آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

ظاهرا اپل می خواهد به طور گسترده برنامه های قدیمی را از اپ استور حذف کند

حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور

حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استوراقدامی است که طی سال های اخیر و به ویژه امروزه، اپ استور دست به انجام آن زده است. همان طور که می دانید، دارندگان تلفن همراه اپل، تمامی نرم افزار های خود را از نرم افزاری تحت عنوان اپ استور دانلود می کنند. در واقع اپ استور را می توانیم تنها منبع رسمی برای منتشر شدن برنامه های آیفون تلقی کنیم. کمپانی اپل دارای قوانین سفت و سخت خاص خودش می باشد و دارای سخت گیری های زیادی نیز در این زمینه است. به همین منظور، اپل به سازندگان نرم افزار های مختلف خود این هشدار را داده است که اگر نرم افزار های خود را آپدیت نکنند، در معرض خطر حذف از اپ استور قرار می گیرند. البته بعد از این هشدار، اپل 30 روز به دارندگان و سازندگان نرم افزار های خود مهلت جهت انجام آپدیت، داده است.

حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور

دقت داشته باشید که اگر هیچ گونه آپدیتی در طی 30 روز ثبت نشود این برنامه طبق قوانین حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور از طریق اَپ اِستور حذف خواهد شد. و توسعه دهندگان هرگز دسترسی به نرم افزار های خود نخواهند داشت و نمی توانند آن ها را بازیابی بکنند.

وقتی که اپل برنامه های قدیمی را از اپ استور حذف می کند، کسانی که قبلاً برنامه‌ ها را دانلود کرده و در گوشی خود نگه داری می کنند دچار مشکل نمی شوند و می توانند با خیالی راحت از آن برنامه‌ ها استفاده کنند و تحت تاثیر این مشکل قرار نخواهند گرفت. اما کسانی که این برنامه‌ ها را در تلفن همراه خود نداشتند و می خواهند که آن ها را دانلود کنند دیگر قادر به این کار نیستند چون این برنامه ها توسط اَپ استور حذف شده اند و در دسترس قرار ندارند.

حذف برنامه هایی که دو سال از آخرین آپدیت آن ها می گذرد

يكي از توسعه دهندگان نرم افزار های اپل به نام رابرت کابو در مورد این اقدام اپ استور ابراز نگرانی و ناراحتی کرد و عنوان کرد که اپل او را تهدید کرده است که اگر بازی خود را در اپ استور آپدیت نکند، بازی آن حذف خواهد شد و کاربران نمی توانند آن را دانلود کنند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید هدفون

یکی دیگر از توسعه‌ دهندگان به نام کوستا الفتریو كه سازنده ی کیبورد Flick Type برای اپل واچ است، عنوان کرده است که اپل این نسخه را به خاطر عدم دریافت به روز رسانی در دو سال گذشته از فروشگاه خود حذف کرده است. این فرد اشاره کرد که برخی از نرم افزارهای دیگر مانند Pocket God با وجود اینکه از سال 2015 همچنان آپدیت نشده است، اما هنوز در اپ استور برای دانلود وجود دارد. اما برخی از نرم افزار ها مانند همین کیبورد، به آسانی حذف شده‌ اند. به همین علت تعداد زیادی از توسعه دهندگان از قابلیت قوانین حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور ناراضی و نا خشنود هستند.

علاوه بر دو شخصی که نام آن ها را ذکر کردیم، توسعه دهندگان و افراد زیاد دیگری نیز هستند که به این موضوع اشاره کرده اند. اپل صراحتا عنوان کرده است که با فرایندی مداوم و به هم پیوسته، برنامه ها را ارزیابی می کند و اپ هایی که بر طبق برنامه و قوانین اپ استور عمل نمی کنند و یا قدیمی هستند و دو سال از آخرین آپدیت آن ها می گذرد، در فرایند قوانین حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور قرار خواهند گرفت و برای همیشه حذف می شوند و غیر قابل دسترس خواهند شد.

موارد دیگر در زمینه ی سخت گیری های اَپ استور

علاوه بر عدم آپدیت شدن نرم‌ افزارها و حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور اقدام دیگری نیز در این نرم افزار انجام می‌ شود. این اقدام جزو سخت ‌گیری‌ های مهم کمپانی اپل محسوب می ‌شود و آن این است که اپل استور اجازه نمی‌ دهد تا توسعه دهندگان نرم افزارهای جدید خود را با نام های طولانی و زیاد، ثبت کنند. در واقع نام هایی که بیش از 50 عدد کاراکتر داشته باشند نمی‌ توانند در اَپ استور ثبت شوند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی هدفون audio_technica ath_m50x

بسیاری از توسعه دهندگان با هدف نام گذاری طولانی قصد داشتند که در قسمت موتور جستجوی اپ استور رتبه ی خوبی کسب کنند. اما با چنین قوانین سفت و سختی دیگر چنین کاری ممکن نیست و برای کسب رتبه ی بهتر در موتور جستجوی اپل استور توسعه دهندگان باید هزینه ی آن مشخص و جدا پرداخت کنند. همین سخت گیری ها و قوانین سفت و سخت است که کمپانی اپل را جزو موفق ترین و سرآمد ترین کمپانی ها در جهان تبدیل کرده است.

حذف نرم افزار های قدیمی در کمپانی های دیگر

علاوه بر این که اپل دست به اقدام حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور زده است، کمپانی های دیگری مانند گوگل نیز از این روش استفاده کرده اند. گوگل نیز چند وقت پیش اعلام کرد که برنامه های قدیمی را غیر قابل دسترس خواهد کرد و دور از دسترس کاربران خود قرار خواهد داد. تنها تفاوت این روش گوگل با اپل در این است که گوگل دست به حذف مستقیم برنامه های قدیمی نمی زند و فقط آن ها را از دسترس خارج می کند.

حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور

توسعه دهندگان و سازندگان نرم افزار های اندرویدی در گوگل تا 1 نوامبر 2022 فرصت دارند تا برنامه ای خود را آپدیت کنند. این افراد در صورت عدم آپدیت در این زمان نیز می توانند درخواستی مبنی بر فرصت 6 ماهه داشته باشند تا بتوانند در این فرصت برنامه ی خود را آپدیت بکنند و از خطر غیر قابل دسترس شدن نجات دهند.

سخن پایانی

اپل با داشتن چنین رویکردی سبب می شود که بازی ها و نرم افزار ها عملکرد بسیار مناسب و دقیقی از خود داشته باشند و سطح امنیت آن ها نیز افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد. تنها افرادی که شاید از این رویکرد ضرر و آسیب ببینند، دارندگان و توسعه دهندگان نرم افزار های مختلف می باشند. که البته آن ها نیز با آپدیت به موقع می توانند از بروز این خسارت و حذف برنامه های قدیمی اپل از اپ استور رهایی پیدا کنند.

 

 

1 دیدگاه در “ظاهرا اپل می خواهد به طور گسترده برنامه های قدیمی را از اپ استور حذف کند

  1. Barry گفت:

    با خرید یک سرور مجازی ، می توانید
    در هرجایی و در کوتاه ترین زمان ممکن تریدهای خود را در بستر صرافی های مختلف انجام دهید؛ یک سرور مجازی همیشه در دسترس است و امکان استفاده از آن درحالت های مختلف وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *