایت کشته می‌شوند. عمده بازی های بتل رویال اینگونه انجام می شود.

تاریخچه مختصری از بازی های ویدیویی بتل رویال

حالت بتل رویال یک پیشرفت نسبتاً جدید است که تنها در چند دهه گذشته ظهور کرده است. در اینجا تاریخچه مختصری از این قالب و ژانر آورده شده است.

ریشه‌های این اصطلاح: نام «بتل رویال» را می‌توان به فیلم کالت ژاپنی بتل رویال که در سال 2000 برمی‌گردد، برگرفته از رمان کوشون تاکامی به همین نام است و بر شخصیت‌هایی تمرکز دارد که باید تا سرحد مرگ بجنگند.

قالب بازی‌

قالب بازی‌های سبک بتل رویال از حالت‌های چندنفره یعنی بازی‌های بقای جهان باز در اوایل دهه 2010 سرچشمه می‌گیرد. اگرچه بازی‌های بتل رویال در حال حاضر عمدتاً با بازی‌های تیراندازی اول شخص (FPS) همراه هستند، اما یکی از مدهای اولیه که محبوبیت زیادی کسب کرد، Survival Games بود که بازی بقای Minecraft را انتخاب کرد و نسخه‌ای را به سبک رقابت در بازی‌های Hunger مدل کرد. رمان بزرگسالان جوان در سال 2008 توسط سوزان کالینز که در سال 2012 به فیلم تبدیل شد.

مشارکت های برندان گرین در این ژانر: مدهای رقابتی برای بازی های DayZ و Arma 3 توسط طراح بازی، برندان گرین، که بازی مستقل محبوب PUBG را در سال 2017 ایجاد کرد، توسعه داده شد. توسعه دهنده، شرکت Daybreak، خود را ایجاد کند. بازی Z1 Battle Royale حاصل از Daybreak در طول مراحل توسعه و رشد با نام‌های H1Z1 و King of the Kill نیز شناخته می‌شود و مانند امروز اولین بازی در این سبک محسوب می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی اپلیکیشن pics master

افزایش محبوبیت

افزایش محبوبیت: پس از موفقیت برندان گرین در سال 2017، PUBG، توسعه دهندگان بازی در Epic Games اولین بازی Fortnite: Battle Royale را ارائه کردند، حالتی رقابتی برای همراهی با بازی زامبی ایجاد کردند. به لطف بازی رایگان فورتنایت و برداشت منحصر به فرد آن از این سبک (بازیکنان می توانند با استفاده از مواد جمع آوری شده روی نقشه، استحکامات خود را بسازند)، این بازی طرفداران زیادی پیدا کرد. و اکنون بازی های تبل رویال محبوبیت خاص خود را دارد.

بازی های بتل رویال

نکات کلیدی باقی مانده در رابطه با این بازی

ظهور بازی های بتل رویال از مسیر پخش زنده و آنلاین توسط بازیکنان بازی های ویدیویی (که به عنوان استریمر نامیده می شوند) دنبال می شود و بینندگان را قادر می سازد تا گیم پلی را در زمان واقعی تماشا کنند. برخی از پخش کننده ها در جوامع آنلاین خود به افراد مشهور تبدیل شده اند.

ده ها بازی ویدئویی بتل رویال برای اولین بار عرضه شده اند که بسیاری از آنها از طریق خدمات توزیع در دسترس هستند، اما تنها تعداد کمی از آنها محبوبیت خود را حفظ کرده اند. بازی‌های Fortnite و PUBG جایگاهی در عرصه ورزش‌های الکترونیکی پیدا کرده‌اند و حتی میزبان مسابقات قهرمانی جهان در حالت‌های بتل رویال خود هستند.

سخن پایانی

همانطور که بازی های بتل رویال رایج تر می شوند، تنوع عرصه ها نیز به دنبال تاج گذاری آخرین بازیکن هستند. از مبارزات در میدان نبرد گرفته تا مسابقات تتریس. PUBG تا 100 بازیکن را از هواپیما بر فراز جزیره ای خارج می کند. مسیر هواپیما در هر بازی تغییر می‌کند و بازیکنان کنترل زمان پرش را دارند. امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، این روزها اکثر جوانان به این بازی علاقه مند هستند و ساعت های زیادی را در طول روز به بازی کردن اختصاص می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *