دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

دوربین مداربسته POE چیست؟

POE Cctv

POE در دوربین مداربسته چیست؟ اصطلاح POE تنها در رابطه با دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد. این اصطلاح مخفف Power On Ethernet بوده و معنای آن تغذیه از شبکه می باشد. تجهیزاتی که دارای POE هستند ، انرژی مصرفی و مورد نیاز خود را از طریق بستر شبکه ای که به آن متصل هستد، تامین می کنند. دوربین های مداربسته POE علاوه برتغذیه از شبکه، در صورت نیاز از سیم برق نیز تغذیه می کنند .در واقع دوربین های مدار بسته POE می توانند به صورت همزمان از دو روش مستقیم وPOE برق مصرفی خود را تامین کنند.

دوربین مداربسته POE چیست؟ به چه نوع از دوربین های مداربسته گفته می شود ؟

با توجه به توضیحات بالا دوربین مداربسته POE مدلی از دوربین های مداربسته ای می باشد که امکان این را دارد که بوسیله کابل شبکه تغذیه گردد . در این روش تغذیه تجهیزات تحت شبکه توسط همان کابل شبکه انجام می شود و دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای تامین برق دستگاه نمی باشد. در تکنولوژی POE به دو جفت از سیم های موجود در کابل شبکه جریان متعادل و هم ارزی تزریق می شود ، معمولا اینکار توسط سوئیچ ، دستگاه یا منبع تغذیه به پین های ۴-۵ (مثبت) و ۷-۸ (منفی) انجام می پذیرد.

آیا تغذیه دوربین مدار بسته POE تنها از طریق شبکه می باشد ؟

بطور معمول خیر = معمولا دوربین های مداربسته POE امکان تغذیه از دو روش مستقیم و POE را به صورت همزمان دارند و می توانید در صورت نیاز تغذیه دوربین مداربسته را از طریق سیم برق هم صورت گیرد .

این مطلب را هم ببینید
قابلیت تشخیص دستکاری در دوربین مداربسته چیست؟

تغذیه دوربین های مداربسته به صورت POE نیاز به چه تجهیزاتی دارد ؟

جهت تغذیه دوربین های مداربسته به صورت POE باید از یکی از سه وسیله زیر استفاده نمایید :

سوئیچ شبکه POE

در حالی که از سوئیچ برای اتصال دوربین های مداربسته استفاده می نمایید و می خواهید دوربین های مداربسته به طریق POE تغذیه گردند تمامی سوئیچ هایی که به طور مستقیم به دوربین های مداربسته متصل است باید از نوع POE باشند .

منبع تغذیه POE

POE Injector نام دیگر این منبع تغذیه است . منبع تغذیه POE یک وسیله الکترونیکی می باشد که عملکردی بسیار ساده داشته بطوری که کابل شبکه به ورودی این وسیله متصل می شود و در خروجی به صورت POE در خواهد آمد . استفاده از این وسیله در شرایط خاص می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه ها گردد .

NVR POE 

دستگاه NVR میتواند دارای خروجی های POE باشد . که در این حالت کار برای نصب دوربین های مداربسته به مراتب ساده تر گردد. کافیست کابل شبکه هر دوربین را بطور مستقیم به پورت POE دستگاه NVR متصل کرده که این کار تنها در صورتی امکان پذیر است که شما برای هر دوربین یک کابل مجزا استفاده نمایید و اگر بخواهید کابلها را در طول مسیر به سوئیچ متصل کنید و همه آنها را به NVR وصل نمایید می بایست از سوئیچ POE استفاده نمایید .

این مطلب را هم ببینید
مدیریت دستگاه ها و تصاویر ادد شده در نرم افزارViewnet3500

آیا امکان استفاده از منبع تغذیه معمولی برای دوربین مدار بسته POE امکان پذیر می باشد ؟

بله ، اکثر دوربینهای مداربسته POE علاوه بر قابلیت تامین برق از طریق کابل شبکه امکان اتصال به آداپتور یا منبع تغذیه برق را دارند و انتخاب نوع تغذیه دوربین را در اختیار کاربر قرار می دهند.

تغذیه POE چه نقاط ضعفی دارد ؟

یک عیب بزرگ در تغذیه POE دستگاه ها وجود دارد . هزینه تجهیزات POE به مراتب بالاتر از تجهیزات عادی مداربسته می باشد ، این نقطه ضعف باعث شده استفاده از سیستم های POE تا حد زیادی محدود گردد .
یکی دیگر از عیب های سیستم های POE محدودیت توان خروجی آنها می باشد، بطور معمول تجهیزات POE توان خروجی کمتر از ۲۵ وات دارند . در مقابل استفاده از سیستم تغذیه POE قادراست پیچیدگی ها و زمان مورد نیاز برای اجرای سیستم مداربستهرا به شدت کاهش و ایمنی سیستم را افزایش دهد .

مزایا و معایب تامین برق به صورت POE

از مزایا و معایب این سیستم نسبت به استفاده از منبع تغذیه معمولی یا آداپتور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مزایا POE در دوربین مداربسته :

  • نصب و راه اندازی آسان
  • کاهش هزینه های کابل کشی
  • تعمیر و نگهداری آسانتر سیستم
  • پایداری بیشتر و خرابی کمتر آن

معایب POE در دوربین مداربسته :

  • محدودیت بیشتر توان خروجی برای موارد خاص
  • هزینه بیشتر تجهیزات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *